gardeshban.ir

روستای گردشگری زوارم یا دره بهشت خراسان شمالی از روستا‌های هدف گردشگری در ۲۸ کیلومتری جنوب غربی شهر شیروان قرار دارد که ۵۰۰ خانوار مشتمل بر سه هزار نفر جمعیت در آن سکونت دارند و یکی از نادرترین ییلاق‌های خراسان شمالی که برای مسافران ناشناخته مانده است.
کد خبر: ۵۸۱۱۱
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۲-1402 February 10
گردشبان (gardeshban.ir) :
روستای گردشگری زوارم یا دره بهشت خراسان شمالی از روستا‌های هدف گردشگری در ۲۸ کیلومتری جنوب غربی شهر شیروان قرار دارد که ۵۰۰ خانوار مشتمل بر سه هزار نفر جمعیت در آن سکونت دارند و یکی از نادرترین ییلاق‌های خراسان شمالی که برای مسافران ناشناخته مانده است.

در منطقه ییلاقی زوارم که در طول ۲۵ کیلومتر از ابتدای این دره تا کوه‏ های تخت میرزا و شخری امتداد می‏ یابد، چشمه سارها، آبشارها، حوضچه ‏های سنگی، کوه‏ های سر به فلک کشیده، باغ ‏های میوه، رودخانة پر آب، مراتع غنی و انواع گیاهان دارویی و خوراکی جلوه‌های بسیار زیبایی از طبیعت را به نمایش درآورده ‏اند.

روستای زوارم


یخدان و آبشار زوارم

این مناظر در حد فاصل دو دره شخری و میم لی قرار دارد و از زیر کوه معروف یخدان می‌جوشد که یکی از بهترین آب‌های آشامیدنی ایران محسوب می‌شود و روبه روی همین چشمه در دامنه کوه چشمه کوچک دیگری به نام دامچی وجود دارد.

شخری

شخری مکان ییلاقی مردم زوارم است که دارای انواع درختان و باغ‌های بزرگ گردو می‌باشد، راه ۱۵ کیلومتری شخری با داشتن گذرگاه‌های صعب العبور بسیار باصفا و دیدنی است.در تابستان عده زیادی از مردم شیروان و دیگر شهر‌های خراسان برای کوه پیمایی و استفاده از آب و هوای این ییلاق چند روزی را در آنجا استراحت می‌کنند.

روستای زوارم


میم لی

میم لی یکی دیگر از دره‌های پر آب و سرسبز زوارم است که دارای باغ‌ها و چشمه سار‌های متعدد است که اگر این دره را ادامه دهید به زلزله خانه و چقرالنگ و بالاخره تخت میرزا در کوه‌های شاه جهان می‌رسید.

روستای زوارم


چقرالنگ

دارای دو چشمه معروف قاینار چشمه و قرمز چشمه و منطقه‌ای خوش آب و هوا و مرتعی می‌باشد.

عزیز چنار

عزیز چنار از دیدنی‌های معروف دره بهشت است که چناری کهنسال در کنار چشمه‌ای پرآب که معتقدان به شاخه هایش پارچه بسته و نذر و نیاز می‌کنند و همچنین آبشار دوراهی در زیرکوه یخدان به شارشاری معروف است و حدود پنج متر ارتفاع دارد و چشمه پرآب یخدان از زیرکوه با آب سرد می‌جوشد.

از دیگر مناظر طبیعی زوارم می‌توان به باداملر، آمریان، قورّه دره، داش آتر، گوی سویت، غارعقیل، باغ خان، باغ چهار حوض، قوتور چشمه دارای آب معدنی اشاره کرد.اردوگاه بزرگ امام حسن مجتبی (ع) اداره آموزش و پرورش شیروان نیز در زوارم همه ساله پذیرای معلمان و دانش آموزان سراسر کشور است.

روستای زوارم


همچنین اقامتگاه بوم گردی بهجتی در روستای زوارم واقع شده است. خانه خشتی بهجتی با ظرفیت پذیرایی از 60 گردشگر شامل 6 اتاق به صورت یک اتاق 8 نفره و یک اتاق 30 نفره در طبقه همکف، 2 اتاق 8 نفره و 2 اتاق 10 نفره در طبقه اول می باشد .مهمانان تمامی اتاق ها باید از سرویس بهداشتی ( توالت ایرانی و فرنگی ) و حمام داخل حیاط به صورت مشترک استفاده نمایند.

از سایر امکانات و خدماتی که خانه بومی بهجتی برای رفاه مسافران در نظر گرفته می توان به پارکینگ غیرمسقف، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی، وسایل گرمایشی ( پتو و تشک )، راهنمای تور، ، سیستم گرمایشی ( بخاری گازی و شومینه هیزمی ) و … اشاره کرد.

روستای زوارم
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار