gardeshban.ir

غار ماموت که در ایالت کنتاکی واقع‌شده است، یکی از زیباترین و در دسترس‌ترین مقاصد گردشگری زیرزمینی در ایالات متحده آمریکاست.
کد خبر: ۵۸۲۳۰
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۲-1402 February 20
گردشبان (gardeshban.ir) :
آیا با غار ماموت آشنایی دارید؟ انسان همواره در طول تاریخ در جست‌وجو و کشف ناشناخته‌ها روی زمین بوده است؛ از اکتشاف در اعماق آب‌ها گرفته تا سفر به دل زمین. این جستجوگری بشر دستاوردهای زیادی به همراه داشته است. کشف بزرگ‌ترین، عمیق‌ترین و شگفت‌انگیزترین نقاط ممکن بر روی زمین حاصل همین جست‌وجوگری است. 

اکتشاف غارهای مختلف از جمله نتایج ماجراجویی انسان‌های مختلف در روی زمین بوده است. یکی از مهیج‌ترین انواع گردشگری غار گردی است که گردشگران را با ناشناخته‌های زیادی آشنا می‌کند. در این مقاله می‌خواهیم شما را با غار ماموت، طولانی‌ترین غار جهان آشنا کنیم. با تاپ توریست همراه شوید.

آشنایی با ایالت کنتاکی جایی که غار ماموت در آن واقع‌شده

غار ماموت در ایالت کنتاکی واقع‌شده است. احتمالاً اکثر ما وقتی اسم کنتاکی به گوشمان می رشد به یاد مرغ سرخ‌شده کنتاکی خواهیم افتاد. درست حدس زدید! منشأ دستور پخت این غذای لذیذ این ایالت آمریکاست!

برای توضیح بیشتر در مورد این ایالت باید گفت که ایالت کنتاکی سی و هفتمین ایالت بزرگ آمریکاست. با جمعیتی حدود 4.5 میلیون نفر، ازنظر جمعیتی ششمین ایالت شناخته می‌شود. به لحاظ جغرافیایی این ایالت دروازه‌ای برای ورود به جنوب آمریکا و مناطق گرم‌تر این کشور محسوب می‌شود. این مکان به‌عنوان پایتخت اسب جهان شناخته می‌شود.

غار ماموت کجاست؟

غار ماموت که در ایالت کنتاکی واقع‌شده است، یکی از زیباترین و در دسترس‌ترین مقاصد گردشگری زیرزمینی در ایالات متحده آمریکاست. این غار طولانی‌ترین غار جهان است که تقریباً 350 مایل درازا دارد چیزی حدود 580 کیلومتر! بیش از 130 گونه در اکوسیستم این غار گسترده زندگی می‌کنند. این غار در سال 1941 برای بازدید بر روی عموم مردم گشوده شد و در سال 1981 در میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید

موجوداتی مانند ماهی‌های کور، خفاش‌های قهوه‌ای، انواع جانورانی که تابه‌حال ندیده‌اید و مایل‌ها تونل‌ها و تالارهای بی‌پایان، این غار را به یکی از بهترین انتخاب‌ها برای غارنوردان تازه‌کار، گردشگران معمولی و ماجراجویان در طبیعت تبدیل کرده است. غار ماموت یک غار آهکی است که با پوششی از سنگ استحکام زیادی را به وجود آورده است.

دهانه ورودی غار ماموت


تاریخچه غار ماموت

اولین انسانی که وارد غار ماموت شد حدود 6000 سال پیش از زیر طاق باشکوه آن عبور کرد. یافته‌های مختلفی در این غار صحت این گزاره را تائید می‌کند، از جمله بقایای اجساد مومیایی‌شده ساکنان بومی آمریکا در این غار دلیل این ادعاست. شواهد نشان می‌دهد که بومیان از این غارها برای تدفین مردگان خود استفاده می‌کردند.

اما اولین انسان سفیدپوستی که این غار را کشف کرد شخصی بود به اسم جان هوشین. او که به دنبال خرس زخمی برای شکار می‌رفت، پس‌ازاینکه ناگهان خرس تغییر مسیر می‌دهد و به سمت او حمله‌ور می‌شود، به دنبال پیدا کردن جایی برای فرار این غار را کشف می‌کند. اکنون، شما  می‌توانید بعد از گذشت 6000 سال همچنان تالارهای پیچ‌درپیچ این غار را ببینید.

مهارت‌های لازم برای بازدید از غار ماموت

برای بازدید از این غار شگفت‌انگیز تقریباً نیاز به هیچ مهارت خاصی از صخره‌نوردی و غار پیمایی نخواهید داشت. راهنماهای این غار شگفت‌انگیز به شما در گشت‌وگذار و دیدن از آن کمک خواهند کرد. پس از بازدید از دل زمین مدتی را به پیاده‌روی در مسیرهای سرسبز و رودخانه‌های دیدنی موجود در بالای زمین در محوطه این غار اختصاص دهید.

غار ماموت


هنگام بازدید از پارک ملی غار ماموت باید انتظار چه چیزی را داشته باشید؟

بازدید از این غار نشان می‌دهد که دنیای زیرزمین چگونه است؛ مرطوب، ساکت و تاریک!. و ازآنجایی‌که غار ماموت بسیار طولانی است، گشت‌وگذار برای گردشگران مقداری سخت خواهد بود.

طول غار و اتمسفر زیر سطح زمین به‌اندازه‌ای است که هنگام بازدید از پارک ملی غار ماموت، سرسخت‌ترین افراد علاقه‌مند به گردشگری را خسته خواهد کرد. این غار دارای بیش از 400 مایل (640 کیلومتر) گذرگاه اکتشاف شده است که برخی از آن‌ها بسیار زیاد و برخی کوچک هستند.

تمام قسمت‌های غار هنوز کشف نشده است. درواقع، بسیار محتمل است که این غار بسیار طولانی‌تر از 400 مایل باشد، چراکه تمام گذرگاه‌های کشف نشده به این عدد 400 مایل هنوز اضافه نشده است. در غار ماموت چیزهای زیادی برای دیدن وجود دارد که می‌توانید روزها یا حتی هفته‌ها سرگرم شوید.

به همان اندازه که غار ماموت بزرگ است، اگر چراغ‌هایتان را روشن نکنید، تاریک می‌شود. معمولاً راهنماها این کار را انجام می‌دهند، به این معنا که تمام چراغ‌های موجود را خاموش می‌کنند و به شما اجازه می‌دهند تا لحظاتی تجربه یک تاریکی واقعی در اعماق زمین را داشته باشید.

محیط غار وابستگی چندانی به آنچه روی زمین رخ می‌دهد، ندارد. دمای این غار در تمام طول سال 54 درجه فارنهایت (12 درجه سانتی‌گراد) ثابت است. این امر بازدید از پارک ملی غار ماموت را به یک فعالیت عالی در طول سال تبدیل می‌کند.

تورهای بازدید از غار ماموت

به دلیل طولانی بودن این غار، از گردشگران تقاضا می‌شود بنا به انتخاب خود مقصد خاصی را انتخاب کنند و زیر نظر تورهای مختلف با مقاصد خاص به گشت‌وگذار خود در غار ماموت ادامه دهند.مقاصد این تورها هرکدام در نوع خود جالب‌توجه هستند. سه تور در غار ماموت وجود دارند که عبارت‌اند از: تور نیاگارای یخ‌زده، تور خیابان گوتیک و تور غار وحشی.

تور نیاگارای یخ‌زده: یکی از تورهای عمومی محبوب هنگام بازدید از غار ماموت، تور نیاگارای یخ‌زده است. این تور کوتاه‌تر، آسان‌تر و ارزان‌تر از سایر تورها است. تور نیاگارای یخ‌زده بسیاری از ویژگی‌های این غار زیبا، ازجمله استالاگمیت‌ها را در حدود یک ساعت به شما نشان می‌دهد.
تور نیاگارای یخ زده غار ماموت

تور نیاگارای یخ زده غار ماموت


تور خیابان گوتیک: این تور با لول متوسط که حدود دو ساعت طول می‌کشد به شما امکان می‌دهد با تعداد کمتری از افراد به عمق بیشتری از غار سفر کنید. بخشی از غار که خیابان گوتیک نام دارد، دارای صخره‌های غیرعادی است که شبیه معماری گوتیک است. خیابان گوتیک جز اولین مکان‌هایی بوده که در قرن نوزدهم افراد از آن بازدید می‌کرده‌اند.

تور غار وحشی: تور غار وحشی پیشرفته‌ترین تور غار ماموت است که ارائه می‌شود. حدود شش ساعت در اعماق غار بیشتر از بقیه گشت‌وگذار می‌کنید. برای خزیدن در فضاهای تنگ آماده‌باشید. تور غار وحشی مطمئناً برای همه افراد مناسب نیست، اما اگر در این حرفه‌ای هستید از انتخاب این تور خوشحال خواهید شد
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار