gardeshban.ir

آمار اقامت شبانه در فرانسه در سه‌ماهه نخست سال ۲۰۲۳ افزایش پیدا کرد.
کد خبر: ۵۸۴۳۵
تاریخ انتشار : شنبه ۰۶ خرداد ۱۴۰۲-1402 March 06
گردشبان (gardeshban.ir) :
سفر به فرانسه زیاد شد


بر اساس گزارش آژانس آمار رسمی فرانسه، بخش گردشگری فرانسه با افزایش ۱۲.۶ درصدی در سه‌ماهه نخست ۲۰۲۳ در مقایسه با مدت مشابه یک سال قبل، به رشد قوی خود ادامه داد؛ چراکه اقامت یک‌شبه در هتل‌ها و سایر اقامتگاه‌های  این کشور  ۱۲.۶ درصد افزایش یافته است.

بر اساس جدیدترین آماری که ماه جاری منتشر شده است، ‌ «موسسه ملی آمار فرانسه» (INSEE) به این نکته اشاره کرده که گردشگری با افزایش قابل‌توجه بازدیدکنندگانی از بریتانیا مواجه شده است. اقامت شبانه گردشگران بریتانیایی ۱۰۲.۵ درصد افزایش داشت. این درحالی است که این آمار برای گردشگران آلمانی ۴۱.۷ درصد، برای هلندی‌ها ۹.۷ درصد و برای آمریکایی‌ها ۶۲.۳ درصد افزایش گزارش شده است. در این گزارش از آمار محوطه‌های کمپ‌ها استفاده نشده است.

مرکز آمار فرانسه همچنین اشاره کرده که هتل‌ها از این هجوم رو به رشد گردشگران بیشترین سود را برده‌اند. اقامت در هتل‌ها در سه ماه نخست سال ۲۰۲۳ تقریباً ۷ میلیون نفر افزایش یافته و به ۴۲.۶ میلیون نفر اقامت رسیده، این درحالی است که در سه ماه نخست ۲۰۲۲، این آمار ۳۵.۷ میلیون نفر بود. آمار جدید تقریباً نزدیک به ۴۲.۷ میلیون نفر در سه ماه نخست سال ۲۰۱۹ و پیش از همه‌گیری کرونا است.

صرف نظر از بازدیدکنندگان بریتانیایی، گردشگران بین‌المللی، به طور کلی نشانه‌هایی از افزایش سفر خود به یکی از محبوب‌ترین مقاصد جهان را نشان می‌دهند. اقامت توسط گردشگران بین‌المللی در سه‌ماهه نخست امسال ۵۵.۸ درصد افزایش یافته و به ۴.۸ میلیون نفر رسیده است. همچنین، اقامت شبانه مسافران داخلی ۲.۱ میلیون نفر یا ۷.۷ درصد افزایش یافته است.

به نظر می‌رسد این گروه از مسافران اقامت‌های لوکس را به اقامت کم‌خرج ترجیح داده‌اند. براساس گزارش مرکز آمار، ‌ اقامت در هتل‌های مجلل ۳۱.۴ درصد افزایش یافته است، در حالی که اقامتگاه‌های ارزان‌تر در واقع شاهد کاهش ۲.۷ درصدی رزرو بوده‌اند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار