gardeshban.ir

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش/
سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش گفت: فاز جدید فرودگاه کیش به عنوان یکی از مدرن‌ترین و زیباترین فرودگاه‌های کشور بزودی آماده بهره برداری است.
کد خبر: ۵۸۴۳۶
تاریخ انتشار : شنبه ۰۶ خرداد ۱۴۰۲-1402 March 06
گردشبان (gardeshban.ir) :
فاز جدید فرودگاه کیش بزودی آماده بهره برداری است/نباید در مورد کیش سیاه نمایی کرد


سعید پورزادی در جمع مدیران انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران، گفت: فاز جدید فرودگاه کیش تمامی استانداردهای بین المللی را دارد و مجهز به آخرین تکنولوژی‌های روز دنیا است که از آیت الله رییسی رییس جمهور کشورمان برای افتتاح آن دعوت شده است.

وی با بیان اینکه سرمایه گذاری‌های کلانی برای توسعه کیش انجام شده است، تصریح کرد: کیش باید به پیشانی توسعه کشور تبدیل شود.

پورزادی با تاکید بر اینکه نباید در مورد کیش سیاه نمایی کرد، گفت: برخی از مشکلاتی که در مورد کیش مطرح می‌شود، موارد ملی است و مختص کیش نیست، به طور مثال افزایش نرخ بلیط هواپیما و مشکلات مربوط به ناوگان حمل و نقل هوایی یک مورد ملی است و نمی‌توان آن را صرفا به کیش نسبت داد.

وی بیان کرد: البته هرچند به جز «کیش ایر» هیچکدام از شرکت‌های هواپیمایی متعلق به کیش نیستند، اما جلسات مختلفی با ایرلاین‌ها برگزار شده تا مشکلات موجود رفع شود، امیدواریم اصلاح قیمت‌های انجام شده کمک حال صنعت گردشگری کشور باشد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش به محدودیت‌های موجود در واردات خودرو نیز اشاره کرد و گفت: این محدودیت‌ها سبب شده تا بخشی از ناوگان حمل و نقل عمومی با مشکلاتی رو به رو شود و هزینه‌های تعمیر و بازسازی افزایش یابد که برای جبران بخشی از آن نیز حمایت‌هایی از سوی سازمان منطقه آزاد کیش به عمل آمده است.

پورزادی تصریح کرد: با کمک وزیر اقتصاد و دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری، صنعتی و ویژه اقتصادی در تلاش برای واردات خودرو برای ناوگان حمل و نقل عمومی هستیم.

وی با اعلام اینکه به دنبال ایجاد خط دریایی مسافری با برخی کشورهای حوزه خلیج فارس هستیم، اظهار کرد: زیرساخت‌های لازم در ترمینال بندری کیش با هزینه ۴۰۰ میلیارد ریالی ایجاد شده و برای برقراری این خط دریایی آمادگی لازم را داریم.

پورزادی با اشاره به بازدید نمایندگانی از کشورهای حوزه خلیج فارس از بندر تجاری کیش، عنوان کرد: آنان در بازدیدهای خود باور نداشتند که این بندر مدرن و مکانیزه توسط مهندسان ایرانی و بومی کیش احداث شده است.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش در ادامه با بیان اینکه اولین زمین هیبردی ایران در کیش ساخته شده است، خاطرنشان کرد: در حالی که اجرای این طرح در میدان آزادی تهران سال‌ها روی زمین مانده، اولین زمین هیبردی کشور با تکنولوژی که در اختیار مهندسان بومی کیش است در این جزیره زیبای مرجانی احداث شد.

وی با اعلام اینکه کیش قطب رویدادهای بین المللی و بزرگ ملی است، اضافه کرد: پس از ۱۰ سال مسابقات تنیس بین المللی در اواخر سال گذشته در کیش برگزار شد و رئیس فدراسیون جهانی تنیس طی نامه‌ای رسمی به رییس جمهور از برگزاری سطح بالای این تورنمنت در کیش قدردانی کرد.

پورزادی با اعلام آمادگی برای سرمایه گذاری در توسعه مسیرهای ارتباطی به کیش، خاطرشان کرد: سرمایه گذاری در مسیرهای ارتباطی سرزمین‌های اصلی جز وظایف سازمان منطقه آزاد کیش نیست، اما برای ایجاد زیرساخت جهت توسعه کیش پای کار هستیم.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار