gardeshban.ir

برج گرگان (Gorgan Tower) برجی است تجاری و اداری در میدان بسیج شهر گرگان، از این برج به عنوان نماد مدرن شهر گرگان یاد می‌شود.
کد خبر: ۵۸۴۴۵
تاریخ انتشار : يکشنبه ۰۷ خرداد ۱۴۰۲-1402 March 07
گردشبان (gardeshban.ir) :
گرگان از شهرهای شمالی ایران و مرکز استان گلستان است، آب و هوای معتدل دارد. هرچند تابستان‌های آن نسبتا گرم و شرجی است. اقلیم منطقه بسیار گوناگون و متنوع است. این شهر زیبا یکی از مقاصد پرطرفدار برای سفر در میان مردم به خصوص در ایام تعطیلات و نوروز است. گرگان جاهای دیدنی بسیاری دارد که بدون شک باید حتما در سفر به این شهر زیبا و سرسبز از آنها دیدن کنید. یکی از مکان های دیدنی برج المان گرگان است. 

برج المان گرگان


برج گرگان (Gorgan Tower) برجی است تجاری و اداری در میدان بسیج شهر گرگان، از این برج به عنوان نماد مدرن شهر گرگان یاد می‌شود. ارتفاع این برج به عنوان یادمان پیروزی انقلاب ایران در سال ۱۳۵۷، ۵۷ متر است که در چهار طبقه روی زمین و یک طبقه زیر زمین ساخته شده. جهت اطلاع مراجعه کنندگان و مسافرین عزیز باید خاطر نشان کرد که این برج در حال حاضر تعطیل می باشد.

این سازه عظیم به عنوان نماد مدرن شهر گرگان در کنار دیگر نمادهای فرهنگی و تاریخی گرگان و در میدان بسیج، بزرگترین میدان شهری شمال کشور به شمار می‌آید و شهر گرگان که شهر تاریخ و طبیعت می باشد به همراه نمادها و جاذبه‌‌های متعدد تاریخی و طبیعی، یک نماد مدرن را نیز در بر گرفته است.




ایده‌های اولیه ساخت این برج در دهه ۷۰ خورشیدی در شهرداری گرگان مطرح شد و دو فراخوان در سال‌های ۱۳۷۳ و ۱۳۸۱ منتشر شد و طرح نهایی در اواخر دهه ۸۰ خورشیدی در دوره سوم شورای شهر گرگان تایید و در سال ۱۳۸۶ عملیات اجرایی آغاز شد. این پروژه در سال ۱۳۹۱ افتتاح شد و در سال ۱۳۹۲ به بهره‌برداری رسمی رسید. هزینه ساخت برج گرگان ۷۰ میلیارد ریال اعلام شده است.

برج المان گرگان


ارتفاع برج گرگان ۵۷ متر بوده که در چهار طبقه ،یک طبقه زیرزمین با کاربری تجاری و اداری به مساحت ۱۵۰۰ متر مربع و یک طبقه آشپزخانه به مساحت حدود ۲۵۰ مترمربع در ارتفاع ۳۰متری احداث شده است. همچنین، یک طبقه رستوران به مساحت ۳۰۰ متر مربع در ارتفاع ۳۴ متری وهمچنین یک طبقه تراس به مساحت ۱۷۰ متر مربع در ارتفاع ۳۸ متری احداث شده است.

از ویژگی های منحصر بفرد این برج می توان به یک تراس مخصوص با نمای شهر زیبای گرگان، رستوران منحصر بفرد گردان در بلندترین ساختمان استان و صاعقه گیر و آنتن ۱۵ متری با قابلیت تجهیزات ارتباطی اشاره کرد.



برج المان گرگان


در اطراف برج گرگان امکاناتی همچون پیاده روی اطراف برج، راه پله دسترسی به محوطه هم کف، کافی شاپ، بخش اداری، سرویس‌های بهداشتی و وضوخانه، فضاهای تجاری، آسانسور، راه پله فرار، نمازخانه و همچنین فضای سبز و آب نماهای زیبای پیرامون برج و نیز امکان دسترسی به اینترنت بی سیم از سوی شهرداری گرگان فراهم آمده است.




آدرس برج المان گرگان: استان گلستان، گرگان، میدان بسیج

ساعت بازدید: همه روزه 24 ساعته

هزینه بازدید: رایگان
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار