gardeshban.ir

امروزه، دریافت اقامت پرتغال موضوعی‌ است که ذهن بسیاری از هموطنان را به خود مشغول کرده‌است. به دلیل حضور پرتغال در اتحادیه‌ی اروپا و حوزه‌ی شینگن، شرایط آب و هوایی خیلی خوب، و هزینه‌های بسیار مناسب زندگی در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی، مهاجرت به پرتغال از گزینه‌هایی‌ست که متقاضیان فراوانی را به سوی خود جلب نموده‌است.
کد خبر: ۱۲۲۵۴
تاریخ انتشار : شنبه ۳۱ فروردين ۱۳۹۸-1398 January 31
گردشبان (gardeshban.ir) :

اقامت کشور پرتغال/ شرایط کلی مهاجرت به پرتغال

معرفی کشور پرتغال

پرتغال کشوری است در جنوب غربی اروپا. پایتخت آن لیسبون و زبان رسمی آن پرتغالی‌ است که از شاخه‌ی زبان‌های رومی‌تبار است. جمعیت این کشور نزدیک به ۱۱ میلیون نفر است که ۵۲ درصد آن را زنان و ۴۸ درصد آن را مردان تشکیل می‌دهند. واحد پول پرتغال یورو است. این کشور از اعضای اتحادیه اروپا و ناتو است و شیوه‌ی حکومتی آن جمهوری پارلمانی‌ است. دین مردم این کشور مسیحیت از شاخه کاتولیک رومی‌ است.

پرتغال غربی‌ترین کشور سرزمین اصلی اروپاست و خاک پرتغال به همراه تنها همسایه‌ی خود، اسپانیا، شبه‌جزیره ایبری را تشکیل می‌دهد. صنایع عمده‌ی پرتغال عبارت است از ماهیگیری، مصنوعات چوب‌پنبه‌ای و آمادن غذا و ساردین. کشتی‌های ماهیگیری آنان برای صید ماهی تا سواحل نیوفاوندلند (یکی از ایالت‌های کانادا) و ایسلند پیش می‌روند و حداکثر بهره‌برداری را از دریا به عمل می‌آورند. امروز قسمت عمده‌ی چوب‌پنبه‌ای که در جهان مصرف می‌شود از درختانی که در جنوب رود تاگوس می‌روید به‌دست می‌آید.

پرتغال از نظر قومی کشوری یک‌دست است و نزدیک به ۹۷ درصد از مردم آن را پرتغالیان تشکیل می‌دهند. بیشتر جمعیت پرتغال کاتولیک رومی هستند. امید به زندگی در پرتغال برای مردان کمی بیش از ۷۴ سال و برای زنان نزدیک به ۸۲ سال است. پرتغال، با تابستان‌های طولانی و گرم خود و یکی از طولانی‌ترین و زیباترین مرزهای ساحلی جهان، نظر عاشقان گرما و نور دلپذیر خورشید را به خود جلب کرده است. یکی دیگر از دلایل درخواست بالای اقامت پرتغال فرهنگ گرم و صمیمی پرتغالی‌ست که حول محور خانواده و دوستی‌های صمیمانه متمرکز شده است. علاوه بر این، هزینه‌های اقامت پرتقال و زندگی در این کشور نسبت به سایر کشورهای اروپائی بسیار مناسب است.

انواع ویزای مهاجرتی پرتغال

همانگونه که می‌دانید اخذ اقامت دائم هر کشوری مستلزم دریافت ویزای مهاجرتی و یا اقامت دائم آن کشور خواهد بود. طبعا با ویزای توریستی پرتغال (ویزای شنگن) تنها تا زمان اعتبار ویزا می‌توان در این کشور اقامت داشت و برای مهاجرت و یا اقامت دائم پرتغال نیاز به ویزای مهاجرتی دارید.

ویزای مهاجرتی پرتغال جهت اخذ اقامت این کشور را می‌توان به چهار دسته اصلی تقسیم‌بندی کرد:

ویزای طلایی پرتغال
ویزای D2 ویژه کارآفرینان
ویزای D7 ویژه بازنشستگان
ویزای D7 ویژه صاحبان املاک
در میان این چهار نوع از ویزای مهاجرتی پرتغال، ویزای طلایی و ویزای D7 ویژه بازنشستگان بیش از دو مورد دیگر مورد توجه متقاضیان اخذ اقامت دائم پرتغال بوده و هست.

اقامت با ویزای طلایی پرتغال

برنامه‌ی ویزای طلایی پرتغال روشی سریع برای دریافت اقامت دائم این کشور از طریق خرید ملک است. افرادی که ملیتی خارج از اتحادیه‌ی اروپا دارند با سرمایه‌ای نیم میلیون یورویی برای خرید املاک می‌توانند برای خود و تمامی افراد خانواده‌ اقامت پرتغال را دریافت نمایند. فرآیند دریافت ویزای طلایی پرتغال بسیار آسان و روشن است و با توجه به حداقل مدت ‌زمان لازم برای حضور سالیانه در این کشور (هفت روز درسال) یکی از جذاب‌ترین روش‌های دریافت اقامت پرتغال محسوب می‌شود.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره به صفحه ویزای طلایی پرتغال مراجعه کنید

اقامت با ویزای ویژه کارآفرینان D2

سرمایه‌گذاری همواره یکی از روش‌های مطلوب و امن برای مهاجرت و اخذ اقامت دائم کشور مدنظر بوده است. در جهان اقتصادی امروز که جهانی بدون مرز و فراتر از زمان و مکان است، بسیاری اقامت از طریق ویزای D2 (اقامت از طریق ثبت شرکت و کارآفرینی در پرتغال) را به عنوان مسیر پیش رو ترسیم می‌کنند. عواملی چون اقتصاد پویا، امنیت بالا، سلامت عمومی عالی، سیستم‌های آموزشی جذاب، زیرساخت‌های مدرن، آب‌وهوای مطلوب و استانداردهای بالای زندگی، کارآفرینان و سرمایه‌گذاران خارجی بسیاری پرتغال را مقصد و فرصتی مناسب می‌دانند.

اقامت با ویزای ویژه بازنشستگان D7

با توجه به برنامه‌های تشویقی دولت پرتغال، امروزه اقامت در این کشور با استقبال فراوانی از سوی بازنشستگان روبه‌رو شده است. از مزایای اقامت پرتغال با ویزای ویژه بازنشستگان (ویزای D7) می‌توان به معافیت مالیات بر درآمد، آب و هوای متعادل، هزینه‌های پائین، سواحل زیبا، امنیت بالا، سلامت عمومی عالی، غذاهای لذیذ و استانداردهای بالای زندگی اشاره کرد. با خدمات مهاجرتی مجموعه شرکت‌های نیلگام شرایط مهاجرت از طریق درآمد مستمری برای هموطنان فراهم آمده تا تنها با استفاده از حقوق بازنشستگی، به‌راحتی اقامت دائم پرتغال را اخذ نمایند.

اقامت با ویزای ویژه صاحبان املاک D7

یکی دیگر از انواع ویزاهای D7 پرتغال از طریق اخذ اقامت حاصل از دریافت اجاره بهای املاک است. در این روش کافیست متقاضی ثابت کند مبلغ اجاره ملک، هزینه‌های زندگی وی و اعضای خانواده اش را در کشور پرتغال پوشش می‌دهد. در روش اقامت با ویزای ویژه صاحبان املاک پرتغال، اولین فرد بزرگسال خانواده (متقاضی) باید از طریق ارائه مدارک به اداره مهاجرت پرتغال ثابت کند حداقل تمکن مالی برای تامین هزینه‌های یکسال زندگی خود و خانواده‌اش در پرتغال را از طریق اجاره بهای ملک دارد.

خدمات افتتاح حساب بانکی در پرتغال

با توجه به تقاضای روزافزون در کشور برای همکاری با بانک‌های اروپایی، برقراری امکان افتتاح حساب در بانک‌های کشورهایی که عضو اتحادیه‌ی اروپا هستند از اهمیت بالایی برخوردار است. از این رو، نیلگام سفر، با سابقه‌ای درخشان در فعالیت‌های گردشگری و اقامتی، مدتی پیش تصمیم به همکاری با بانک‌های اروپایی جهت افتتاح حساب توسط اشخاص حقیقی و حقوقی ایرانی گرفت و با همراهی وکلای خود در کشور پرتغال، توانست با دو بانک برجسته‌ی این کشور جهت افتتاح حساب برای ایرانیان به توافق برسد.

برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره به صفحه افتتاح حساب بانکی در کشور پرتغال مراجعه کنید

شرایط کلی مهاجرت به پرتغال

شرایط کلی مهاجرت به پرتغال در واقع بسته به نوع ویزایی مهاجرتی که از طریق آن برای اخذ اقامت دائم پرتغال درخواست می‌دهید متفاوت خواهد بود. برای مثال اگر از طریق ویزای D7 برای اقامت پرتغال درخواست داده‌اید، می‌بایست مدارک لازم برای اثبات تمکن مالی خود و خانواده را ازائه دهید و این تمکن مالی یکی از تعیین کننده‌ترین شرایط برای مهاجرت به پرتغال خواهد بود. اما اگر از طریق ویزای تحصیلی پرتغال برای مهاجرت به این کشور اقدام کرده‌اید، طبعا باید ابتدا برای اخذ پذیرش تحصیلی از یکی از موسسات آموزش عالی در پرتغال اقدام کنید و سپس مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای دانشجویی را فراهم و به سفارت پرتغال در تهران ارائه دهید.بنابراین اینکه از چه روشی و با چه ویزایی قصد مهاجرت به پرتغال را دارید شرایط کلی مهاجرت به پرتغال را تعیین خواهد کرد.

فرایند مهاجرت به پرتغال

فرآیند مهاجرت به پرتغال همچون شرایط کلی مهاجرت به این کشور، منوط به روش یا نوع ویزایی خواهد بود که از طریق آن برای اخذ اقامت پرتغال اقدام می‌کنید. برای مثال فرایند مهاجرت به پرتغال از طریق ویزای طلایی به این شکل است که ابتدا متقاضی باید برای افتتاح حساب در کشور پرتغال اقدام نماید، سپس مدارک لازم برای اخذ ویزای بلند مدت پرتغال به سفارت ارائه خواهد شد و در مرحله آخر پس از ورود به کشور پرتغال، مسیر قانونی برای اخذ اقامت پرتغال را طی خواهد کرد.

هزینه اخذ اقامت پرتغال

هزینه اخذ اقامت دائم پرتغال شامل دو بخش می‌شود:

هزینه‌های قانونی که باید در روند اخذ اقامت پرداخت شود

هزینه‌های مربوط به خدمات شرکت های مهاجرتی

درخصوص هزینه‌های قانونی در صفحه ویژه مربوط به هر یک از روش‌های مهاجرت به پرتغال توضیح داده شده است (ویزای طلایی، ویزای ثبت شرکت و کارآفرینی، ویزای بازنشستگان، ویزای اجاره املاک در پرتغال).



پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار