gardeshban.ir

با توجه به این که دنیا در همه ی وجوه مختلف خود روز به روز بیشتر به سمت آنلاین شدن و هوشمند شدن پیش می رود، مورد مهمی همچون دریافت ویزا نیز از این قائله مطمئنا عقب نمانده است و به سمت آنلاین شدن به صورت تمام و کمال خیز برداشته است.
کد خبر: ۱۴۹۱۳
تاریخ انتشار : جمعه ۲۱ تير ۱۳۹۸-1398 April 21
گردشبان (gardeshban.ir) :

با توجه به این که دنیا در همه ی وجوه مختلف خود روز به روز بیشتر به سمت آنلاین شدن و هوشمند شدن پیش می رود، مورد مهمی همچون دریافت ویزا نیز از این قائله مطمئنا عقب نمانده است و به سمت آنلاین شدن به صورت تمام و کمال خیز برداشته است. ویزای آنلاین یکی از شیوه های دریافت ویزای کشورهای مختلف است که بر خلاف شیوه های قدیمی بسیار ضریب خطای کمتری دارد و از ازدحام و شلوغی ممانعت می ورزد.


با ویزای بیومتریک آشنا شوید

اگر بخواهیم تا خیلی آسان ویزای آنلاین را به شما توضیح دهیم باید بگوییم که، ویزای الکترونیک یکی از جدیدترین روش‌ های صدور ویزا است که برای پیشگیری از ازدحام متقاضیان ویزا در سفارت‌‌ خانه‌ ها و اتلاف وقت هم متقاضی و هم سفارت ایجاد شده است و به شکل یک میانبر برای هر دو طرف در آمده است.

با استفاده از این روش و باب شدن آن، دیگر به هیچ عنوان نیازی به مراجعه ی حضوری به سفارت یا کنسولگری کشورهای مورد نظر متقاضیان وجود ندارد و همه ی افراد به راحتی می ‌توانند تا به صورت اینترنتی درخواست خود را به مراجع قانونی ارسال نموده و هزینه ی ویزای خود را نیز پرداخت کرده و در نهایت نیز بتوانند ویزای خود را دریافت نمایند.

کشورهایی همچون کشور استرالیا، ترکیه، نیوزلند و گرجستان به طور مثال از جمله کشورهایی هستند که صدور ویزای الکترونیک را اجرایی کرده ‌اند و برای مدتی است که از آن برای صدور روادیدهای افراد متقاضی برای کشورهایشان استفاده می کنند.

در واقع ویزای آنلاین یا ویزای الکترونیک روشی جدیدی برای سفارت کشورهای مختلفی محسوب می ‌شود که دولت ‌ها به منظور تسهیل صدور روند ویزا و در راستای ترویج دولت الکترونیک (e-government) راه ‌اندازی کرده ‌اند.

هر آن چه که درباره ی ویزای آنلاین باید بدانید

حال در زمینه ی ویزای آنلاین برای هر کسی سوالاتی پیش می آید که ما قصد داریم تا در ادامه برخی از آن ها را مطرح کرده و پاسخ دهیم. اولین سوال در این زمنیه این است که چه مدارکی برای ویزای الکترونیک احتیاج است؟ برای ویزای الکترونیک دقیقا همان مدارکی را لازم دارید که از طرف سفارت و یا سایت ویزای آنلاین کشور مربوطه ای که برای سفر به آن می خواهید اقدام کنید، آورده شده است.

به صورت معمول شما احتیاج به مدارکی همچون ترجمه ی مدارک شناسایی، پاسپورت و دیگر مدارک مربوط و لازم که بستگی به نوع ویزای درخواستی خود را دارید. حال این سوال مطرح می گردد که، ویزای آنلاین چگونه صادر می ‌شود؟ ویزای آنلاین را با نام‌‌ های ویزای الکترونیک یا e-visa نیز در سراسر جهان نیز می شناسند. این ویزا در واقع مدرکی رسمی است که به موجب آن شهروندان خارجی می‌ توانند وارد خاک کشورهای خارجی بشوند.

در واقع، این نوع از ویزا جایگزین ویزایی است که در سفارتخانه‌ ها، کنسولگری‌ ها و یا درگاه های ورودی مختلف کشورها که عبارتند از؛ فرودگاه ‌ها، مرزهای زمینی و یا مرزهای دریایی صادر می ‌شود. در روند دریافت ویزا با این روش، متقاضیان برای دریافت ویزای الکترونیک باید با مراجعه به وب ‌سایت سفارت یا سازمان مربوطه ای که قصد مراجعه به آن را دارد، با ایجاد حساب کاربری تقاضای خود را ثبت نموده و پس از بارگذاری مدارک و پرداخت هزینه ی ویزای درخواستی، ویزای خود را در نهایت دریافت کنند.

ویزا آنلاین

حال نوبت به سوال بعدی در این رابطه می رسد که می گوید، مزایای اقدام برای دریافت ویزای آنلاین در چه مواردی است؟ ویزای الکترونیکی یکی از سرویس‌ های بسیار مشهور در زمینه ی e-tourism است که دارنده ی آن می‌ تواند با ارائه ی یک کد یا شماره ی ثبت شده ی ویزا در درگاه های ورودی مانند فرودگاه‌ ها به همراه گذرنامه ویزای خود را در ترمینال ورودی دریافت کنند و به راحتی به ادامه ی سفر خود ادامه دهند.

توجه فرمایید که شما در هنگام دریافت ویزای آنلاین و با این ترتیب، تعامل فیزیکی بسیار کمتری با بخش‌ های سرویس ‌دهنده را به حداقل ممکن رسیده و تمام فرآیند ورود گردشگر به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد. با این اوصاف، به نظر شما هدف از ایجاد ویزای آنلاین چیست؟

یکی از اهداف اصلی راه‌ اندازی سیستم آنلاین برای صدور ویزا و روادید، پیشگیری از ازدحام و شلوغی که حاصل از حضور متقاضیان ویزا در سفارتخانه‌ ها، کنسولگری ‌ها و اتلاف وقت آنان در این مراکز است. این عدم حضورها در نهایت منجر به تسریع روند بررسی مدارک و صدور ویزا می گردد. همچنین، با استفاده از سیستم آنلاین ویزا به دلیل بارگذاری تصویر مدارک، نیازی به تهیه کپی‌ های متعدد از مدارک وجود ندارد و در نتیجه، کاغذ کمتری مصرف می شود و درخت کمتری نیز قطع می گردد.

ویزا

حال با تمام این توصیف ها، طبیعی است که برایتان این سوال پیش بیاید که آیا امکان هرگونه سوء استفاده ای مثال سو استفاده های مالی در روند انجام کارهای ویزای آنلاین و دریافت آن ممکن است وجود داشته باشد؟ جواب این سوال منفی است. یکی از راهکارهای امنیتی برای پیشگیری از هرگونه سوء استفاده احتمالی در فرآیند ثبت ‌نام ویزای الکترونیک این است که متقاضی باید هزینه ی ویزا را با کارت بانکی و یا کارت اعتباری خود پرداخت کند تا از این طریق ضریب صحت اطلاعات وارد شده توسط او بالا رود.

علاوه بر این موضوع، تصویر تمامی مدارکی که توسط متقاضی بارگذاری می ‌شوند، توسط مراجع ذی ‌ربط بررسی و تائید اعتبار می‌ شوند و در نهایت یا مورد تایید و یا عدم تایید قرار می گیرند. در آخر مجموعه سوالات عمومی درباره ی ویزای آنلاین برای شما ممکن است به وجود بیاید این است که آیا ویزای الکترونیک برای کلیه ی کشورهای دنیا برای همه قابل اجرا است؟

در پاسخ به این سوال باید بگوییم که با توجه به این مورد که برخی از کشورها از جمله کشوری همچون کانادا و کشورهای عضو پیمان شینگن از متقاضیان ویزا اطلاعات بیومتریک دریافت می ‌کنند، امکان اجرای کامل سیستم صدور ویزای آنلاین به دلایل امنیتی و نیز عدم وجود زیر ساخت ‌های لازم در حوزه ی فناوری اطلاعات و ارتباطات در برخی از کشورها وجود ندارد و در نتیجه این امکان برای همه ی کشور ها در نتیجه وجود ندارد.

ویزا چیست؟

در آخر لازم می دانیم تا به صورت کلی درباره ی مدرکی به نام ویزا برای شما اطلاعاتی کامل را در اختیار شما قرار دهیم. به طور عمومی، ویزا برگه ای است که ضمیمه ی گذرنامه می شود و نشان دهنده ی این است که یکی از نمایندگان دولت آن کشور در سفارتخانه یا کنسولگری با درخواست متقاضی جهت ورود به آن کشور موافقت کرده و متقاضی جهت ورود به آن کشور با در نظر گرفتن اطلاعات وارد شده در برگه ی ویزا و قوانین آن کشور مشکلی ندارد. نوع ویزا به علت اصلی سفر متقاضی به آن کشور بستگی دارد و هر کشور قوانین خاص خود را جهت اعطای ویزا به متقاضی را دارا می باشد. ویزاهای رایج عبارتند از : ویزای توریستی، تجاری، دانشجویی، اقامتی، کاری و دیگر انواع آن.

در این زمینه لازم است بدانید اکثر ویزاها دارای یک تاریخ شروع، یک تاریخ اتمام و یک مدت معین شده جهت اقامت هستند که مسافران باید در نظر داشته باشند که تاریخ سفرشان حتماً بین بازه ی شروع و اتمام ویزا باشد و مدت اقامتشان هم از زمان تعیین شده بیشتر نباشد.


سامانه ی ویزای اللکترونیک ایران

همانطور که گفتیم، در سال های گذشته سامانه های آنلاین تقاضای ویزا در کشورهای مختلف و به منظور صرفه جویی در زمان و هزینه و همچنین پیشگیری از ازدحام متقاضیان ویزا در سفارت خانه ها، شروع به کار کرد که این سیستم نیز اکنون در ایران فعال گردید که با استفاده از آن متقاضیان ویزا می توانند به سهولت مراحل ثبت نام و بارگذاری مدارک مورد نیاز را انجام دهند و حال اگر نیاز به حضور در سفارت خانه برای مصاحبه یا تحویل اصل پاسپورت بود، مراجعه صورت می گیرد. لازم به ذکر است که این سیستم برای ورود به ایران فعال است و اتباع خارجی با توجه به هدف سفر خود، برای دریافت ویزای ایران به سامانه ویزای الکترونیک ایران که توسط وزارت امور خارجه راه اندازی شده است، مراجعه می کنند. درخواست‌های ثبت شده در این سامانه به ‌صورت الکترونیکی از طریق اینترنت برای قسمت کنسولی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران ارسال می شود.

سامانه ی ویزای

کارشناس مرتبط اطلاعات مربوطه را مورد بررسی فرار داده و در صورت نیاز تقاضای مصاحبه حضوری را خواهد داد. بعد از آن و بر اساس اطلاعات موجود در خصوص امکان ارائه ی ویزا تصمیم‌ گیری می شود. انواع ویزای ایران نیز با توجه به هدف سفر متفاوت است.

ویزاهای غیر مهاجرتی ایران به بخش های مختلفی تقسیم بندی می ‌شوند که متقاضیان برای ورود به ایران می توانند از طریق سامانه ویزای الکترونیک ایران اقدام کنید. ویزای آنلاین ایران عبارت است از ورود، گردشگری، زیارتی، سیاسی و خدمت، تحصیلی، ویزای کار، عبور یا ترانزیت، مطبوعاتی، سرمایه گذاری، خانواده و درمانی می باشد. انواع درخواست ویزای آنلاین ایران نیز مختلف و متنوع است که عبارتند از: درخواست فردی، شرکت‌های خصوصی، آژانس‌ های مسافرتی، سازمان ‌ها و نهادهای دولتی می باشد.




مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار