gardeshban.ir

کباب مراکشی یکی از انواع کباب های خوشمزه و بین المللی است که اصالت آن متعلق به کشور مراکش است.
کد خبر: ۵۷۶۹۵
تاریخ انتشار : شنبه ۰۵ فروردين ۱۴۰۲-1402 January 05
گردشبان (gardeshban.ir) :



کباب مراکشی یکی از انواع کباب های خوشمزه و بین المللی است که اصالت آن متعلق به کشور مراکش است.


مواد لازم برای ۲ نفر

گوشت چرخ کرده ۴۰۰ گرم
پیاز۱ عدد درشت
گشنیز۴ قاشق غذاخوری
جعفری۲ قاشق غذاخوری
سیر۱ حبه
زنجبیل تازه۱ تکه کوچک
زیره۱ قاشق چایخوری
دارچین۱ قاشق چایخوری
فلفل سیاه و قرمز به مقدار کافی
نمک و فلفل سیاه به مقدار کافی
سیخ چوبی و روغن به مقدار کافی

دستور پخت کباب مراکشی  

مرحله اول

برای تهیه کباب مراکشی خوشمزه ابتدا پیاز را رنده می کنیم و پس از گرفتن آب اضافی اش داخل یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه گشنیز و جعفری را به صورت ساطوری ریز خرد می کنیم و به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله دوم

در این مرحله سیر و زنجبیل را رنده می کنیم و به کاسه اضافه می کنیم. در ادامه گوشت چرخ کرده را به همراه پودر زیره، دارچین و مقداری نمک، فلفل سیاه و فلفل قرمز به کاسه اضافه می کنیم و با هم به خوبی مخلوط می کنیم. 

مرحله سوم

توجه داشته باشید که این کباب به صورت تند تهیه می شود و در صورتی که می خواهید این کباب را به روش مراکشی درست کنید حتما از فلفل قرمز بیشتری در مایه کباب استفاده کنید. مایه کباب را ۱۰ دقیقه با دست ورز می دهیم.

مرحله چهارم

در صورتی که مایه کباب خیلی شل بود می توانیم کمی آرد سفید یا آرد نخودچی اضافه کنیم. در ادامه روی ظرف را با سلفون می پوشانیم و به مدت یک ساعت در یخچال قرار می دهیم تا مایه کباب به خوبی استراحت کند.

مرحله پنجم

پس از گذشت این زمان ظرف را از یخچال خارج می کنیم و مایه کباب را کمی ورز می دهیم، سپس به اندازه یک نارنگی کوچک از مایه کباب بر می داریم و با دست اطراف سیخ چوبی قرار می دهیم و با دست به ان فرم می دهیم تا روی سیخ بماند.

مرحله ششم

پس از اینکه سیخ کردن کباب به پایان رسیدف سیخ ها را درون یک سینی می چینیم و به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم. این کار باعث می شود که در زمان پختن کباب ها مایه کباب به راحتی از سیخ جدا نشود.

مرحله هفتم

حالا یک تابه مناسب (سمت گریل تابه) را روی حرارت قرار می دهیم و کمی روغن اضافه می کنیم. پس از اینکه روغن داغ شد سیخ ها را درون تابه می چینیم و صبر می کنیم تا یک سمت کباب ها سرخ شود، سپس سیخ ها را بر می گردانیم.

مرحله هشتم

پس از اینکه سمت دیگر کباب ها نیز سرخ شد، می توانیم چند عدد گوجه فرنگی را نیز از وسط نصف کنیم و درون تابه سرخ کنیم. پس از اینکه کباب آماده شد آنرا در ظرف مورد نظرمان می کشیم و به همراه برنج سرو می کنیم.

نکات پخت کباب مراکشی 

برنج مناسب

این کباب خوشمزه را می توانید به همراه برنج دمی یا کته سرو کنید. البته اگر می خواهید این کباب خوشمزه را به روش مراکشی سرو کنید توصیه می کنیم از کته استفاده کنید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار