gardeshban.ir

صخره گواتاپی که با نام لا پیدرا نیز شناخته می شود یک سنگ عظیم واقع در شهر گواتاپی در کلمبیا است.
کد خبر: ۵۷۹۹۴
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۲-1402 January 30
گردشبان (gardeshban.ir) :
صخره گواتاپی که با نام لا پیدرا نیز شناخته می شود یک سنگ عظیم واقع در شهر گواتاپی در کلمبیا است. این صخره  10 میلیون تنی از دشت های اطرافش 200 متر بالاتر می رود و از کیلومترها دورتر نیز قابل مشاهده است.

صخره گواتاپی 


این صخره که تقریبا به طور کامل صاف است در یک طرفش یک شکاف از بالا تا پایین دارد. در این شکاف یک راه پله 649 پله ای سنگی قرار دارد که مانند یک بخیه عظیم به نظر می رسد که سنگ های جداشده را نزدیک به هم نگه داشته است.

صخره گواتاپی 


بالای صخره یک محوطه حصارکشی شده و غرفه هایی برای خرید سوغاتی و تماشای محیط اطراف وجود دارد همچنین بر فراز سنگ گواتاپی رستورانی ساخته شده است و این امکان را فراهم آورده تا در فضای باز غذایی بخوریم و از مناظر شگرف طبیعت بر بلندای صخره ای عظیم لذت ببریم.

مناظر اطراف این تخته سنگ آنقدر زیبا و خیره کننده است که بازدیدکنندگان ساعت ها در این بلندا می نشینند و نوشیدنی می نوشند و نظاره گر زیبایی های این منطقه اند حتی می گویند امکان دارد تا 500 کیلومتری ساحل اقیانوس آرام را از این بلندا ببینیم.

صخره گواتاپی؛ مکانی عجیب و دیدنی در کلمبیا + عکس


این صخره در مرز دو شهر گواتاپی و ال پنول قرار دارد و هردو شهر ادعا می کنند که مالک صخره هستند. یک بار ساکنان گواتاپی تصمیم گرفتند این موضوع را با نوشتن نام این شهر با حروف سفید بزرگ روی سنگ حل کنند.

طولی نکشید که ساکنین ال پنول متوجه کار آن ها شدند و جمعیت زیادی برای متوقف کردن آن ها جمع شدند. به طوری که تنها حروف G و بخشی از U کامل شده بود. این دو حرف هنوز هم در جبهه شمالی صخره دیده می شوند.

صخره گواتاپی 


هرچند دولت کلمبیا از دهه ۱۹۴۰ میلادی این صخره را میراث ملی معرفی کرد اما نخستین‌بار سه کوهنورد رسما در جولای ۱۹۵۴ به این صخره صعود کردند و بعدها پلکان داخل شکاف ساخته شد و به‌مرور «لا پیه‌درا دل‌پنول» به جاذبه‌ گردشگری پرطرفداری تبدیل شد.

صخره گواتاپی 


شاید بد نباشد با روستای کوچک و دور افتاده ی گواتاپی که فقط به دلیل وجود همین تخت سنگ غول آسا معروف شده است نیز آشنا شویم. بافت این روستا بسیار رنگا رنگ و زیبا است و همه ی ساختماه ها رنگی هستند و رویشان نقاشی هایی از مردمی که در حال نواختن موزیک هستند یا جملاتی که دعوت به بازدید از صخره ی گواتاپی را می کنند شده است و همین رنگ آمیزی ها گواتاپی را مکانی زیبا و دیدنی کرده است.


صخره گواتاپی 
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار