gardeshban.ir

آبگوشت کشک بادمجان يکي از غذاهاي گرمسار است اما اين غذا در استان لرستان به آبگوشت کشک لري معروف است.
کد خبر: ۵۹۶۴۹
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۲-1402 June 13
گردشبان (gardeshban.ir) :



آبگوشت کشک بادمجان يکي از غذاهاي گرمسار است اما اين غذا در استان لرستان به آبگوشت کشک لري معروف است. اين غذا طرفداران خودش را دارد و به دليل مقوي و خوشمزه بودنش گزينه‌اي مناسب است. 

چي لازم دارم: 

۱ پيمانه نخود ۱ عدد پياز (حلقه‌اي خرد شده) ۵۰۰ گرم گوشت مغز ران (با استخوان) ۵۰ گرم دنبه ۲ عدد سيب زميني (دو نيم شده) ۳ تا ۴ عدد بادمجان (ورقه‌اي خرد شده و تلخي آن گرفته شده) روغن مايع مخصوص سرخ کردن به ميزان لازم ۵ حبه سير (کوبيده شده) ۱ قاشق چاي خوري زردچوبه نمک و فلفل سياه به ميزان لازم ۱ پيمانه کشک (درباره کشک بيشتر بدانيم) نعناع داغ مقداري براي تزئين آبگوشت کشک بادمجان 

چطور بپزم: 

نخود خيس و آبکش شده، پياز، گوشت و دنبه را در قابلمه‌اي حاوي مقداري آب بريزيد (مقدار آب بايد در حدي باشد که روي مواد را کاملا بپوشاند) و روي حرارت زياد قرار دهيد تا جوش آيد. پس از جوش آمدن، حرارت را ملايم کنيد و در قابلمه را بگذاريد تا مواد به مدت سه ساعت و نيم بپزند. 

(کف روي مواد را با کفگير سوراخ‌دار بگيريد و دور بريزيد) در يک ساعت آخر پخت، سيب زميني را به آبگوشت بيافزاييد. بادمجان‌ها را در تابه‌اي حاوي روغن داغ، روي حرارت ملايم از هر دو طرف، سرخ کنيد، سپس روي حوله کاغذي قرار دهيد تا روغن اضافي آن‌ها گرفته شود. سير و زردچوبه را در تابه‌اي حاوي روغن تفت دهيد و نيمي از آن را در 30 دقيقه آخر پخت، به همراه بادمجان و کمي فلفل سياه به آبگوشت اضافه کنيد و بگذاريد کاملا بپزد. 

در ظرفي، کشک را با دو پيمانه آب گوشت رقيق کنيد و در 20 دقيقه آخر پخت آبگوشت، به آن اضافه کنيد. در اواخر پخت، نمک را به آن بيفزاييد و پس از پخت کامل، آب آبگوشت را در ظرفي بريزيد. گوشت را از استخوان جدا کرده و همراه تمام محتويات آبگوشت، با گوشت‌کوب بکوبيد. آن را به ظرف سروتان منتقل کنيد و با سير داغ و نعناع داغ تزيينش کنيد.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار