gardeshban.ir

اگر قصد دارید با نوزاد خود یک سفر جاده ای داشته باشید، در اینجا نکاتی وجود دارد که به شما کمک می کند تا کودک خود را ایمن و راحت نگه دارید.
کد خبر: ۵۷۵۹۲
تاریخ انتشار : جمعه ۲۶ اسفند ۱۴۰۱-1401 December 26
گردشبان (gardeshban.ir) :
نکات کاربردی برای ایمنی کودکان در سفر


اگر قصد دارید با نوزاد خود یک سفر جاده ای داشته باشید، در اینجا نکاتی وجود دارد که به شما کمک می کند تا کودک خود را ایمن و راحت نگه دارید.

طبق تحقیقات انجام‌گرفته آسیب‌های ناشی از حوادث از علل اصلی معلولیت‌ها، ناهنجاری‌های دایمی و مرگ‌ومیر در کودکان است و هر سال تعداد زیادی از کودکان حوادثی تلخ را تجربه می‌کنند؛ به همین دلیل پیشگیری از آسیب به کودکان مسئولیت بزرگی است که نیازمند تعهد و مشارکت دولت و خانواده‌ها و حتی خود کودک است.

والدین و مراقبان کودک در خانه و خارج از خانه باید با دقت در جزئیات مانع از آسیب‌دیدن کودکان شوند و در پیشگیری از حوادث و ایمنی کودکان نقش فعالی داشته باشند. در تعطیلات نوروزی و مسافرت متأسفانه گاهی اوقات به دلیل ناآگاهی و غفلت از سوی والدین و کودک شاهد آسیب‌هایی به کودکان هستیم که در برخی موارد تنها به معلولیت و ناهنجاری‌های دائمی ختم نمی‌شوند و متأسفانه حتی باعث مرگ‌ومیر در کودکان می‌شوند؛ اما در بین حوادث و آسیب‌های موجود بیشترین خطراتی که ممکن است در سفرهای نوروزی و مسافرت کودکان را تهدید کند، آسیب‌هایی مانند حوادث ترافیکی، مسمومیت‌ها، غرق‌شدگی و سقوط است. 

در گفت‌وگو با زهرا کبیری، کارشناس مدیریت امداد و سوانح طبیعی، مربی امداد و کمک‌های اولیه و همچنین مدرس طرح دادرس نکاتی که ممکن است در زمان وقوع این حوادث به مدیریت درست حادثه کمک کند را مرور کرده‌ایم، نکاتی که خواندنشان برای والدینی که با کودکان خود به سفرهای نوروزی رفته‌اند، خالی از لطف نیست.

بهترین سن برای سفر با کودک چه سنی است؟

بهترین زمان‌ها، اکثراً موافق هستند، بین سه تا نه ماهگی است، زمانی که بچه‌ها هنوز تحرک ندارند، و بعد از دو یا سه سالگی. ایده در اینجا دور زدن مرحله کودک نوپا، و مهمتر از آن، اجتناب از پرواز با نوزادان خردسال است.

 به نقل از هلثی چیلدرن سفر با کودکان می تواند یک لذت و چالش همزمان باشد. آکادمی اطفال آمریکا (AAP) نکات زیر را برای سفرهای خانوادگی ایمن و بدون استرس ارائه می دهد.

سفر با کودک به وسیله ی ماشین

سفرهای جاده ای در کشورهای در حال توسعه می تواند بسیار خطرناک باشد. مطمئن شوید که کودکان از صندلی ماشین مناسب استفاده کنند. به راننده خود بگویید که عجله ندارید، بخواهید از تلفن همراه استفاده نکنید و تاکید کنید که برای رانندگی ایمن پاداش خواهید داد.

همیشه از صندلی ماشین برای نوزادان و کودکان خردسال استفاده کنید. همه نوزادان و کودکان نوپا باید تا حد امکان روی صندلی ماشین رو به عقب سوار شوند تا زمانی که به بالاترین وزن یا قد مجاز توسط سازنده صندلی ماشین برسند. هنگامی که کودک شما از حد مجاز قد یا وزن رو به عقب بزرگتر شد، باید روی صندلی ماشین رو به جلو سوار شود. توصیه های به روز شده در مورد سفر ایمن را می توانید در اینجا پیدا کنید.

اگر شما نتوانید صندلی خود را همراه داشته باشید، اکثر شرکت‌های اجاره‌ای می‌توانند صندلی ماشین را ترتیب دهند. با این حال، آنها ممکن است انتخاب محدودی از صندلی ها داشته باشند. بررسی کنید که صندلی ای که آنها ارائه می کنند با اندازه و سن کودک شما مناسب است، به نظر می رسد در شرایط خوبی قرار دارد، و قبل از پذیرش آن، دفترچه راهنمای آن ارائه شده است.

کودکی که صندلی ماشین خود را با تسمه بزرگتر کرده است (او به بالاترین وزن یا قد مجاز برای صندلی خود رسیده است، شانه هایش بالای شکاف های دسته بالایی قرار دارند یا گوش هایش به بالای صندلی رسیده است) باید کمربند سوار شود. -قرار دادن صندلی کمکی تا زمانی که کمربند ایمنی وسیله نقلیه به درستی ببندد (معمولاً زمانی که کودک به قد 4 دقیقه و 9 اینچ می رسد و بین 8 تا 12 سال سن دارد).

همه کودکان زیر 13 سال باید در صندلی عقب وسایل نقلیه سوار شوند.

هرگز صندلی ماشین رو به عقب را در صندلی جلوی وسیله نقلیه ای که کیسه هوا دارد قرار ندهید.

با بستن کمربند ایمنی، حتی در تاکسی، الگوی خوبی باشید.

کودکان اغلب در یک سفر جاده ای طولانی بی قرار یا تحریک پذیر می شوند. با اشاره به مناظر جالب در طول مسیر و با آوردن اسباب بازی های نرم و سبک وزن و موسیقی مورد علاقه برای آواز خواندن، آنها را مشغول کنید.

برای توقف رانندگی برنامه ریزی کنید و هر دو ساعت یکبار به خود و فرزندتان استراحت بدهید.

هرگز فرزندتان را حتی برای یک دقیقه در ماشین تنها نگذارید. دمای داخل ماشین می تواند در عرض چند دقیقه به سطوح مرگبار برسد و کودک در اثر گرمازدگی جان خود را از دست بدهد. برای اطلاعات بیشتر به جلوگیری از مرگ کودک در اتومبیل های داغ مراجعه کنید.

علاوه بر یک بسته بهداشتی مسافرتی، والدین باید آب و تنقلات سالم، دستمال مرطوب مخصوص کودکان، پماد بثورات پوشک و ملحفه ضد آب و ضد حشرات را برای بازی ایمن در خارج از خانه همراه داشته باشند.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار