gardeshban.ir

به منظور تامین نظر شورای نگهبان/
نمایندگان مجلس شورای اسلامی جهت تامین نظر شورای نگهبان قانون اساسی لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری- صنعتی سرخس را اصلاح کردند.
کد خبر: ۵۹۸۳۸
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۴۰۲-1402 June 29
گردشبان (gardeshban.ir) :
لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری- صنعتی سرخس اصلاح شد


نمایندگان مجلس شورای اسلامی گزارش کمیسیون اقتصادی در مورد لایحه ایجاد منطقه آزاد تجاری صنعتی سرخس اعاده شده از شورای نگهبان را بررسی و ماده واحده و همچنین تبصره ۱ ماده واحده را اصلاح کردند.

براساس ماده‌ واحده اصلاح شده این لایحه، به دولت اجازه داده می‌شود در استان خراسان رضوی در محدوده‌ خارج از نقاط جمعیتی به‌شرح نقشه‌ پیوست و گزارش توجیهی، «منطقه آزاد تجاری- صنعتی سرخس» را ایجاد کند. در این منطقه، در خصوص اموال موقوفه و اداره آن‌، رعایت موازین شرع و غبطه و مصلحت وقف لازم است.

تبصره ۱ این ماده واحده نیز به شرح زیر اصلاح شد:

تبصره ۱- منطقه آزاد تجاری- صنعتی ایجادشده با رعایت تبصره‌های بعدی و بر اساس قانون چگونگی اداره مناطق آزاد تجاری- صنعتی جمهوری اسلامی ایران مصوب  ۷/  ۶/ ۱۳۷۲ و اصلاحات بعدی آن و اساسنامه مربوطه اداره می‌شود و در موارد پیش‌بینی نشده در این قانون و اساسنامه، تابع قانون تجارت(در مواردی که به تشخیص فقهای شورای نگهبان مغایر شرع نباشد) خواهد بود. هرگونه تغییر در محدوده‌های مصوب، منوط به پیشنهاد هیأت وزیران و تصویب مجلس شورای اسلامی است.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار