gardeshban.ir

شاید نام پادنا در حوالی سمیرم کمتر به گوشتان خورده باشد. اما بد نیست بدانید که جاهای دیدنی پادنا در استان اصفهان با وجود کمتر شناخته بودن بسیار تماشایی‌اند.
کد خبر: ۵۹۸۰۴
تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۶ شهريور ۱۴۰۲-1402 June 26
گردشبان (gardeshban.ir) :
شاید نام پادنا در حوالی سمیرم کمتر به گوشتان خورده باشد. اما بد نیست بدانید که جاهای دیدنی پادنا در استان اصفهان با وجود کمتر شناخته بودن بسیار تماشایی‌اند. به نحوی که گذراندن تعطیلات آخر هفته در آنجا برای هر گردشگری خوشایند است. در این مقاله جاذبه‌های توریستی این منطقه را به شما معرفی می‌کنیم تا بتوانید سفر به مقصدی سرسبز و کمتر شناخته شده را تجربه کنید.

جاهای دیدنی پادنا


پادنا کجاست؟

قبل از اینکه با جاهای دیدنی پادنا آشنا شوید خوب است تا درباره موقعیت این منطقه بیشتر بدانید. پادنا منطقه‌ای سرسبز در جنوب استان اصفهان است که در حوالی شهرستان سمیرم قرار گرفته است. این ناحیه با استان‌های فارس، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری همسایه است. پادنا به داشتن رودخانه‌های پرآب، کوه‌های بلند، پوشش گیاهی متنوع و آبشارهای بلند معروف است. همچنین در این منطقه باغ‌های سیب فراوانی وجود دارد به همین دلیل مقصد خوبی برای طبیعت‌گردی و خرید مواد غذایی ارگانیک به شمار می‌آید.

جاهای دیدنی پادنا کم نیستند و اکثر آن‌ها جاذبه توریستی طبیعی به شمار می‌آیند. درعین‌حال بسیار سرگرم‌کننده‌اند و حال و هوای گردشگران و خریداران بلیط هواپیما اصفهان را عوض می‌کنند. در ادامه به معرفی پربازدیدترین آن‌ها می‌پردازیم.

غار دنگزلو

یکی از مشهورترین دیدنی‌های پادنا غار دنگزلو است که در نزدیکی روستایی به همین نام قرار گرفته است. برای رسیدن به این غار باید از باغ‌های سیب عبور کرد و به کوهی برسید که دهانه غار در آن قرار دارد. غار دنگزلو بیش از ۱۶۰۰مترمربع طول دارد و به عنوان یکی از بزرگ‌ترین غارهای ایران شناخته می‌شود. درون آن تالارهای مختلفی قرار دارد و می‌توان هفت تالاب را در آنجا دید. به همین دلیل دیدنش هر بازدیدکننده‌ای را به وجد می‌آورد. برای عبور از تالاب‌ها باید سوار قایق شوید و سپس ماجراجویی شما آغاز می‌شود. غار دنگزلو یکی از مهیج‌ترین مکان‌های این منطقه است که نباید از دست بدهید!

رودخانه ماربر

یکی دیگر از مکان‌های دیدنی پادنا رودخانه ماربر است که از چندین رود کوچک فصلی درست می‌شود. این رودخانه از ارتفاعات پادنا سرچشمه می‌گیرد و از چندین روستا عبور می‌کند. به همین دلیل در تأمین آب شرب منطقه تأثیر زیادی دارد. رودخانه ماربر بعد از عبور از تنگه خرسان به رودخانه بشار در استان کهگیلویه و بویراحمد متصل می‌شود و در ادامه مسیر رود کارون را شکل می‌دهد. در حوالی این رودخانه درختان متنوعی وجود دارد که فضایی دل‌نشین برای نشستن ایجاد کرده‌اند. همچنین به دلیل وجود آب و هوای خنک محیط خوبی برای پیک نیک و شنا مهیا شده است. در طول مسیر نیز می‌توانید تخته سنگ و پل‌های طبیعی زیبایی را ببینید که توسط طبیعت شکل گرفته‌اند.

جاهای دیدنی پادنا


تنگ ریگان

آیا عاشق دره‌نوردی هستید؟ پس از تنگ ریگان غافل نشوید. تنگ ریگان یکی از دیدنی‌های پادنا است که در دامنه کوه دنا قرار گرفته است. این تنگه دارای مسیری پر پیچ و خم و سرسبز است که حسابی طبیعت‌گردها را به وجد می‌آورد. همچنین وجود باغ‌های متنوع در این مسیر کاری کرده تا دره‌نوردی برای افراد آسان شود. در نیمه اول سال شاهد هوایی خنک در این منطقه هستیم که آنجا را به بهشتی پنهان تبدیل کرده است. همچنین در آنجا می‌توان گونه‌های متنوع گیاهی مانند گل گاو زبان و پونه کوهی برداشت کرد.

تنگ گردویی

کمی آن طرف‌تر از تنگ ریگان تنگ گردویی قرار دارد که به داشتن درخت‌های گردو وحشی معروف است. اینجا یکی از دنج‌ترین جاهای دیدنی پادنا است که آرامش را تقدیم خریداران بلیط هواپیما می‌کند. تنگ گردویی تنوع گیاهی فراوانی دارد و می‌توان در آنجا انواع درخت سیب و زردآلو را نیز دید. هوای دلپذیر و آرامش تنگ گردویی باعث شده تا به یکی از توریستی‌ترین جاهای پادنا تبدیل شود و هرساله گردشگران زیادی راهی آنجا شوند. این تنگ جای خوبی برای کمپ زدن است؛ لذا توصیه می‌کنیم که این تجربه جذاب را از دست ندهید.

چشمه نول

چشمه نول یکی دیگر از جاذبه‌های توریستی پادنا است که در حوالی روستاهای نُقُل و نگزلو قرار گرفته است. سردی آب چشمه نول در تابستان باعث شده تا گردشگران برای فرار از گرما در آنجا آبتنی کنند. همچنین فضای آرام این منطقه باعث شده تا از هیاهو شهر به دور باشد. چشم‌انداز چشمه نول نیز کاری کرده تا خستگی سفر از تنتان خارج شود و بتوانید تفریحی جانانه داشته باشید. این چشمه در فاصله ۱۲۰ کیلومتری از شهرستان سمیرم قرار گرفته و دسترسی به آن آسان است.

جاهای دیدنی پادنا


مجموعه گردشگری پادنا

در منطقه پادنا مجموعه گردشگری به همین نام قرار دارد که چشم‌اندازی رؤیایی دارد. در آنجا می‌توانید پیک نیک برگزار کرده و از مناظر لذت ببرید. وجود امکانات اولیه مانند سرویس بهداشتی، پارکینگ و منقل باعث شده تا افراد بتوانند در آنجا تجدیدقوا کنند. همچنین در بعضی ایام سال در آنجا نمایشگاه محلی برگزار می‌شود که برای گردشگران و شرکت‌کنندگان تور اصفهان جذاب است. اجرای موسیقی محلی و رقص محلی از جمله برنامه‌های نمایشگاه بومی پادنا است که برای هر گردشگری تماشایی است.

روستاهای پادنا

پادنا روستاها و دهستان‌های زیادی را در خود جای داده است. از جمله آن‌ها می‌توان به آب ملخ، رودآباد، سادات آباد، سعادت آباد، قنات کیفته و برآفتاب اشاره کرد. تمام روستاهای این منطقه از امکانات اولیه برخوردارند و در صورت لزوم می‌توانید مواد غذایی خود را از آنجا تهیه کنید. همچنین وجود باغ‌های سرسبز در آنجا باعث شده تا بتوانید شب را در باغی زیبا بگذرانید و از لحظاتتان لذت ببرید.

دشت لاله‌های واژگون

دشت لاله‌های واژگون پادنا در فصل بهار گویی بهشتی رؤیایی است! اینجا دیدنی‌ترین جای پادنا است که حسابی شما را به وجد می‌آورد. لاله‌های سرخ و دشت سرسبز این منطقه به همراه بوی خوش گل‌ها شما را جادو می‌کند و وسوسه می‌شوید تا ساعت‌ها در آنجا گردش کنید. فراموش نکنید که برای بازدید از دشت لاله‌های واژگون حتماً دوربین عکاسی همراه خود ببرید و تصاویر زیبایی به ثبت برسانید.

رشته کوه دنا

از هرچه بگذریم سخن دنا خوش‌تر است! این رشته کوه باشکوه اصلی‌ترین جاهای دیدنی پادنا است که ده‌ها جاذبه طبیعی را در خود جای داده است. از آبشارها بلند گرفته تا چمنزارهای وسیع، از رودهای جاری گرفته تا گل‌های خوش رنگ و بو. حتی تنوع جانوری و گیاهی نیز در این منطقه مثال‌زدنی است. رشته کوه دنا منطقه وسیعی را به خود اختصاص داده و در هر گوشه آن می‌توان سکنی گزید و گردش کرد. همچنین همواره گروه‌های زیادی برای طبیعت‌گردی به این منطقه می‌روند و جای خوبی برای کمپ زدن است. فراموش نکنید که در سفر به رشته کوه دنا حتماً کفش و لباس مناسب همراه داشته باشید.


جاهای دیدنی پادنا
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار