gardeshban.ir

پارک جنگلی لویزان، یکی از پارک‌های جذاب و پرطرفدار تهران و بهترین مکان برای یک پیک‌نیک خانوادگی است.
کد خبر: ۶۰۹۵۷
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۱ دی ۱۴۰۲-1402 October 11
گردشبان (gardeshban.ir) :
پارک جنگلی لویزان، یکی از پارک‌های جذاب و پرطرفدار تهران و بهترین مکان برای یک پیک‌نیک خانوادگی است. این پارک زیبا به‌عنوان یکی از مناطق سرسبز پایتخت شناخته می‌شود که با فضاهای گسترده‌ و مسیرهای پیاده‌روی، آب‌وهوای خوب و امکانات تفریحی مناسب، گردشگران و ساکنان محلی را به یک تجربه واقعی در طبیعت دعوت می‌کند. در این مطلب، با ما همراه باشید تا به پارک لویزان برویم؛ جایی که آرامش و هماهنگی با طبیعت، دست‌خوش تجربه می‌شود.


پارک جنگلی لویزان در بخش شمیرانات قرار دارد و یکی از قدیمی‌ترین و محبوب‌ترین پارک های تهران به شمار می‌رود. حدوداً 60 سالی است که پارک لویزان با آب‌وهوای خوب خود و قرارگیری در یکی از بهترین مناطق تهران، میزبان گردشگران و مردم شهر است. این پارک از غرب به پارک جنگلی شیان لویزان که مرتفع‌ترین بخش آن است و از شرق به بوستان جنگلی یاس فاطمی امتداد دارد. در پارک لویزان امکانات رفاهی مناسبی برای گردشگران فراهم شده تا از بودن در پارک لذت ببرند و مشکلی نداشته باشند.

همچنین در این پارک انواع پوشش گیاهی و درختان زیبا و سر به فلک کشیده مثل کاج، اقاقیا، سرو و چنار کهن‌سال قرار دارند و همین باعث شده تا در طول سال و در فصل‌های مختلف، پاک لویزان محل عکاسی بسیاری از عکاسان هنری و طبیعت باشد.

پارک جنگلی لویزان و باغ پرندگان کجاست؟


پارک لویزان کجاست؟

پارک جنگلی لویزان در شمال شرق تهران، در محدوده منطقه 4 شهرداری تهران و در منطقه شمیرانات واقع شده و تا مرکز شهر 13 کیلومتر فاصله دارد. موقعیت جغرافیایی مناسب پارک، دسترسی آسان به آن را برای ساکنان شهر تسهیل کرده و ازاین‌رو، هرروزه تعداد زیادی از مردم به این مکان دوست‌داشتنی می‌آیند تا از طبیعت خوش آب‌وهوا، امکانات تفریحی مناسب و فضای سبز لذت ببرند.

پارک شیان یا پارک لویزان؟

پارک جنگلی لویزان، یکی از پارک‌های زیبا و قدیمی تهران است که در زمان پهلوی و اوایل دهه 1340 به‌عنوان یک جای تفریحی رایگان تهران برای تعطیلات آخر هفته مردم ساخته شد. این پارک که به پارک جنگلی شیان هم معروف است، در حال حاضر به دلیل جذابیت‌های فرهنگی و طبیعی خود، به‌عنوان یک مقصد محبوب تفریحی در شهر تهران است. تاریخچه طولانی پارک شیان، نشان‌دهنده اهمیت آن در زندگی شهری تهران و محبوبیت آن در میان مردم است.

امکانات رفاهی تفریحی پارک لویزان

پارک جنگلی لویزان تهران با برخورداری از امکانات رفاهی و تفریحی متنوع، به‌عنوان یک مقصد جذاب برای فرار از زندگی روزمره و استراحت در طبیعت، شناخته می‌شود. این پارک، به‌وسیله مسیرهای پیاده‌روی خود که در میان جنگل‌ها و باغ‌های زیبا طراحی شده، فرصتی برای تماشای مناظر طبیعی و استفاده از هوای پاک را فراهم می‌کند. همچنین، پارک پرندگان لویزان، هتل شیان، تالار عروسی، مناطقی برای پیک‌نیک، رستوران‌، کافی‌شاپ‌، سرویس‌های بهداشتی، مسجد، منقل‌های کباب‌پز، آلاچیق‌ها، نیمکت‌ها، سطل‌های زباله، فضای بازی برای کودکان و فروشگاه‌ها برای خرید را برای بازدیدکنندگان فراهم کرده است. امکانات ورزشی مانند زمین‌های ورزشی و مکان‌های استراحت با تجهیزات مدرن نیز به علاقه‌مندان این امکان را می‌دهد که در محیطی آرام و زیبا به ورزش موردعلاقه خود بپردازند.

پارک جنگلی لویزان و باغ پرندگان کجاست؟


باغ پرندگان لویزان

پارک پرندگان لویزان تهران که در خیابان کوهستان قرار دارد، به‌عنوان بزرگ‌ترین پارک پرندگان ایران و خاورمیانه شناخته می‌شود که محل زندگی 6500 پرنده با 250 گونه متفاوت است. این قسمت پارک در بخش شرقی پارک شیان لویزان واقع شده و مساحتی 23 هزار هکتار با دو فاز دارد. فاز اول پارک پرندگان لویزان با نام دشتچر که در سال 1392 افتتاح شده، محل نگهداری پرندگانی است که به دلایل مختلف نمی‌توانند پرواز کنند یا باید در قفس نگهداری شوند؛ اما فاز دوم باغ پرندگان لویزان با نام آبچر، محل نگهداری پرندگان سالمی است که توانایی پرواز دارند و می‌توانند در این قسمت به راحتی پرواز کنند.

از طرفی باغ پرندگان لویزان به دلیل داشتن طراحی زیبا و جذاب به‌عنوان محبوب‌ترین نقطه پارک شیان شناخته می‌شود. این باغ دارای مسیر سنگ‌فرش شده، آبشارها و برکه‌های مصنوعی، آلاچیق و سایبان برای استراحت بازدیدکنندگان و باغچه‌های پر از گل است و بازدیدکنندگان می‌توانند ساعات خوشی را در این قسمت بگذرانند.

پارک جنگلی لویزان و باغ پرندگان کجاست؟


آب‌وهوای پارک شیان لویزان در طول سال

آب‌وهوای پارک شیان لویزان، به دلیل قرارگیری در ارتفاعات شهر، معتدل و خنک است. این پارک در فصل بهار با گل‌ها و درختان شاداب تزئین شده و در تابستان، آب‌وهوای دل‌نشین و معتدل این منطقه، باعث می‌شود که بازدیدکنندگان بتوانند از فعالیت‌های بیرونی مانند پیک‌نیک، پیاده‌روی و ورزش بهره‌مند شوند. در پاییز این پارک حال‌وهوای دیگری به خود می‌گیرد و با برگ‌های خشک و زیبا، مناظر رؤیایی و آرام به یکی از جاهای دیدنی تهران در پاییز تبدیل می‌شود و محلی عالی برای عکاسی هنری است. همچنین در زمستان، لویزان به یک منطقه پوشیده از برف تبدیل می‌شود که از زیبایی خاصی برخوردار است. این تنوع اقلیمی، پارک شیان لویزان را به یک مقصد چند فصل و خاص در تهران تبدیل کرده است.

آدرس پارک لویزان

پارک لویزان تهران با موقعیت جغرافیایی خود در شمال شهر، یکی از نقاط طبیعی آرامش‌بخش و تفریحی این شهر است. این پارک از شمال به بزرگ‌راه بابایی، از جنوب به شمس‌آباد، از شرق به بزرگ‌راه شهید باقری و از غرب به ده لویزان راه دارد. با دسترسی آسان از طریق خیابان‌ها و مسیرهای عمومی، پارک لویزان به شما امکان می‌دهد تا به راحتی به این مقصد طبیعی و خاص دسترسی پیدا کنید. این موقعیت استراتژیک، پارک را به یک مقصد محبوب تبدیل کرده که افراد می‌توانند از آرامش و فضای سبز آن بهره‌مند شده و از زندگی شهری خود فاصله گرفته و به طبیعت نزدیک شوند.

پارک جنگلی لویزان و باغ پرندگان کجاست؟


دسترسی پارک لویزان با خودروی شخصی

اگر قصد رفتن به پارک لویزان با خودروی شخصی را دارید بهتر است بدانید که ورود ماشین به داخل مجموعه ممنوع است؛ اما می‌توانید ماشین را در یکی از ورودی‌های مجموعه پارک کرده و بقیه راه را پیاده‌ یا با استفاده از کالسکه‌های موجود در پارک لویزان بروید. برای رفتن با خودروی شخصی ابتدا باید به اتوبان امام علی رفته و از خروجی اتوبان زین‌الدین به سمت پارک بروید، بعد از عبور از خروجی این اتوبان تابلوی شیان را خواهید دید.

چطور با مترو برم پارک لویزان؟

یکی دیگر از مسیرهای راحت برای رفتن به این پارک استفاده از مترو است. برای رفتن به پارک جنگلی لویزان با مترو می‌توانید هر جای تهران که هستید سوار مترو شده و خود را به خط 3 متروی تهران برسانید و سوار شوید. بعدازآن در ایستگاه نوبنیاد یا حسین‌آباد پیاده شده و بقیه راه را با تاکسی‌هایی که در بیرون ایستگاه متروی نوبنیاد قرار دارند به سمت پارک طی کنید.

پارک جنگلی لویزان و باغ پرندگان کجاست؟


مسیر تاکسی پارک جنگلی لویزان

برای رفتن به پارک جنگلی لویزان، مسیر تاکسی مشخصی وجود ندارد؛ اما شما می‌توانید هر جای تهران که هستید به راحتی سوار اتوبوس شده و در یکی از چند ایستگاه اتوبوس موجود در نزدیکی لویزان پیاده شده و خود را به پارک جنگلی شیان لویزان برسانید.

ساعت کاری پارک جنگلی لویزان

ساعت کاری پارک جنگلی شیان، با توجه به اهمیت و محبوبیت این مقصد تفریحی، برنامه‌ریزی شده است تا افراد بتوانند در طول روز به طبیعت زیبای این پارک دسترسی داشته باشند. این پارک از ساعت ۶ صبح تا ۱۱ شب به‌صورت یکسره و ساعت کاری بخش رفاهی پارک شیان همه‌روزه از 9 صبح تا 6 عصر در خدمت بازدیدکنندگان است. البته، ممکن است در برخی ایام و مناسبت‌های خاص، ساعت کاری تغییراتی داشته باشد که اطلاعات به‌روز آن‌ها در تابلوها و وب‌سایت رسمی پارک قابل‌دسترسی است.

پارک جنگلی لویزان و باغ پرندگان کجاست؟


جاهای دیدنی نزدیک پارک شیان لویزان

پارک شیان لویزان تهران در بخش شمالی تهران واقع شده و در اطراف آن جاذبه‌های دیدنی بسیاری قرار دارد. از جاهای دیدنی تهران نزدیک به این پارک می‌توان به بولینگ شایان، نگارخانه برگ، بوستان گذر سبز کوهستان، بوستان ولیعصر، موزه طبیعت و حیات‌وحش ایران، باغ و عمارت عین الدوله تهران، مجموعه تفریحی‌ورزشی توچال، سردر باغ ملی تهران، بوستان بهشت مادران و بوستان شعبانلو اشاره کرد. همچنین، کاخ نیاوران، یکی از نمادهای تاریخی تهران و مرکز فرهنگی و هنری هم در فاصله کوتاهی از پارک قرار گرفته است.


پارک جنگلی لویزان و باغ پرندگان کجاست؟
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار