gardeshban.ir

گزارش/
آشنایی با بایدها و نبایدهای مخصوص هتل و کارهایی که نباید در این هتل ها انجام داد، می‌تواند ما را از بسیاری از دردسرهای کوچک و بزرگ نجات داده و کمک کند تا سفر بهتری داشته باشیم.
کد خبر: ۶۲۱۴۱
تاریخ انتشار : شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳-1403 February 01
گردشبان (gardeshban.ir) :
مهمترین کارهایی که نباید در هتل انجام داد/ بایدها و نبایدهای هتل ها کدام است؟


بایدها و نبایدهای هتل ها کدام‌اند و چگونه می‌توانیم مطمئن شویم که کار درستی را در هتل ها در سفر خود انجام می‌دهیم؟ این سؤالی است که برای بسیاری از مسافران، به‌ویژه مسافرانی که برای اولین‌بار در هتل اقامت دارند ممکن است به وجود بیاید. آشنایی با بایدها و نبایدهای مخصوص هتل و کارهایی که نباید در این هتل ها انجام داد، می‌تواند ما را از بسیاری از دردسرهای کوچک و بزرگ نجات داده و کمک کند تا سفر بهتری داشته باشیم.

بنابراین اگر قصد دارید تا به سفر بروید و نمی‌دانید که در هتل محل اقامت خود چه‌کارهایی را باید انجام بدهید، ادامه این مطلب را به هیچ عنوان از دست ندهید. در ادامه این بخش قصد داریم تا به شما بگوییم چه‌کارهایی را به هیچ عنوان نباید در هتل ها انجام بدهید.

۱- سروصدا و مزاحمت برای مسافران ممنوع

اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که باید هنگام سفر و مستقر شدن در یک هتل به یاد داشته باشید، این است که هتل ها هم مانند یک آپارتمان هستند و همسایه‌های بسیاری در اطراف شما اقامت دارند. به همین دلیل هم یکی از مهم‌ترین باید و نبایدهای هتل ها این است که از سروصدا کردن بیش از حد خودداری کنید. صدای موسیقی، تلویزیون یا هر چیز دیگری را بیش از حد زیاد نکرده و هنگام راه‌رفتن در اتاق هتل مواظب باشید تا کفش‌های شما خیلی صدا نکنند. به یاد داشته باشید که سایر مسافران هم برای استراحت و تفریح به هتل آمده‌اند و باید به حقوق آن‌ها احترام بگذارید. درصورتی‌که سروصدای شما بیش از حد بوده و مسافران از شما شکایت کنند، مدیریت هتل به شما هشدار داده یا حتی ممکن است از شما بخواهد که هتل را ترک کنید. به همین دلیل باید حتماً مواظب باشید که بیش از حد سروصدا نکنید.

۲- باید و نبایدهای هتل ها، سیگارکشیدن در هتل

یکی از مهم‌ترین باید و نبایدهای هتل ها، مربوط به سیگارکشیدن در محوطه هتل‌هاست. بسیاری از هتل ها اجازه نمی‌دهند که مسافران در اتاق‌های خود یا فضاهای عمومی دیگر مانند رستوران‌ها، کافه‌ها، سالن ورزشی، استخر یا سایر جاهای هتل سیگار بکشند. برای سیگارکشیدن معمولاً یک محوطه خاص در نظر گرفته شده که مهمانان می‌توانند به این محوطه‌ها رفته و سیگار بکشند. به یاد داشته باشید که گفتیم هتل ها مانند آپارتمان هستند و در طول اقامت خود همسایه‌های زیادی خواهید داشت. بوی سیگار می‌تواند برای آن‌ها مزاحمت ایجاد کرده یا این که حتی باعث شود در برخی از موارد، سلامتی افراد تهدید شود. به همین دلیل سیگارکشیدن را برای خارج از هتل یا اتاق‌های اسموکینگ بگذارید.

۳- تخریب یا برداشتن وسایل، بایدها و نبایدهای هتل ها

بی شک همگی می‌دانید که یکی از واضح‌ترین باید و نبایدهای هتل ها، عدم آسیب رساندن به وسایل هتل یا برداشتن آن‌هاست. برخی از وسایلی که در اختیار شما گذاشته شده مانند صابون، شامپو و بسیاری موارد دیگر، جزو وسایل رایگان هستند و می‌توانید از آن‌ها استفاده کرده یا این که حتی آن‌ها را با خود ببرید. اما برخی دیگر از وسایل هتل مانند حوله‌ها، سرویس چای و قهوه، ملحفه، پتو و وسایلی از این دست، وسایل هتل هستند و به‌هیچ‌وجه نباید از هتل خارج شوند. 

به یاد داشته باشید که اگر این وسایل را برداشته یا این که به آن‌ها آسیب بزنید، باید به هتل خسارت پرداخت کنید. همچنین این موضوع هم فراموش نشود که خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های داخل مینی یخچال یا مینی بار اتاق‌های بسیاری از هتل ها رایگان نبوده و درصورتی‌که از آن‌ها میل کنید، باید هزینه آن‌ها را هنگام چک اوت پرداخت کنید.

۴- بایدها و نبایدهای هتل ها، اطلاعات هتل

هنگام سفر، یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید رعایت کنید، حفظ امنیت خود و خانواده و دوستان است. بسیاری از جرایمی که در هتل ها رخ می‌دهند، به دلیل این است که یک نفر ناخواسته اطلاعات مربوط به اتاق سایرین را در اختیار افراد نادرستی قرار داده است. از جایی که در سفر کسی را به‌درستی نمی‌شناسید و نمی‌توانید به آن‌ها اطمینان کنید، توصیه می‌شود که به هیچ عنوان اطلاعات مربوط به اتاق خود را در اختیار کسی قرار نداده و هنگام تحویل‌گرفتن اتاق هم مطمئن شوید که مسئول پذیرش شماره اتاق شما را بلند اعلام نمی‌کند. درصورتی‌که بیرون از هتل با کسی صحبت می‌کنید هم تاحدامکان به او نگویید که در کدام هتل اقامت دارید.

۵- آشپزی در اتاق‌هایی که سرویس آشپزی ندارند

برخی از اتاق‌ها، به‌ویژه سوئیت‌های مخصوص خانواده، سرویس آشپزی و آشپزخانه داشته و مسافران می‌توانند از آن‌ها استفاده کنند. اما درصورتی‌که اتاق سرویس آشپزی نداشته باشد، به هیچ عنوان نباید از فضای اتاق برای آشپزی استفاده کرد. به همین دلیل هم استفاده از گازهای پیک‌نیکی، پلوپز یا هر وسیله پخت‌وپز دیگر در اتاق کاملاً ممنوع است. به یاد داشته باشید که اگر حادثه‌ای در طول آشپزی شما انجام شود و به اتاق آسیبی برسد یا آتش‌سوزی رخ بدهد، شما مقصد این حادثه خواهید بود.

۶- گذاشتن مدارک مهم و وسایل ارزشمند در اتاق هتل

با وجود این که اکثر هتل ها مکان‌های امنی هستند، اما به یاد داشته باشید که باز هم در یک فضایی خارج از خانه خود قرار دارید. بنابراین یکی از مهم‌ترین بایدها و نبایدهای هتل ها این است که مدارک مهم، وسایل ارزشمند، طلا و جواهرات خود را به هیچ عنوان در فضای اتاق یا حتی در چمدان‌های خود رها نکنید. بهترین کار این است که این وسایل را در صندوق‌های موجود در اتاق گذاشته یا این که اگر امکان این کار وجود ندارد، وسایل را به صندوق امانات هتل بسپارید.

۷- تخت‌های خود را بررسی کرده و از تمیز بودن آن‌ها مطمئن شوید

بیشتر هتل ها به‌صورت روزانه نظافت می‌شوند و پس از تحویل‌گرفتن اتاق، خدمتکاران به‌خوبی آن‌ها را ضدعفونی کرده و برای مسافر بعدی آماده می‌کنند. اما باز هم برای حفظ سلامت و امنیت خود و خانواده خود، توصیه می‌کنیم که حتماً تخت و ملحفه‌ها را بررسی کرده و از تمیز بودن آن‌ها اطمینان کامل پیدا کنید. در برخی از هتل ها، به‌ویژه اقامتگاه‌هایی که در محیط‌های طبیعی و جنگلی قرار دارند، امکان وجود حشرات است. بنابراین پیش از آن که در تخت بخوابید، حتماً همه جای آن را بررسی کرده و مطمئن شوید که در زیر تخت یا بین ملحفه‌ها، حشراتی وجود ندارد.

۸- با وای‌فای هتل کارهای مهم و حساس خود را انجام ندهید

تقریباً تمامی هتل‌ها یک وای‌فای رایگان برای مسافران خود در نظر گرفته‌اند که می‌توانید به‌راحتی به آن متصل شده و از آن استفاده کنید. با وجود این که این وای‌فای‌ها امن هستند، بازهم یکی از مهم‌ترین بایدها و نبایدهای هتل ها که باید  در نظر بگیرید، عدم ارسال اطلاعات حساس و مهم با استفاده از وای‌فای هتل است. این وای‌فای‌ها کاربران بسیاری دارند و به همین دلیل هم به‌خوبی محافظت نمی‌شوند. در نتیجه امکان هک‌کردن آن‌ها وجود خواهد داشت. به همین دلیل توصیه می‌کنیم که برای انجام تراکنش‌های اینترنتی یا ارسال اطلاعات مهم، حتماً از داده‌های تلفن همراه خود استفاده کرده و به هیچ عنوان این کارها را با استفاده از وای‌فای هتل ها انجام ندهید.


۹- حیوانات خانگی خود را همراه خود به هتل نیاورید

دیگر نکته مهم در لیست بایدها و نبایدهای هتل ها مربوط به دوستان کوچک و بانمک شما می‌شود. با وجود این که برخی از هتل ها به شما اجازه می‌دهند که حیوان خانگی خود را همراه داشته باشید، اما بسیاری از دیگر هتل ها این اجازه را به شما نمی‌دهند. اگر مجبور هستید که حیوان خانگی خود را همراه داشته باشید، مطمئن شوید که یک هتل با امکان انجام این کار رزرو می‌کنید. در غیر این صورت فکر این که حیوانات خانگی را به‌صورت مخفیانه وارد اتاق هتل خود کنید را به‌کلی از سر بیرون کنید. حیوانات خانگی با سروصدا، آثاری مانند ریزش مو یا هر مورد دیگری ممکن است از خود ردی به جای گذاشته و در این صورت می‌توانید به دردسر بیفتید.

۱۰- مهمان‌های اضافی را به اتاق خود نیاورید

یکی از بایدها و نبایدهای هتل ها این است که هنگام رزرو اتاق هتل، به ظرفیت آن توجه کرده و بیش از حد تعیین شده مسافری با خود همراه نداشته باشید. درصورتی‌که بخواهید به‌دوراز چشم مسئولین یک مهمان اضافه را به اتاق خود آورده و به‌نوعی در هزینه‌ها صرفه‌جویی کنید، با مشکل مواجه می‌شوید. در ضمن این موضوع را فراموش نکنید که ظرفیت اتاق‌ها بر اساس موارد امنیتی هم مشخص شده‌اند و درصورتی‌که مهمان‌هایی بیشتر از ظرفیت اتاق در آن اقامت داشته باشند، ممکن است که با خطراتی مانند آتش‌سوزی مواجه شوند.

کلام آخر

در این مطلب با برخی از ضروری‌ترین بایدها و نبایدهای هتل ها آشنا شدیم. یکی از مهم‌ترین کارهایی که باید پیش از رزرو هتل انجام بدهید، تحقیق درباره هتل موردنظر است. نظرات کاربران را درباره هتل موردنظر خودخوانده و مطمئن شوید که این هتل مکان مناسبی برای شماست. هنگام ورود به هتل در ساعت مقرر شده حضور داشته باشید و اتاق را به‌موقع تحویل بدهید تا جریمه نشوید. همچنین باید تمامی نکات های امنیتی در تمام هتل را رعایت کرده تا ایمنی خود و سایر مسافران و کارمندان هتل را در خطر نیندازید.

سؤالات متداول

چگونه از خوب‌بودن هتل مطمئن شویم؟

برای این که مطمئن شوید هتل مناسبی را برای سفر انتخاب کرده‌اید، می‌توانید در سایت‌های مختلف، نظرات کاربران را درباره آن هتل بخوانید.

امکان همراه‌داشتن حیوان خانگی در هتل وجود دارد؟

برخی از هتل ها امکان همراه‌داشتن حیوان خانگی را داده درحالی‌که برخی دیگر این اجازه را نمی‌دهند. ابتدا باید قوانین هتل موردنظر خود را مطالعه کنید.

چگونه می‌توان اقامت امنی در هتل داشت؟

برای داشتن اقامت امن در هتل نباید اطلاعات هتل و اتاق خود را در اختیار کسی گذاشته، در را قفل کرده و اطلاعات حساس خود را با استفاده از وای‌فای هتل ارسال نکنید.



الی گشت
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار