gardeshban.ir

۲۰۶ تقاضا در حوزه سرمایه گذاری داخلی در منطقه آزاد ماکو ثبت شده است.
کد خبر: ۶۲۰۰۰
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۳-1403 January 19
گردشبان (gardeshban.ir) :
ثبت بیش از ۲۰۰ تقاضای سرمایه گذاری در منطقه آزاد ماکو


معاون اقتصاد و سرمایه گذاری منطقه آزاد ماکو از افزایش سرمایه گذاری‌های داخلی خبرداد و افزود: در حوزه سرمایه گذاری داخلی ۲۰۶ تقاضا در سامانه سرمایه گذاری ماکو ثبت شده که ۱۶۲ مورد بررسی و تایید شده است.

حورسی با اعلام اینکه ۸۰ درصد از تقاضا‌های تایید شده در مرحله صدور مجوز قرار دارد گفت: برخی به مرحله واگذاری زمین رسیده که عمده آن در بخش صنعت، کشاورزی و گردشگری است.

مناطق آزاد قوانین بخصوصی دارند که از آنها به عنوان مشوق یاد می‌شود، مشوق‌های که در جذب سرمایه گذار نقش موثری دارند.

وی در این زمینه گفت: مناطق آزاد کشور براساس قانون مشوق‌های ذاتی دارند که علاوه بر آن مزیت‌هایی مانند کیفیت، تنوع و وسعت اراضی، ویژگی‌های منحصر به فرد آب و هوایی، منابع آبی فراوان، محوریت ترانزیت و لجستیک، ارتباط ماکو با کشور‌های آسیایی واروپایی به عنوان یک شاهراه ارتباطی و مزیت‌هایی همچون کشاورزی و دامپروری مشوق‌هایی است که به واسطه آن فرصت‌های ناب سرمایه گذاری در این منطقه ایجاد می‌کند و ما از سرمایه گذاران برای حضور و سرمایه گذاری در این منطقه بکر و ناب دعوت می‌کنیم.

یکی از مهمترین جذابیت‌های مناطق آزاد، بازارچه‌های مرزی است.

 ایجاد بازارچه باعث می‌شود کالا‌های وارداتی و صادراتی در معرض دید قرار گیرند و جذابیت ویژه‌ای برای گردشگران و بازرگانان ایجاد کند.

 به همین دلیل منطقه آزاد ماکو نیز این مهم را در دستور کار قرار داده است

 معاون اقتصادی منطقه آزاد ماکو با اشاره به ایجاد گیت گمرک با محصور سازی منطقه در اوایل سال آینده، از ایجاد بازارچه مشترک ساری سو بعد از سال‌های متمادی خبرداد و گفت: این بازارچه با طراحی   جدید ظرف مدت ۶ ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار