gardeshban.ir

برای طرز تهیه کیک روسی، ابتدا مواد خشک شامل آرد، شکر، پودرکاکائو، وانیل، زنجبیل و بکینگ پودر را مخلوط کرده، سپس کره و تخم مرغ را اضافه می‌کنیم.
کد خبر: ۶۲۰۸۲
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۷ فروردين ۱۴۰۳-1403 January 27
گردشبان (gardeshban.ir) :


برای طرز تهیه کیک روسی، ابتدا مواد خشک شامل آرد، شکر، پودرکاکائو، وانیل، زنجبیل و بکینگ پودر را مخلوط کرده، سپس کره و تخم مرغ را اضافه می‌کنیم تا خمیری نرم و یکدست تشکیل شود. یک چهارم از خمیر را کنار گذاشته و بقیه را در قالب پهن می‌کنیم. برای فیلینگ، نشاسته ذرت، شکر، وانیل، کره ذوب شده، پنیر خامه‌ای و تخم‌مرغ‌ها را مخلوط کرده و روی خمیر در قالب می‌ریزیم. خمیر باقی‌مانده را به شکل تزئینی برش زده و روی فیلینگ قرار می‌دهیم. در نهایت، کیک را در فر گرم شده به مدت ۴۰ تا ۵۰ دقیقه می‌پزیم.

مواد لازم برای کیک

آرد۲۵۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
شکر۶۰ گرم
پودرکاکائو۲۵ گرم
کره نرم شده۱۰۰ گرم
زنجبیل۲ قاشق چایخوری
وانیل شکری۱ بسته
بیکینگ پودرنصف قاشق چایخوری
شیر۵ قاشق غذاخوری

مواد لازم برای فیلینگ

نشاسته ذرت۷۰ گرم
شکر۱۵۰ گرم
وانیل شکری۱ بسته
کره ذوب شده۲۰۰ گرم
پنیر خامه ای کم چرب۴ بسته
تخم مرغ۳ عدد
 
طرز تهیه کیک روسی

مرحله ۱: آماده‌سازی خمیر پایه

ابتدا، تمام مواد خشک شامل آرد، شکر، پودرکاکائو، وانیل، زنجبیل، و بکینگ پودر را در یک کاسه بزرگ مخلوط کنید. سپس کره نرم شده و تخم مرغ را به این ترکیب اضافه کرده و با دست یا همزن دستی، مواد را خوب ترکیب کنید تا خمیری یکدست و هماهنگ شکل بگیرد. اگر خمیر بیش از حد شکننده به نظر رسید، کمی شیر اضافه کنید تا به درجه نرمی و انعطاف‌پذیری مطلوب برسد.

مرحله ۲: آماده‌سازی قالب

یک چهارم از خمیر را جدا کرده و در نایلون قرار دهید و آن را برای استفاده بعدی در یخچال بگذارید. باقیمانده خمیر را در کف و دیواره‌های یک قالب کمربندی ۲۶ سانتی‌متری که قبلاً با کره چرب شده است، پهن کنید. از چنگال برای سوراخ کردن سطح خمیر استفاده کنید تا هنگام پخت، خمیر به خوبی بپزد و نفخ نکند.

مرحله ۳: استراحت خمیر در یخچال

قالب حاوی خمیر را به مدت یک ساعت در یخچال قرار دهید تا خمیر استراحت کند و هنگام پخت، شکل بهتری به خود بگیرد.

مرحله ۴: تهیه فیلینگ 

در یک کاسه دیگر، آرد، نشاسته ذرت، شکر، و وانیل را با هم مخلوط کنید. پنیر خامه‌ای، تخم‌مرغ‌ها، و کره ذوب شده را اضافه کرده و با همزن دستی یا برقی هم بزنید تا مخلوطی صاف و یکدست حاصل شود.

مرحله ۵: پر کردن قالب با فیلینگ

مخلوط فیلینگ را روی خمیر در قالب پهن کرده و سطح آن را صاف کنید تا فیلینگ به طور یکنواخت پخش شود.

مرحله ۶: آماده‌سازی تزئینات خمیر

خمیر باقی‌مانده در یخچال را برداشته و بین دو لایه کاغذ روغنی به ضخامت ۳ تا ۴ میلی‌متر به کمک وردنه باز کنید. با استفاده از کاتر ستاره‌ای یا هر شکل دیگری که دوست دارید، خمیر را برش بزنید.

مرحله ۷: تزئین کیک

تکه‌های برش خورده خمیر را با دقت و هنرمندی روی سطح فیلینگ قرار دهید تا ظاهری زیبا و دلنشین به کیک بدهید.

مرحله ۸: پخت کیک

فر را از قبل با دمای ۱۸۰ درجه سانتی‌گراد گرم کنید. قالب حاوی کیک را در فر قرار دهید و برای مدت تقریبی ۴۰ تا ۵۰ دقیقه بپزید. پس از اتمام پخت، کیک را از فر خارج کرده و اجازه دهید قبل از برش زدن و سرو، کاملاً خنک شود.
مطالب مرتبط
پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار