gardeshban.ir

چین و ترکیه با طرح‌های ایرانی فرش دستباف تولید می‌کنند

فرش دستباف ایرانی این روزها به واسطه تحریم‌ها و تقلید کشورهای رقیب روزهای سختی را می‌گذراند.
کد خبر: ۱۶۳۳۷
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 28
گردشبان (gardeshban.ir) :
فرشته دست‌پاک رئیس مرکز ملی فرش ایران به چالش‌های پیش روی صنعت فرش در شرایط تحریم اشاره کرد و گفت: تحریم‌ها به کاهش صادرات فرش از گمرک منجر شده است.

وی اضافه کرد:  ٢٩ درصد صادرات ما به آمریکا بود و پس از آن آلمان با ١۴ درصد سهم؛ اما بعد از شروع تحریم‌ها، نخستین کالایی که پس از نفت، تحریم شد، فرش دستباف ایران بود و همین امر باعث شد تا ٢٩ درصد صادرات فرش دستباف کشورمان به آمریکا صفر شود.

دست پاک ادامه داد: البته صادرکنندگان فرش دستباف کشور به دنبال آن هستند که کشورهای دیگری را جایگزین آمریکا کنند ولی متاسفانه بعد از تحریم‌ها صادرات فرش ما از گمرک کاهش یافت.

حجت‌الاسلام سیدمحمدعلی آل‌هاشم امام جمعه تبریز نیز در اختتامیه نمایشگاه فرش دستباف تبریز گفته بود: یکی از این چالش‌ها افزایش تعداد رقباست که کشورهایی نظیر چین، افغانستان و ترکیه رقیب سرسخت ایران هستند و در بحث فرش هند، مصر، پاکستان، مراکش، رومانی، آلبانی و بلغارستان به تکاپو افتاده‌اند تا فرش تولید کنند.

امام جمعه تبریز اضافه کرده بود: کشورهای رقیب با استفاده از طرح‌ها و نقشه‌های ایران اقدام به تولید فرش کرده‌اند که نتیجه آن وارد شدن صدمه‌های جبران‌ناپذیر به این هنر صنعت بوده است.

وی، تحریم را یکی دیگر از چالش‌های این عرصه برشمرده و گفته بود: به‌واسطه تحریم‌های اقتصادی تحمیل شده صادرات فرش نیز تحت‌الشعاع قرار گرفته و فعالان این عرصه را در تنگنا قرار داده است.

چمدان






پنجره
ارسال نظر
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار