gardeshban.ir

آسیب به خانه تاریخی «آخوند ابو»

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان گفت: به دنبال وقوع زمین‌لرزه خانه تاریخی آخوند ابو خرم‌آباد آسیب جدی دیده است.
کد خبر: ۲۶۱۳۸
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۹-1399 February 18
گردشبان (gardeshban.ir) :
سیدامین قاسمی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان لرستان در این رابطه به خبرنگاران گفت: در پی زلزله ظهر روز چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت در استان لرستان که در شهر فیروز آباد رخ داد خوشبختانه خسارت جدی به بنا قلعه فلک الافلاک وارد نشده است.

قاسمی اظهار کرد: بلافاصله پس از وقوع این زمین لرزه نسبتا شدید در لرستان و بررسی‌های به عمل آمده خوشبختانه به جز تخریب در جا ۲ کنگره برج‌های قلعه خسارت جدی به این اثر ارزشمند وارد نشده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان با بیان این‌که بر اثر این زمین لرزه قلعه فلک‌الافلاک آسیب چندانی ندیده و فقط بندکشی ۲ کنگره برج قلعه و در یک قسمت هم قطعات آجر برج جدا شده است، افزود: بررسی بیشتر برای خسارت احتمالی به دیواره‌های این اثر ارزشمند ادامه دارد و بروز هر گونه خسارت به اطلاع مردم خواهد رسید.

قاسمی همچنین در خصوص خسارت به خانه تاریخی آخوند ابو خرم آباد بر اثر این زمین لرزه افزود: سقف و دیواره سالن ضلع شرقی این بنا تاریخی فرهنگی نیز متأسفانه بر اثر زلزله دچار آسیب جدی شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان لرستان اضافه کرد: تیم‌های کارشناسی این اداره کل همچنین در سطح استان دیگر ابنیه تاریخی را بررسی کرده و خسارت احتمالی از طریق روابط عمومی اداره کل منتشر خواهد شد.
 

مهر


پنجره
ارسال نظر
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار