gardeshban.ir

قفل 300 ساله‌ای که تعداد دفعات باز شدن درب را نشان می‌دهد

ما در عصری زندگی می‌کنیم که انواع سیستم‌های ایمنی هوشمند را تجربه کرده و از آن بهره‌مند می‌شویم، اما نکته جالب این‌جاست که این نوع ایمنی چندان جدید نیست؛ زیرا بیش از 300 سال پیش هم یک قفل‌ساز انگلیسی قفلی هوشمند ساخته که تعداد ذفعات باز و بسته شدن درب را به وضوح نشان می‌دهد.
کد خبر: ۴۳۰۳۹
تاریخ انتشار : دوشنبه ۰۴ مرداد ۱۴۰۰-1400 May 04
گردشبان (gardeshban.ir) :
قفل 300 ساله‌ای که تعداد دفعات باز شدن درب را نشان می‌دهد

این قفل جالب ردیاب توسط جان ویلکس، قفل‌ساز انگلستانی در حدود سال 1680 میلادی ساخته شد که هم‌اکنون در مجموعه موزه ویکتوریا و آلبرت در لندن نگهداری می‌شود.

این قفل ردیاب، برنجی و استیل است که به زیبایی طراحی شده و می‌تواند برای درب خانه، کمد یا سایر وسایل مشابه مورد استفاده قرار گیرد. نکته جالب توجه اینجاست که مردی روی این قفل طراحی شده که با چرخیدن دسته آن، پای این مرد برای ورود کلید باز شده و بالافاصله دست آن به حرکت درمی‌آید. این حرکت دست آن مرد همراه با دسته استیلی است که در دستان آن قرار گرفته و بر روی دایره‌ای طرح‌دار نشان به جای می‌گذارد. سپس کاربران می‌توانند متوجه شوند که این قفل چند بار باز شده و مورد استفاده قرار گرفته است.

در تعریف و تشریح بهتر می‌توان گفت که یک دکمه کوچک کنار پای مرد هنگام فشار دادن یک سوراخ کلید را نشان می‌دهد. در هنگام کوک کردن کلاه، پیچ و مهره درب آزاد می‌شود و این عمل همراه با چرخش دکمه، باعث می‌شود تا سریع قفل شود. هر بار که قفل درب باز می‌شود، دیسک شماره‌گذاری‌شده می‌چرخد​​ و به نشانگر اجازه می‌دهد تعداد دفعات باز شدن قفل را نشان دهد. تنظیم مجدد پیشخوان به راحتی فشار دادن دکمه کاپشن مرد است.

این مکانیسم از یک سیستم محافظت مضاعف استفاده می‌کند که اغلب تا به امروز اعمال می‌شود. استفاده از کلید، همراه با اقدامات پیچیده مورد نیاز برای ایجاد عملکرد قفل، یک لایه امنیتی اضافی ایجاد می‌کند.


پنجره
ارسال نظر
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار