gardeshban.ir

دو دلیل مراجعه گردشگران خارجی به بیمارستان‌های ایران

وزیر بهداشت عمده مراجعه گردشگران درمانی را در زمینه‌های جراحی‌ و دندانپزشکی عنوان کرد و گفت: کشور ما یکی از الگوهای درمانی بسیار موفق منطقه به شمار می‌رود.
کد خبر: ۱۴۱۱۳
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۸-1398 March 29
گردشبان (gardeshban.ir) :

سعید نمکی بعد از جلسه هیأت دولت در جمع خبرنگاران افزود: از کشور آذربایجان و بعضی کشورهای آسیای میانه و همینطور کشورهای حاشیه خلیج فارس برای اعمال جراحی و برخی از فعالیت‌های پزشکی به کشور ما می‌آمدند که متاسفانه روال عادی و درستی نداشت.

وی ادامه داد: با کمک سازمان میراث فرهنگی و سایر همکاران در وزارت بهداشت، تفاهمنامه‌ای به منظور افزایش جذب توریست به امضاء رساندیم که بر اساس آن آیین نامه‌ای هم برای شرکت‌های تسهیل‌گر جذب گردشگر سلامت تدوین شد.

وزیر بهداشت ضمن ابزار امیدواری از افزایش جذب گردشگر سلامت خاطرنشان کرد: تلاش می‌کنیم با این روند، بهتر از پیش، از این مجموعه عظیمی که به کشورهای دیگر در منطقه می‌روند استفاده مطلوب ببریم.

وزیر بهداشت در حالی پیوند عضو را یکی از زمینه‌های جذب کردشگر سلامت در ایران دانسته است که عمل پیوند عضو بین یک ایرانی و خارجی در ایران وجاهت قانونی ندارد. یک بیمار خارجی نمی‌تواند برای دریافت کلیه پیوندی شهروند ایرانی مراجعه کند. هم

اما مشکل اینجاست که بر اساس مصوبه شورای عالی پیوند وزارت بهداشت که در سال‌های ابتدایی اجرای طرح تحول سلامت تصویب شد، حتی دو خارجی که بخواهند عمل پیوند عضو را در ایران انجام بدهند نیز با منع قانونی مواجه هستند.

اولین همراه سرای بیمارستانی غرب کشور نیز ۲۹ خرداد با حضور مسئولین استان در بیمارستان محمد کرمانشاهی به بهره برداری رسید. این همراه سرا در زمینی به مساحت ١۴٠ متر مربع در چهار طبقه با مساحت زیربنای حدود ۷۰۰ متر مربع با یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان اعتبار توسط جهانبخش شکری عضو هیأت مدیره خیران مجمع سلامت استان به یاد مرحوم پدرش عزیز شکری به منظور رفاه حال همراهان بیماران این بیمارستان ساخته شده است.

طبقه اول این ساختمان با کاربری اداری، طبقه‌های دوم و سوم برای استراحت همراهان مرد و زن به همراه مکانی برای بازی کودکان و طبقه چهارم نیز با پنج سوئیت مجزا ۲ تخته و سه تخته طراحی شده که ظرفیت پذیرایی ۹۰ نفر را دارد.








پنجره
ارسال نظر
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار