gardeshban.ir

معبد ایسکون دهلی، عبادتگاهی باشکوه در پایتخت هند+ عکس

معبد ایسکون دهلی، که با نام "سری سری رادا پارتاساراتی ماندیر" نیز شناخته می‌شود، عبادتگاهی باشکوه در پایتخت هند است که به پرستش خدایان هندو، "کریشنا" و "رادهرانی" اختصاص دارد.
کد خبر: ۶۲۳۲۴
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳-1403 February 17
گردشبان (gardeshban.ir) :
معبد ایسکون دهلی، که با نام "سری سری رادا پارتاساراتی ماندیر" نیز شناخته می‌شود، عبادتگاهی باشکوه در پایتخت هند است که به پرستش خدایان هندو، "کریشنا" و "رادهرانی" اختصاص دارد.




ساعت کار و هزینه ورودی:

معبد ایسکون دهلی در تمام روزهای هفته باز است و بازدید از آن رایگان است. مراسم "منگالا آراتی" در ساعت ۴:۳۰ صبح آغاز می‌شود و تا ساعت ۹ شب، معبد برای بازدید عموم باز است.

مراسم مذهبی:

در طول روز، مراسم مذهبی مختلفی به نام "آراتیس" در معبد برگزار می‌شود که می‌توانید در هر کدام که مایل باشید شرکت کنید. دارشان آراتی در ساعت ۷:۱۵ صبح، گورو پوجا در ۷:۳۰ صبح، راج بوگ آراتی در ۱۲:۳۰ بعد از ظهر، اوستاپانا آراتی در ۴:۱۵ بعد از ظهر، ساندیا (غروب) آراتی در ۷ شب و سایانا آراتی در ۸:۳۰ شب برگزار می‌شود.

علاوه بر عبادت آیینی، در این معبد همچنین مراقبه‌ی جاپا (مانترا) در ساعت ۵:۱۵ صبح و سخنرانی‌هایی پیرامون "سریماد باگاواتام" در ساعت ۸ صبح و ۸ شب برگزار می‌شود.




تاریخچه:

جنبش ایسکون در سال ۱۹۶۶ توسط A.C. Bhaktivedanta Swami Prabhupada تأسیس شد و معبد ایسکون دهلی در سال ۱۹۹۸ افتتاح شد. این معبد توسط Padma Shri Achyut Purushottam Kanvinde طراحی و ساخته شده و هزینه ساخت آن ۱۲ کرور روپیه بوده است.

معماری معبد ایسکون دهلی ترکیبی از سبک معابد هندو، عناصر معماری بروتالیستی و رویکردهای کارکردگرا در معماری است. این مجموعه از شش بخش اصلی تشکیل شده است:

معبد: معبد اصلی با برج‌های مشبک در بالای تپه‌های "هاره کریشنا" قرار گرفته و محل پرستش تمثال‌های کریشنا است.

مرکز مطالعات ودایی: این بخش شامل سالن‌های مختلف برای سمینارها، کلاس‌ها و کنفرانس‌های فلسفه ودایی و همچنین کتابخانه‌ای به نام "کتابخانه تحقیقات ودایی" است.

مرکز هنرهای نمایشی ودایی: این آمفی تئاتر روباز به اجرای موسیقی سنتی و رقص اختصاص داده می‌شود.

موزه فرهنگ ودایی: این موزه با استفاده از تکنولوژی‌های مختلف، بازدیدکنندگان را با متون مقدس هندو آشنا می‌کند.

پارک کریشنا جایانتی: این پارک با الهام از افسانه‌های روزهای اولیه کریشنا طراحی شده و دارای حوض‌ها و آبشارهای زیبایی است.

آشرام: آشرام محل اقامت دوستداران کریشنا است که می‌توانند در آن به مطالعه و آموزش ادبیات و سبک زندگی ودایی بپردازند.




نکاتی برای بازدید از معبد ایسکون دهلی

لباس پوشیده و مناسب بپوشید.

قبل از ورود به معبد، کفش‌های خود را درآورید.

در طول مراسم مذهبی، سکوت را حفظ کنید.

از عکاسی از تمثال‌های خدایان خودداری کنید.

می‌توانید از رستوران و فروشگاه‌های موجود در معبد استفاده کنید.

معبد ایسکون دهلی، مکانی ایده‌آل برای کسانی است که به دنبال تجربه عمیق‌تر از فرهنگ و معنویت هند هستند. با بازدید از این معبد، می‌توانید با فلسفه ودایی، آداب و رسوم مذهبی و هنر و معماری هندو آشنا شوید.
پنجره
ارسال نظر
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار