gardeshban.ir

پسماندسوزی در سایه بی‌توجهی دستگاه‌های مسؤول

رئیس اداره محیط زیست پاکدشت گفت: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و اداره جهاد کشاورزی در کنترل تخلفات حوزه پسماند کم کاری می‌کنند و با برخی از این مدیران برخوردهای قانونی صورت گرفته است.
کد خبر: ۲۰۷۵۹
تاریخ انتشار : دوشنبه ۰۲ دی ۱۳۹۸-1398 October 02
گردشبان (gardeshban.ir) : محمود سعید پور رئیس اداره محیط زیست پاکدشت در گفت‌وگو با خبرنگار فارس با اشاره به اینکه حدود 40 واحد معدنی فرآوری شن و ماسه‌ آسفالت در این شهرستان فعال هستند، گفت: یکی از مهمترین عوامل آلودگی هوا در این استان مربوط به سوء مدیریت پسماند بخصوص در زمینه صنایع و معادن است.

وی با اعلام آماری از اطفاء حریق در بازه یک ماه اخیر در این شهرستان که به حدود 12 مورد حریق ناشی از پسماندسوزی می‌رسد، اظهار داشت: در این مدت 2 مورد پلمپ معادن شن و ماسه و 6 مورد توقف فعالیت این نوع معادن صورت گرفت.

رئیس اداره محیط زیست پاکدشت با اشاره به گشت‌زنی‌های شبانه روزی ماموران این اداره در مناطق تحت مدیریتش اظهار اعلام داشت: از 7 مورد اطفاء حریق ناشی از پسماند سوزی 6 واحد به دلیل تخلفات صورت گرفته دستور توقف فعالیت دریافت کردند.

وی در ادامه گفت: 3 کارگاه تولید بتن آماده در خیرآباد ورامین در این مدت فعالیت‌شان متوقف شده است.

سعیدپور درخصوص غائله پسماند‌سوزی در این استان نیز توضیح داد: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها و اداره جهاد کشاورزی در کنترل این تخلفات کم‌کاری می‌کنند، و با وجود اینکه محیط زیست مسؤولیت حاکیمتی‌اش نظارت بر اجرای این دستگاه‌هاست اما وظایف این دستگاه‌ها بر دوشش افتاده است.

وی در ادامه با بیان اینکه امکانات مالی و نیروی انسانی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها برای کنترل این تخلفات بیشتر از محیط زیست است، گفت: تا به امروز با برخی از مدیران شهری و دهیارانی که به دلیل  سوءمدیریت اجازه فعالیت کارگاه‌های آلاینده را در محدوده تحت مدیریت‌شان داده‌اند برخوردهای قانونی صورت گرفته است.
پنجره
ارسال نظر
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار