gardeshban.ir

ورود دادستانی به زمین خواری در هرمز/ اگر نظارت نباشد، دریا را هم تصاحب می‌کنند

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان با بیان این‌که اگر بی نظارتی و بی‌قانونی باشد برخی افراد دریا را هم تصاحب خواهند کرد، تصریح کرد: قوه قضاییه همواره پیگیر حقوق مردم بوده و خواهد بود.
کد خبر: ۲۲۶۰۵
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۸-1398 November 21
گردشبان (gardeshban.ir) :
مجتبی قهرمانی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان روز گذشته(۲۰ بهمن) در حاشیه بازدید از جزیره هرمز و اراضی که تحت عنوان پروژه پرورش ماهی نیز مورد تخریب قرارگرفته است، افزود: رئیس قوه قضاییه همواره نسبت به جزیره هرمز و مردم نجیبش توجه ویژه داشته است.

وی با بیان این‌که قوه قضاییه همواره پیگیر حقوق مردم بوده و خواهد بود، اظهار کرد: مردم به گردن تمامی مسئولین حق داشته و افتخارمان باید این باشد که نوکر مردم هستیم.

قهرمانی با اشاره به سفرش به هرمز، اضافه کرد: امیدوارم این سفر منشا خیر و برکت باشد و بتوانیم آن‌چه حق مردم بوده و مطالبه عمومی است را به‌جا آوریم.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان تصریح کرد: در این بازدید تمامی اراضی موردنظر را از نزدیک با مسئولان امر زیر نظر گرفته و موردبررسی قراردادیم.

وی پس از بازدید از محل موردنظر و ارزیابی میدانی خطاب به بهره‌بردار پروژه، عنوان کرد: در این بازدید مشخص شد که به حریم ساحل و دریا تجاوز شده و جهت بررسی بیشتر نیز باید این موضوع مورد کارشناسی قرار بگیرد. اگر بی نظارتی و بی‌قانونی باشد برخی افراد دریا را هم تصاحب خواهند کرد.

قهرمانی با تقدیر از رئیس‌کل دادگستری هرمزگان پیرو دستور اکید بررسی این موضوع از همراهی رئیس‌کل بازرسی استان هرمزگان نیز قدردانی کرد.

پیش از این رئیس‌کل دادگستری هرمزگان اعلام کرد: در راستای صیانت از حقوق عامه به دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان هرمزگان و مدیرکل بازرسی مأموریت داده شد که ضمن حضور میدانی در محل و بررسی جوانب امر،  به موضوع واگذاری و تصرف اراضی در طرح‌های مزارع پرورش میگو و ماهی و همچنین صادرات خاک رنگی در جزیره هرمز رسیدگی کنند.

لازم به ذکر است، هنوز مدت‌زمانی از موضوع واگذاری اراضی در محدوده طولانی‌ترین غار نمکی جهان به مرکز پرورش میگو به‌عنوان جدی‌ترین تهدید برای خروج ژئوپارک قشم از یونسکو نگذشته بود که ۱۵ بهمن‌ماه طبق تصاویر و مستندات رسیده، ساحل چهار درخت جزیره هرمز و کوه‌های رنگی‌اش درخطر تخریب قرارگرفته و بکر بودن جزیره هرمز با ساخت‌وسازهای این‌چنینی در مسیر نابودی قرارگرفته است.

ایسنا



پنجره
ارسال نظر
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار