gardeshban.ir

بارش‌های بهاری میراث طبیعی تهران را زنده‌تر از گذشته کرد

بارش‌های خوب بهاری باعث شدند تالاب‌های بندعلی خان و عشق‌آباد در جنوب و دریاچه‌های طبیعی تار، هویر و آهنک در شرق استان تهران در وضع مناسبی قرار گیرند.
کد خبر: ۲۵۴۳۵
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹-1399 February 02
گردشبان (gardeshban.ir) :

به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تهران، پرهام جانفشان مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تهران با بیان اینکه بر اساس گزارش میدانی مدیران ادارات میراث فرهنگی شهرستان‌های استان تهران با بارش‌های خوب بهاری تالاب‌های بندعلی خان و عشق‌آباد در جنوب استان و دریاچه‌های طبیعی تار، هویر و آهنک در شرق استان در وضعیت مناسبی قرار گرفتند، گفت: بر اساس گزارش میدانی مدیران ادارات میراث فرهنگی در شهرستان‌های استان به دلیل بارش‌های خوب بهاری وضعیت تالاب‌های بندعلی خان و عشق‌آباد در جنوب استان و دریاچه‌های طبیعی تار، هویر و آهنک در شرق استان در وضعیت مناسبی قرار دارد و بارش‌های اخیر میراث طبیعی استان را زنده‌تر از گذشته کرده است.

او افزود: درخت کهنسال امامزاده قاسم و آبشار سنگان بخش کن به‌عنوان اولین نمونه‌های آثار طبیعی استان تهران در شهریورماه سال ۹۸ در فهرست میراث طبیعی ثبت ملی قرار گرفته‌اند، افزود: با توجه به ظرفیت بالای استان تهران در میراث طبیعی از معاون میراث فرهنگی استان و مدیران شهرستان‌ها خواسته‌شده است که سال ۹۹ شاهد رشد ثبت میراث طبیعی باشیم.

او گفت: شرایط جغرافیایی استان تهران موجب شکل‌گیری میراث طبیعی متنوعی  نظیر غارها، چشمه‌ها، دریاچه‌های طبیعی، پوشش گیاهی و پدیده‌های زمین‌شناختی بی‌شمار دیگر در سطح استان  شده است و  ثبت  دو اثر طبیعی این استان در سال ۹۸ نقطه آغازی برای ثبت بیشتر آثار طبیعی در سال ۹۹ خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تهران افزود: پیوند بسیار عمیقی بین انسان و طبیعت وجود دارد و در طول تاریخ فرهنگ‌های مختلف بشری برخاسته از طبیعت‌های مختلف شکل‌گرفته است. به همین دلیل حفظ میراث طبیعی هر منطقه از جغرافیای استان تهران دارای اهمیت است.

او گفت: انتظار داریم در سال ۹۹ با کمک دوستداران محیط‌زیست و همکاری فرمانداری‌ها و دهیاران ثبت میراث طبیعی رشد قابل قبولی داشته باشد.



پنجره
ارسال نظر
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار