gardeshban.ir

برگزاری نمایشگاه مجازی «مجموعه ابزار‌های پزشکی شیشه‌ای» برای قدردانی از کادر درمان

نمایشگاه مجازی «مجموعه ابزار‌های پزشکی شیشه ای» به منظور قدردانی از تلاش‌های فداکارانه جامعه پزشکی و درمانی کشور از طریق فضای مجازی به نمایش عموم گذاشته می‌شود.
کد خبر: ۲۵۷۸۴
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۹-1399 February 10
گردشبان (gardeshban.ir) :

حمید وکیل باشی مدیر موزه آبگینه و سفالینه‌های ایران گفت: نمایشگاه مجازی «مجموعه ابزار‌های پزشکی شیشه ای» از مجموعه آثار موجود در موزه آبگینه به منظور قدردانی از تلاش‌های فداکارنه جامعه پزشکی و درمانی کشور از طریق فضای مجازی به نمایش عموم گذاشته می‌شود.

او افزود: از دیرباز به دلیل اهمیت حیاتی امور مربوط به سلامت، قسمت بزرگی از اشیاء تولید شده هر فرهنگ به ابزار پزشکی اختصاص داشته است  و این  ابزار طیف متنوعی از قبیل ابزار‌های جراحی، دندانپزشکی، طب سنتی، آزمایشگاهی و کیمیاگری را شامل می‌شود.

مدیر موزه آبگینه و سفالینه‌های ایران بیان کرد: موزه آبگینه و سفالینه ایران نیز در تالار صدف و گنجینه‌های خود ده‌ها شیء پزشکی را جای داده است. این اشیاء همگی از شیشه ساخته شده اند زیرا اجداد ما به دلیل اینکه شیشه با هر ماده‌ای که در آن ریخته می‌شود ترکیب نمی‌شود، این ماده را فاقد آلودگی و مناسب برای امور مربوط به سلامت می‌دانستند.

علاقه‌مندان برای دریافت لینک نمایشگاه مجازی «مجموعه ابزار‌های پزشکی شیشه ای» می‌توانند واژه موزه آبگینه را به ۵۰۰۰۵۴۲۰۲۰ پیامک کنند.


باشگاه خبرنگاران


پنجره
ارسال نظر
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار