gardeshban.ir

اصطلاحات ضروری در سفر چین

در چین گم شده اید؟ قصد دارید کالایی از بازار محلی ها بخرید؟ دوست دارید ارتباطی دوستانه با مردم خوب این کشور برقرار کنید ولی فرصت یادگیری زبان چینی را ندارید؟ اگر از خریداران بلیط هواپیما چین هستید این مطلب را تا انتها بخوانید تا با اصطلاحات ضروری در سفر چین آشنا شوید تا شما را در رسیدن به اهدافتان یاری خواهند کند.
کد خبر: ۲۶۷۸۸
تاریخ انتشار : يکشنبه ۰۴ خرداد ۱۳۹۹-1399 March 04
گردشبان (gardeshban.ir) :
در چین گم شده اید؟ قصد دارید کالایی از بازار محلی ها بخرید؟ دوست دارید ارتباطی دوستانه با مردم خوب این کشور برقرار کنید ولی فرصت یادگیری زبان چینی را ندارید؟ اگر از خریداران بلیط هواپیما چین هستید این مطلب را تا انتها بخوانید تا با اصطلاحات ضروری در سفر چین آشنا شوید تا شما را در رسیدن به اهدافتان یاری خواهند کند. تصور یادگیری زبان چینی که یکی از دشوارترین زبان های دنیا محسوب می شود، برای گردشگرانی که قصد رزرو بلیط هواپیما چین و سفر به این کشور را دارند، هولناک و رعب انگیز است. چطور می شود در چند روز، و حتی در چند هفته زبانی را که از ده ها هزار کاراکتر تشکیل شده است، آموخت؟ حقیقت این است که نیازی به چنین کاری نیست؛ زیرا برای سفر به چین کافی است برخی اصطلاحات ضروری که ممکن است در شرایطی احتمالی نظیر پرسیدن آدرس، خرید کالا و یا گپ و گفتی دوستانه (در حد سلام و احوالپرسی) بدان نیاز داشته باشید، بیاموزید. در این مطلب برخی عبارات کاربردی سفر به چین (همراه با تلفظ مناسب) را خواهید آموخت؛ عبارات و اصطلاحاتی ضروری که شما را در تجربه سفری بی دغدغه و اقامتی لذت بخش در کشور باستانی چین، یاری خواهند رساند.

فهرست مطالب موجود در این مقاله [مخفی]

سلام به زبان چینی
معرفی خود و دیگران به زبان چینی
اصطلاحات ضروری در بازار
پرسیدن آدرس به زبان چینی
«شی سو شین زِی نا لی؟» (به معنای دستشویی کجاست؟)
دیگر کلمات و اصطلاحات ضروری در سفر چین
سلام به زبان چینی
معرفی اصطلاحات ضروری در سفر چین
اصطلاحات ضروری در سفر چین
در زبان چینی نیز مانند هر زبانی دیگر، اصطلاحات مربوط به این بخش از جایگاه ویژه ای برخوردار است. به طوری که اگر قرار باشد تنها یک کلمه به زبان چینی بیاموزید، بدون هیچ تردیدی آن کلمه نباید چیزی جز «نی هاو» (به معنای سلام) باشد. دومین کلمه ای که یادگیری آن از ضروریات است، کلمه «شیه شیه» (به معنای متشکرم) است. از راننده تاکسی که کشور دیدنی چین را به شما نشان می دهد گرفته تا پیشخدمت رستورانی که غذای لذیذ شما را سروقت آماده کرده و به بهترین شکل برای شما سرو می کند، همگی سزاوار آنند که این کلمه را از شما بشنوند. اما اگر کسی این کلمه را به شما گفت، تکلیف چیست؟ آنوقت کافی است در پاسخ به او بگویید: «بوو کوه چی» (به معنای خواهش می کنم) تا او را با تسلط خود بر زبان چینی غافلگیر و شگفت زده کنید. جالب است بدانید که به جای گفتن سلام، می توانید از عبارت «زئو» (به معنای صبح بخیر) استفاده کنید و حین رفتن به رختخواب نیز واژه «وان اون» (به معنای شب بخیر) را بکار برید.

معرفی خود و دیگران به زبان چینی
برای معرفی خود به زبان چینی باید عبارت «ووه جِئو» (به معنای تحت الفظی منو صدا میزنند…) را در ابتدای نام خود بیاورید: ووه جئو سعید. (من سعید هستم). همچنین برای معرفی دیگران نیز باید عبارت «ووه دوه پونگ یو جئو» را پیش از نام دوست خود عنوان کنید تا او را به دیگران معرفی کنید.

✅ بازدید از مقاله آداب ‌و رسوم مردم چین

اصطلاحات ضروری در بازار
دانستن نحوه پرسیدن قیمت کالاها از ضروریات سفر به هر کشوری محسوب می شود و چین نیز از این قاعده مستثنی نیست. از این رو، به خاطر سپردن اصطلاح «دُووه شائوو» (به معنای چقدر است) از اهمیتی ویژه برخوردار است. اگر قیمتی که فروشنده به شما گفت، بسیار زیاد بود، کافی است به اون بگوئید: «تای گوای لوه» (به معنای خیلی گران است) و با چانه زدن و گفتن اصطلاحاتی نظیر «پیان یی یی دیان» او را به کاهش قیمت کالای خود مجاب کنید.

پرسیدن آدرس به زبان چینی
معرفی اصطلاحات ضروری در سفر چین
اصطلاحات ضروری در سفر چین
در طول اقامت در چین ممکن است شرایطی پیش آید که مجبور شوید آدرسی را به چینی و به کسانی که به انگلیسی تسلطی ندارند، بپرسید. در این صورت باید دست کم با چندین اصطلاح کاربردی آشنا باشید، تا مسیر خود را بیابید. یکی از مهمترین اصطلاحاتی که در سفر به کار شما خواهد آمد، اصطلاح «….زِی نا لی؟» (…کجاست؟) است. نحوه بکار بردن این اصطلاح بسیار ساده است؛ کافی است نام مکانی را که می خواهید بیابید، پیش از این عبارت بیاورید:

«شی سو شین زِی نا لی؟» (به معنای دستشویی کجاست؟)
از دیگر اصطلاحات کاربردی در این زمینه می توان به «وو شیانگ چیو…» (به معنای قصد دارم به … بروم) اشاره کرد. این عبارت بیشتر برای گرفتن تاکسی و یا بلیط قطار کاربرد دارد و برای بکار بردن آن باید نام مکانی را که قصد رفتن به آنجا را دارید، در انتهای جمله بیاورید:

«وو شیانگ چیو فیتی چا» (قصد رفتن به فرودگاه را دارم)

دیگر کلمات و اصطلاحات ضروری در سفر چین
برخی از کلمات و اصطلاحات چنان کاربرد بالایی دارند و با بسامد زیادی تکرار می شوند که جزء پیش نیازهای سفر به کشورهای مختلف بشمار می روند. از این رو، در این بخش از مطلب سعی بر آن شده است که کاربردی ترین اصطلاحات و کلمات گنجانده شود تا شما عزیزان با آموختن آن ها قادر به برقراری ارتباطی در سطح ابتدایی با مردم چین باشید.

«شِه» (به معنای بله)

«بو شِه» (به معنای خیر)

«هاو» (به معنای خوب است)

«بو هاو» (به معنای بد است)

«جین تیان» (به معنای امروز)

«دوای بو چی» (به معنای متاسفم)

«مای داهن» (در رستوران به معنای لطفا صورت حساب را بدهید)

«ووه بو دونگ» (به معنای منظور شما را متوجه نمی شوم)

«هِن هاو چیر» (به معنای غذا بسیار لذیذ بود)

«هِن پئو لیونگ» (به معنای بسیار زیباست)

«زای جی یِن» (به معنای خداحافظ)

«وو می لولا» (به معنای گمشده ام)

«بانگ جوو» (به معنای کمک)

«بائو جینگ» (به پلیس زنگ بزنید)

«نی شوو یینگ یو ما؟» (آیا قادرید به زبان انگلیسی صحبت کنید؟)
پنجره
ارسال نظر
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار