gardeshban.ir

پست می‌تواند بازار مجازی فروش محصولات صنایع‌دستی را تقویت کند

معاون صنایع‌دستی کشور روز سه‌شنبه اول مهرماه ۹۹ با مدیرعامل شرکت ملی پست دیدار و گفت‌و‌گو کرد.
کد خبر: ۳۱۵۹۶
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۰۲ مهر ۱۳۹۹-1399 July 02
گردشبان (gardeshban.ir) :

به‌نقل از مرکز روابط‌عمومی و اطلاع‌رسانی وزرات میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، پویا محمودیان در این دیدار با اشاره به محدودیت‌های به‌وجود آمده در صنعت گردشگری، کانال‌های فروش فیزیکی صنایع‌دستی و برگزاری نمایشگاه‌ها به‌واسطه شیوع ویروس کرونا، بیان کرد: «با توجه به ظرفیت‌های شبکه پستی کشور این امکان وجود دارد که فضای لازم برای حمایت از تولیدکنندگان صنایع‌دستی و تقویت بازار مجازی فروش این محصولات فراهم شود.»

او ضمن استقبال از ارسال و صادرات صنایع‌دستی از طریق شبکه پستی به خارج از کشور، قول داد به‌منظور برطرف شدن موانع موجود، همکاری لازم از سوی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی انجام شود.

معاون صنایع‌دستی کشور در ادامه با اشاره به اهمیت صنایع‌دستی تولید داخل و ضرورت حمایت از هنرمندان داخلی، اضافه کرد: «امروز حمایت از هنرمندان صنایع‌دستی یک وظیفه همگانی است و تمام دستگاه‌ها باید به کمک این حوزه بیایند، چرا که صنایع‌دستی نماد عینی تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور است.»

او خاطرنشان کرد: «همکاری‌های این وزارتخانه با شرکت ملی پست ایران به‌طور حتم نتایج خوبی را به دنبال خواهد داشت و می‌تواند مشکلات احتمالی پیش ‌روی ارسال محصولات صنایع‌دستی را برطرف کند.»

در ادامه این نشست سبحانی‌فر مدیرعامل شرکت ملی پست ایران نیز با اشاره به گستردگی شبکه مویرگی پست، بیان کرد: «پست این آمادگی را دارد تا با همکاری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با استان‌ها و شهرستان‌هایی که در این حوزه از پتانسیل بالایی برخوردار هستند، همکاری کند و اقدامات لازم برای ارسال صنایع‌دستی روستاییان در داخل و خارج از کشور را فراهم کند.»

او با اشاره به برخی از موانع گمرکی موجود در ارسال صنایع‌دستی در قالب مرسولات خارجی، از معاون صنایع‌دستی کشور خواست در راستای رفع این موانع همکاری کرده تا زمینه بهره‌بردای از شبکه گسترده پستی در ارسال و صادرات این محصولات به خارج از کشور فراهم شود.»

در پایان این نشست مقرر شد، در هفته‌های آینده نشست تخصصی با حضور کارشناسان دو دستگاه برگزار شود و راه‌های گسترش سطح همکاری در حوزه‌های یاد شده و استفاده از ظرفیت‌های موجود از جمله فضاهای فیزیکی پست و  مرسولات خارجه به‌منظور معرفی مکان‌های تاریخی و نمادهای فرهنگی و گردشگری و همچنین انتشار تمبرهای یادبود با موضوع صنایع‌دستی و گردشگری کشور، بررسی شود.

همچنین مقرر شد، تفاهم‌نامه‌ای بین دو دستگاه در هفته‌های آینده به امضا برسد که تخفیف ۳۰ درصدی پست پیشتاز برای محصولات صنایع‌دستی، تخفیف ویژه پست برای ارسال محصولات استراتژیک هر استان (محصولات تولیدی شهرها و روستاهای ملی صنایع‌دستی) و معرفی محصولات صنایع‌دستی ایرانی در مرسولات خارجی از مهمترین بندهای آن خواهد بود.


پنجره
ارسال نظر
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار