gardeshban.ir

کشف آثار باستانی 3 هزار ساله در قبرس

باستان‌شناسان حدود 137 قطعه اثر باستانی با قدمت 3 هزار و 200 سال پیش را در قسمت شمالی قبرس کشف کردند.
کد خبر: ۳۲۹۸۵
تاریخ انتشار : شنبه ۱۰ آبان ۱۳۹۹-1399 August 10
گردشبان (gardeshban.ir) :

طبق گفته باستان‌شناسان و سایر کارشناسان میراث فرهنگی، اعتقاد بر این است که این آثار گسترده‌ترین طیف آثار مربوط به اواخر عصر مفرغ در کل منطقه مدیترانه شرقی است.

بولنت کیزلدومان، رئیس مرکز تحقیقات میراث فرهنگی شرق مدیترانه در این‌باره گفت: ما روابط سیاسی و تجاری بین قبرس و تمدن‌های آناتولی را در محدوده کاوش‌های انجام شده در شبه جزیره کارپاس بررسی کرده‌ایم و به نتایج جالبی هم دست یافته‌ایم.

محل کاوش به نام تپه کینگ در دهکده کالبرنو (گالینوپورنی) بر روی یک تپه بلند واقع شده و تقریبا یک و نیم کیلومتر از دریا فاصله دارد.

در واقع دانشمندان دانشگاه مدیترانه شرقی (EMU) در حین طبیعت‌گردی در سال 2004 میلادی کشفیاتی در این منطقه داشتند که تاکنون این کشفیات ادامه داشته و طی 15 سال به نتایج مطلوبی هم رسیده است.

این در حالی است که این کاوش‌های باستان شناسی با همکاری دانشگاه توبینگن و با شرکت‌کنندگان از کشورهای مختلف مانند جمهوری چک، ایتالیا، آلمان و ترکیه ادامه دارد.

رئیس مرکز تحقیقات میراث فرهنگی شرق مدیترانه با بیان اینکه این منطقه متعلق به یكی از پادشاهان مهم بوده كه قدمت آن 3200 سال است، افزود: در این حفاری‌های پی در پی، تعداد زیادی از آثار برنز نیز کشف شده است.

وی خاطرنشان كرد: ما تصمیم داریم كه این آثار را ابتدا در آزمایشگاه مرمت و نگهداری خود در مرکز تحقیقات میراث فرهنگی شرق مدیترانه حفظ كنیم و سپس آن‌ها را در موزه‌ا‌‌ی كه در دانشگاه مدیترانه شرقی ایجاد می‌كنیم، به نمایش خواهیم گذاشت.

رئیس مرکز تحقیقات میراث فرهنگی شرق مدیترانه افزود: یك قطعه لوح، كتیبه‌هایی روی گلدان‌های سرامیكی، مهر، تعدادی وزنه مورد استفاده در تجارت و بسیاری از وسایل لوكسی كه در داخل ساختمان كشف شده‌اند، بسیار قابل توجه هستند.
 

پنجره
ارسال نظر
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار