gardeshban.ir

کارخانه فراوری تنباکو آتن به فضایی فرهنگی تبدیل می‌شود

یک نهاد غیردولتی که وظیفه بازسازی بناهای قدیمی در شهر آتن را بر عهده دارد، تصمیم گرفته بنا گسترده یک کارخانه قدیمی فراوری تنباکو را به فضایی چندمنظوره برای برگزاری نمایشگاه‌های هنری و فضاهای فرهنگی نوسازی کند.
کد خبر: ۳۴۶۶۲
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ آذر ۱۳۹۹-1399 September 26
گردشبان (gardeshban.ir) :
در پی بروز بحران اقتصادی در یونان سال ۲۰۰۹ بسیاری بناهای وسیع در شهر آتن خالی رها شد. اکنون نیمی از این بنا که کارخانه‌ای قدیمی به وسعت ۶ هزار و ۵۰۰ متر است خالی و نیمی دیگر میزبان کتابخانه مجلس یونان است.

سازمان هنری و فرهنگی نئون با اختصاص بودجه یک میلیون یورویی با همکاری غیرمادی دولت یونان قصد دارد با ایجاد تغییراتی در این بنا، آن را تا دسامبر ۲۰۲۱ (آذر/ دی ۱۴۰۰) به محل برگزاری نمایشگاه های و هنری و برنامه‌های فرهنگی تبدیل کند.

کارخانه فراوری تنباکو آتن به فضایی فرهنگی تبدیل می‌شود

در اولین گام قرار است این بنا میزبان نمایشگاهی به نام پورتال باشد که طی آن ۴۰ هنرمند آثار خود را به نمایش می‌گذارند و مادلین گرینستین/ Madeleine Grynsztejn مدیر موزه هنر معاصر شیکاگو وظیفه نمایشگاه‌گردانی آن را برعهده خواهد داشت.

روزنامه هنر چاپ لندن نوشت، دیمیتریوس دارکونوپولوس/ Dimitris Daskalopoulos که مدیریت سازمان غیردولتی نئون را برعهده دارد و خود از هنرمندان شناخته‌شده یونانی است در مورد نوسازی این بنا، گفت: این امر فصل نوینی در تاریخ فرهنگی یونان و بازنمایی خودآگاهی ملی و به نوعی توجه به موضوع جهانی محیط زیست است.


پنجره
ارسال نظر
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار