gardeshban.ir

اعتراضات در پی نابودی میراث بومیان در استرالیا غربی بین‎‌المللی شد

یک شرکت استخراج معدن در پیلبارا استرالیا غربی به منظور استخراج سنگ آهن، در حال نابودی تدریجی پناهگاه‌های سنگی باستانی این منطقه است که این امر موجبات اعتراض‌های بین‌المللی را به دنبال داشته است.
کد خبر: ۳۴۸۰۸
تاریخ انتشار : يکشنبه ۳۰ آذر ۱۳۹۹-1399 September 30
گردشبان (gardeshban.ir) :
این شرکت معدنی استرالیایی به منظور استخراج سنگ آهن در گلوگاه جووکان، اقدام به تخریب میراث بومی این منطقه که شامل پناهگاه‌های سنگی باستانی است، کرده که این امر باعث ابراز اعتراض‌های پی درپی ملی در کشور استرالیا شده است.

پس از مدتی که از این اعتراض‌های ملی گذشت، هم اکنون عرصه بین‌المللی نیز وارد این قضیه شده و فراخوان‌های متعددی در سطح فراملی منتشر شده است. مردم استرالیا به ویژه منطقه پیلبارا معتقدند که این پناهگاه‌های سنگی از میراث مقدس بومیان آن‌هاست و نباید به این راحتی نابود شده و از بین برود.

در واقع در این منطقه از استرالیای غربی حدود 16 معدن سنگ آهن وجود دارد که منطقه را بسیار تخریب کرده‌اند، اما نابودی این پناهگاه‌های سنگی باستانی که جزو میراث فرهنگی این کشور هستند، کاملا نامعقول هستند.

نقض قانون WA

قانون WA در سال 1972 میلادی برای حفاظت و حمایت از میراث فرهنگی بومی در جهان وضع شد که برای تحقق این قانون تلاش‌های متعددی انجام شده است. حال نابودی این پناهگاه‌های سنگی باستانی به‌نوعی نقض این قانون بین‌المللی است و به همین دلیل انتشار فراخوان‌هایی در سطح بین‌المللی را به دنبال داشته است.

میراث بومی از ارزش و اعتبار بسیار بالایی در سطح جهان برخوردارند و به همین دلیل تخریب آن‌ها موضوعی نیست که بتوان به راحتی از کنار آن گذشت. در WA آمده است که یک مهلت قانونی به افراد یا مجموعه‌ای که در حال تخریب میراث بومی هستند، داده می‌شود و اگر در این دوره از زمان به کار خود پایان نداند، آنگاه می‎‌توان به شکل قانونی وارد عمل شد.

از این رو میراث بومی استرالیا غربی نیز وارد این قانون شده و مهلتی برای توقف تخریب این پناهگاه‌های سنگی باستانی ارائه داده شده است.  


پنجره
ارسال نظر
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار