gardeshban.ir

«میرعابدین کابلی» از استادان باستان‌شناسی ایران درگذشت

رییس موسسه باستان‌شناسی دانشگاه تهران در صفحه شخصی خود از درگذشت «میرعابدین کابلی» از گنجینه‌های باستان‌شناسی ایران که کاوش‌های وی در محوطه‌های باستانی ایران بسیار جریان‌ساز و تاریخ‌ساز بود، خبر داد.
کد خبر: ۳۸۵۹۰
تاریخ انتشار : جمعه ۱۳ فروردين ۱۴۰۰-1400 January 13
گردشبان (gardeshban.ir) :

مصطفی ده‌پهلوان، رییس موسسه باستان‌شناسی درگذشت میرعابدین کابلی را در صفحه شخصی‌اش در اینستاگرام تایید کرده است. او یکی از پیشکسوتان باستان‌شناسی ایران قبل و بعد از انقلاب بود که روی محوطه‌های بسیاری کاوش و پژوهش کرد.

میرعابدین کابلی در ۹ مردادماه سال ۱۳۲۲ در شهرستان بابل به دنیا آمد. او مقاطع مختلف تحصیلی خود را در بابل گذراند و در خردادماه ۱۳۴۳ دیپلم متوسطه خود را گرفت. کابلی که از دوره‌ی دبستان به تاریخ علاقمند بود، در سال‌های دهم و یازدهم متوسطه با کاوش‌های مارلیک آشنا شد که خود جرقه‌ای برای ادامه‌ی تحصیلات دانشگاهی بود.  در مهرماه ۱۳۴۳ دانشجوی کارشناسی باستان‌شناسی دانشگاه تهران شد و در سال ۱۳۴۷ بعد از دریافت مدرک کارشناسی و با توجه به رتبه‌ی اول، مهرماه ۱۳۵۱ در مقطع کارشناسی ارشد ثبت نام کرد، اما از ادامه تحصیل انصراف داد.
 
ایرنا نوشت، از میرعابدین کابلی یک بار در سال ۱۳۹۵ به عنوان یکی از مفاخر میراث فرهنگی ایران تجلیل شد که همزمان با آن، کتابی با عنوان «جشنامه‌ میرعابدین کابلی» نیز رونمایی شد.



پنجره
ارسال نظر
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار