gardeshban.ir

باستان‌شناسان ژاپنی کوزه‌ای با 260 هزار سکه برنز کشف کردند

باستان‌شناسی مانند شکار گنج بوده که در آن اطلاعاتی از گذشته نهفته است و باستان‌شناسان ژاپنی نیز اخیرا موفق به کشف گنج جدیدی در این زمینه شده‌اند.
کد خبر: ۴۰۵۱۹
تاریخ انتشار : دوشنبه ۰۳ خرداد ۱۴۰۰-1400 March 03
گردشبان (gardeshban.ir) :
باستان‌شناسان ژاپن اخیرا یک کوزه بزرگ با 260 هزار سکه متعلق به دوران سامورایی قرون وسطایی را کشف کردند. این کوزه در استان سایتاما در شمال توکیو پیدا شده و یکی از بزرگترین سکه‌های قرون وسطایی محسوب می‌شود که در این کشور کشف شده است.

این کوزه سرامیکی که مربوط به نیمه اول قرن 15 است، حاوی بیش از 200 هزار سکه برنز بوده و قطر آن تقریبا 24 اینچ است. یک لوح چوبی در کنار درپوش سنگی این کوزه کشف شد که روی آن کلمات nihyaku rokuju 260 ، به معنای وجود 260 هزار سکه، نوشته شده بود.

این گنج 6.5 فوت (2 متر) زیر زمین دفن شده بود و احتمالا برای نگهداری و حفاظت از ثروت سامورایی در آنجا قرار گرفت، زیرا آن دوره آشفتگی تاریخی در ژاپن بوده است.

در حال حاضر 70 سکه مورد بررسی قرار گرفته است. این سکه‌ها روی یک رشته حلقه می‌شدند که شامل 19 سکه مختلف از چین و مناطق مختلف ژاپن است. تصور می‌شود تمام سکه‌ها که سوراخ‌هایی در مرکز آن‌ها وجود دارد، پیش از افزودن به ظرف، روی طناب به‌هم متصل شده‌اند. براساس سکه‌هایی که تاکنون بررسی شده است، محققان بر این باورند که این نوع کوزه‌ها بعد از نیمه دوم قرن پانزدهم در برخی از نقاط دفن می‌شدند.

در واقع در آن دوره خانواده‌های سلطنتی مختلفی با هم درگیر بوده و ناهنجاری‌هایی را در تاریخ به وجود آورده‌اند. به همین دلیل به‌منظور حفاظت از مال و دارایی‌های خود، سکه‌هایشان را در زمین دفن می‌کردند تا در امان باشند.
 


پنجره
ارسال نظر
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار