gardeshban.ir

احیای زندگی دوباره به حیاط سنتی هوتونگ پکن

در شهرهای چین اکثر محوطه‌های مسکونی دارای حیاط‌های سنتی هستند که از لحاظ بافت معماری منظر و طراحی داخلی به آن‌ها بها داده می‌شود تا بتوانند هنر معماری و سنتی این کشور را هر چه بهتر به نمایش درآورند.
کد خبر: ۴۴۱۸۲
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۰۳ شهريور ۱۴۰۰-1400 June 03
گردشبان (gardeshban.ir) :
در این راستا یکی از حیاط‌های سنتی هوتونگ در شهر پکن و در یکی از محوطه‌های مسکونی سه قسمتی  sanheyuan، بیش از 10 سال بود که بدون استفاده و خراب شده بود و دیگر به بافت آن اهمیتی داده نمی‌شد. تا این‌که یکی از گروه‌های معماری پکن تصمیم گرفت زندگی دوباره به این حیاط سنتی بدهد و با ایجاد یک بافت معماری جدید، ساختاذهای جدیدی را در آن به وجود آورده و توجه هر رهگذری را به سوی آن جلب کند.

اگر چه کارهای زیادی برای پاکسازی و ایجاد یک بافت و ساختار کاملا جدید در این محوطه وجود داشت، اما طراحان و معماران در نظر داشتند تا نقش طبیعت را در تاریخ این حیاط برجسته کرده و آن را به نوعی حفظ کنند.

آن‌ها تصمیم گرفتند درختان در حال رشد را نگه داشته و از آن‌ها در طراحی محوطه استفاده کنند. مرز اصلی حیاط تا حدی با دیوارهای منحنی زیبا از تخته‌های بامبو پر شده است. درختانی که در طولِ جای خالی محوطه رشد کرده‌اند را نیز می‌توان در این فضا یافت که بین حیاط و محل اقامت اصلی قرار دارند؛ باقیمانده حیاطهم  به دلیل شکل جدید آن مانند «باغ کدو» توصیف شده است.

بالای دیوار منحنی جدید با سقف شیشه‌ای نیمه آینه‌ای محصور شده که نمایانگر سطح بازتابنده دریاچه است. همچنین تخته‌های بامبو از جنبه‌های سنتی، جدید هستند، زیرا حریم خصوصی بیشتری نسبت به محیط اصلی ارائه می‌دهند و در عین حال اجازه می‌دهند نور زیادی وارد فضاهای داخلی شود. این تخته‌ها به سقف نیز راه می‌یابند که در امتداد خود سقف را دنبال می‌کنند و به ایجاد هماهنگی زیبا بین ساختار قدیم و جدید کمک خواهند کرد.


پنجره
ارسال نظر
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار