گردشبان (gardeshban.ir) : بهنقلاز روابطعمومی مجموعه سعدآباد، کیا پارسا امروز چهارشنبه سوم شهریور ۱۴۰۰ گفت: «در راستای حفظ، نگهداری، معرفی بهتر و دقیقتر میراث ملی کشورمان با تعریف پروژهای کارآمد و مؤثر برای بهبود فعالیتهای موزهداری، گردشگری و ارائه خدمات به مخاطبان، سیستم مدیریت کیفیت بر اساس استاندارد بینالمللی ایزو ۹۰۰۱ (۲۰۱۵ ) را در این مجموعه مستقر کردیم تا خدمات این مجموعه را در سطح بینالمللی ارتقا دهیم.»
مدیر مجموعه فرهنگیتاریخی سعدآباد افزود: «از مزایای استقرار این سیستم میتوان به بهبود ارائه خدمات در تمامی سطوح مجموعه، افزایش رضایتمندی تمامی ذینفعان، بهبود شرایط نگهداری و ترمیم آثار و ابنیه مجموعه، انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از بروز مشکلات بالقوه و حوادث احتمالی(مدیریت ریسک)، ثبت و نگهداری تجربیات منحصر بهفرد و دانش کسب شده در حوزه موزه
داری و مرمت (مدیریت دانش)، تسهیل مسیرهای ارتباطی مردم با مجموعه، گردشگران و بازدیدکنندگان خارجی و... اشاره کرد.»
پارسا تصریح کرد: «این موفقیت برای نخستین بار در ایران توسط این مجموعه تاریخیفرهنگی و با استفاده از سیستم مدیریت کیفیت بر مبنای آخرین ویرایش استاندارد بینالمللی ایزو ۹۰۰۱ (سال ۲۰۱۵) توسط تیم ممیزی شرکت PIN Co براساس برنامه زمانبندی شده با سطح کیفی بسیار بالا انجام شد.»
او ادامه داد: «این طرح گسترده با راهنمایی مدرسان و متخصصان معتمد و متعهد در این حوزه و با تلاش مسئولان و کارکنان کاخ سعدآباد اجرا شده است.»
مدیر مجموعه فرهنگیتاریخی سعدآباد بیان کرد: «ممیزی نهایی این مجموعه توسط تیم ممیزی شرکت PIN Co در ۲۱ و ۲۲ اردیبهشتماه ۱۴۰۰ با موفقیت انجام شد و کاخ سعدآباد موفق به دریافت گواهینامه بینالمللی ISO ۹۰۰۱:۲۰۱۵ شد.»
مجموعه فرهنگیتاریخی سعدآباد پیش از این نیز موفق به دریافت سه جایزه ملی تعالی سازمانی در بخش گردشگری طی سالهای ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ از مراجع ذیصلاح شده است.