gardeshban.ir

بازگشایی نوتردام پیش از المپیک تابستانی پاریس در سال 2024

در 5 آوریل سال 2019 میلادی، جهان شاهد سوختن کلیسای جامع معروف نوتردام، از میراث فرهنگی ناملموس جهانی یونسکو، در آتش سوزی مهیب بود. اگرچه دو سال و نیم از این حادثه می‌گذرد، اما این بنای تاریخی بیشتر وقت خود را صرف ایمن‌سازی کلیسای جامع از آسیب‌های بیشتر کرده است.
کد خبر: ۴۵۹۶۸
تاریخ انتشار : شنبه ۱۷ مهر ۱۴۰۰-1400 July 17
گردشبان (gardeshban.ir) :
بازگشایی نوتردام پیش از المپیک تابستانی پاریس در سال 2024

برای بازگرداندن این بنای تاریخی پاریسی به کارهای زیادی نیاز است، اما در حال حاضر برنامه‌هایی برای بازکردن به‌موقع کلیسای جامع برای بازی‌های المپیک 2024 میلادی در پاریس در حال انجام است.

ژنرال ژان لوئیس جورجلین که توسط رییس‌جمهور فرانسه به سمت مسئول مستقیم پروژه مرمت این بنای تاریخی منصوب شده بود، اظهار کرد که مرمت به مرحله جدیدی رسیده است. جورجلین در مصاحبه با BFMTV توضیح می‌دهد: «ما به‌طور رسمی می‌گوییم که کلیسای جامع اکنون نجات یافته است، روی ستون‌های آن محکم بوده و دیوارهای آن از استحکام و مقاومت بالایی برخوردار است. در واقع می‌توان گفت، این یک گام حیاتی است که برای تحقق مهلت رییس جمهور فرانسه تا سال 2024 میلادی لازم است.»

وی در ادامه تصریح کرد: « در ابتدای کار اقداماتی نظیر برداشتن ارگان بزرگ، محل‌های آزمایش تمیز کردن در دو نمازخانه، نصب چوب لباسی چوبی در زیر پایه‌های پرواز یا حتی پاکسازی و مرتب‌سازی بقایا و ایمن‌سازی ترانسپت انجام شد که اجرای همه این وظایف برای کار در نزدیکی مناطقی که عمدتا در آتش‌سوزی آسیب دیده‌‌اند از جمله گلدسته کلیسای جامع و سقف پیچیده شبکه‌ای، ضروری بوده است.»

جورجلین تشریح می‌کند: «ما مصمم هستیم در این نبرد سال 2024 میلادی پیروز شویم و کلیسای جامع خود را در این سال بازگشایی کنیم. این کار برای فرانسه افتخار بزرگی خواهد بود و ما قطعا به این افتخار دست پیدا می‌کنیم، زیرا به شدت با یکدیگر متحد هستیم.»

اگرچه دولت فرانسه اعلام کرده است که مرمت و بازسازی کلیسای جامع را در تصویر اصلی خود بازسازی می‌کند، اما معماران و طراحان بلندپرواز، ایده‌های جسورانه‌ای برای بازسازی ارائه داده‌اند.



پنجره
ارسال نظر
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار