gardeshban.ir

میدان ابوالمفاخر قاین نماد همکاری دستگاه‌های اجرایی است

همزمان با حلول ماه ربیع‌الاول، پروژه سامان‌دهی و بهسازی میدان ابوالمفاخر قاین با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، سرپرست شهرداری، نماینده اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان قاینات و گروهی از مدعوین و شهروندان به بهره‌برداری رسید.
کد خبر: ۴۶۰۰۴
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۸ مهر ۱۴۰۰-1400 July 18
گردشبان (gardeshban.ir) :
میدان ابوالمفاخر قاین نماد همکاری دستگاه‌های اجرایی است
به‌نقل‌از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، مجید کهن‌ترابی سرپرست شهرداری قاین در آیین افتتاح گفت: «از مساحت ۵۲۰۰ مترمربع میدان،  ۳ هزار مترمربع شامل خرید و اجرای خشت فرش، اجرای باکس فضای سبز، اجرای دو آبنما و نورپردازی در مدت ۳ ماه انجام شد.»

حمید عباس‌زاده، رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قاینات در نیز گفت: «میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با تأمین ۴۷ هزار خشت، در این پروژه همکاری کرده است.»

او تکمیل شدن این پروژه را نتیجه تفاهم‌نامه‌ای که بین شورای اسلامی و شهرداری و اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی قاینات منعقد شد، دانست.

عباس‌زاده در ادامه در مورد شخصیت و زندگی ابوالمفاخر و هم چنین پیشینه اثر گفت: «ابومحمدحسن‌ابن‌منصور مشهور به ابوالمفاخر از رجال علم دیانت و سیاست، فقیه، محدث و ریاضیدان قرن ششم هجری است. بنای مقبره او به فاصله یك كیلومتری از جنوب شهر قاین واقع شده است. گنبدخانه یا اتاق اصلی مقبره از نمای بیرونی به صورت مربع و در فضای داخلی دارای زوایایی است كه اجزاء و عناصر معماری به خصوص طاق نماها در آن شكل گرفته است. این بنا به شماره ۲۳۷۷ در فهرست آثار تاریخی ملی به ثبت رسیده است.»



پنجره
ارسال نظر
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار