gardeshban.ir

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت ميراث فرهنگی، از آمار اولیه بازدید مردم از مکان تاریخی فرهنگی خبر داد.
کد خبر: ۵۲۲۵۲
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۰۴ فروردين ۱۴۰۱-1401 January 04
گردشبان (gardeshban.ir) :

سعید اوحدی، معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: طبق جدیدترین آمار تا امروز، میزان بازدیدکنندگان اماکن تاریخی و فرهنگی، ۴,۵ برابر نسبت به سال گذشته افزایش داشته است.

وی می گوید؛ممکن است برخی بگویند این تفاوت جمعیت به خاطر شرایط کرونایی سال گذشته بوده اما امسال هم همچنان با این ویروس درگیریم. تنها تفاوت این است که نسبت به سال گذشته با آمادگی و برنامه‌ریزی بیشتر ظاهر شدیم.

اوحدی می گوید؛سالن‌های جدیدی که امسال در مجموعه نیاوران باز شده هم نتیجه همین برنامه‌ریزی‌هاست. در بیانی دقیق‌تر می‌توان گفت این مجموعه امسال در مقایسه با بازه زمانی یک سال پیش از کرونا، یعنی بین ۲۸ اسفند ۹۷ تا ۴ فروردین ۹۸ به میزان ۶۰ درصد افزایش بازدیدکننده داشته است.

اوحدی گفت:ما در حوزه گردشگری جزو متنوع‌ترین‌ها در دنیا، در حوزه تنوع صنایع‌دستی نیز جزو سه کشور برتر و در حوزه میراث فرهنگی هم در زمره ۱۰ کشور برتر دنیا هستیم.

این‌ها امتیازات و گنجینه‌ای ارزشمند است که دولت باید با برنامه‌ای جدی، آن را در اختیار مردم قرار دهد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همچنین یادآور شد که تاکنون به طور متوسط روزانه ۸هزار نفر از مجموعه نیاوران بازدید کرده و این عدد همه را غافلگیر کرده است.

سعید اوحدی با حضور در کاخ نیاوران از بخش‌های مختلف این مجموعه از جمله برنامه نوروزگاه، کارگاه حفاظت مردمی از میراث فرهنگی، موزه‌ها، محل فروش بلیت بازدید کرد و از نحوه خدمت‌رسانی و اطلاع‌رسانی‌های مجموعه در ایام نوروز آگاهی یافت.

بخشی از اقداماتی که مجموعه فرهنگی تاریخی نیاوران در ایام نوروز انجام داده و امروز به اوحدی اطلاع‌رسانی شد، شامل انتخاب شعار نیاوران برای مادران در نوروز، ایجاد فضایی خاطره‌انگیز در نیاوران برای مادران، نگاه به گردشگری کیفی، نگاه به گردشگری خانوادگی، ایجاد جای امنی برای خانواده برای اوقات خوش و همچنین حضور رنگین‌کمانی از اقوام ایرانی و گردشگران خارجی در مجموعه بود.


پنجره
ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار