gardeshban.ir

ضرغامی: گردشگری، شفا یابد حال همه حوزه‌ها خوب می‌شود/ طرفدار نوآوری هستم

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: گردشگری دچار بیماری است که اگر شفا یابد حال همه حوزه‌ها را خوب می‌کند و کمبودها و مسایل بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را حل می‌کند.
کد خبر: ۵۴۴۰۷
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۱۴ تير ۱۴۰۱-1401 April 14
گردشبان (gardeshban.ir) :



سیدعزت‌الله ضرغامی روز سه‌شنبه - ١۴ تیر ١۴٠١- در همایش توسعه گردشگری ایران کهن با خلاقیت و نگاه دانش بنیان در دانشگاه علم و فرهنگ اظهارداشت: تنوع جاذبه، مزیت نسبی گردشگری ایران است اگر مردم و گردشگران از این ویژگی‌ها مطلع نباشند و مزیت‌ها را نشناسند نظام مسایل ما شروع می‌شود و وقتی راهی سفر می‌شوند تازه نیازها و کمبودها عیان می‌شود.

وی گفت: صنایع دستی و میراث فرهنگی با صنعت گردشگری و سرویس های خدمات آن در هم تنیده هستند و یکپارچه سازی می تواند بخش بزرگی از مسایل و مشکلات حوزه گردشگری را حل کند. 

ضرغامی افزود: روش‌ها و کسب و کارهای سنتی و مدرن و فناورانه و خلاق حوزه گردشگری هیچ تعارضی با یکدیگر ندارند، دو قطبی سازی این دو بخش نادرست است زیرا هر دو مکمل و تقویت کننده یکدیگرند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی بیان کرد: گردشگری باید آسان شود و در دسترس قرار گیرد زیرا حق همه مردم است. گردشگری مانند بیماری است که اگر شفا یابد حال همه حوزه‌ها را خوب می‌کند و کمبودها و مسایل بخش‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی را حل می‌کند. 

وی گفت: باید نیازهای حوزه فناوری را بررسی کنیم در تولید محتوا و فعالیت فضای مجازی دچار عقب‌ماندگی هستیم زیرا اصول فضای مجازی هنوز به رسمیت شناخته نشده است، باید قوانین این حوزه هر چه زودتر تدوین و تصویب شود تا هر فردی به دلیل عدم شناخت از ظرفیت‌های آن مانع فعالیت‌ها نشود و بخواهد آن را متوقف کند.

ضرغامی اظهارداشت: همه تلاش ما این است زیرساخت‌های گردشگری فراهم شود و توسعه یابد، ما به دنبال تقویت این زیرساخت و رفع موانع فعالان هر دو بخش سنتی و مدرن و خلاق حوزه گردشگری هستیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی از استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان هر سه حوزه ماموریتی خود حمایت می‌کند. حاکمیت وظیفه تنظیم‌گری دارد اگر درست اقدام می‌کردیم دچار عقب ماندگی نبودیم اما الان باید در کنار هم آن را جبران کنیم گام اول هم دور ریختن ساختارها و رویکردهای کهنه است. 

وی افزود: طرفدار نوآوری هستم، ذات فناوری و خلاقیت در لحظه بودن و شدن است و خود را با نیازها تطبیق و راه حل می‌دهد. 
برچسب ها:
پنجره
ارسال نظر
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار