رئیس ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر اظهار کرد: علت شکایات در بخش «مراکز گردشگری» شامل نوع برخورد، کیفیت خدمات، نرخ و سایر موارد است تا گردشگران ضمن پر کردن فرم اطلاعات شخصی و نیز نام استان و شهر مربوطه با انتخاب نوع نارضایتی و انتقال مستندات از جمله عکس و تصویر، ارتباط آنلاین با متولی و مسئول بخش دولتی مورد نظر برقرار کنند.
معاون گردشگری با بیان اینکه رسیدگی به گزارشهای دریافتی و پاسخگویی به هموطنان در کوتاهترین زمان ممکن انجام میشود، افزود: در حال حاضر ۲۲ دستگاه دولتی و اجرایی عضو ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر کشور هستند. از این رو بر مبنای تعامل و ارتباط فرابخشی موجود امکان شکایت از سایر بخشهای مرتبط با حوزه گردشگری نیز در اپلیکیشن (نرمافزار کاربردی) «سامانه نظارت بر خدمات سفر» فراهم شده است که بخش «پایانههای مسافربری» یکی از آن موارد به شمار میآید. ارائه گزارش یا شکایت از شرکتهای هواپیمایی، پایانههای اتوبوسرانی، فرودگاهها، پایانههای راهآهن و نیز پایانههای بندری در بخش «پایانههای مسافربری» اپلیکیشن «سامانه نظارت بر خدمات سفر» امکانپذیر شده است.
معاون گردشگری افزود: بخش «کالاها و خدمات» نیز در راستای تعامل دستگاههای دولتی، در زیر چتر ستاد مرکزی هماهنگی خدمات سفر، امکان ثبت تخلف در زمینههای گرانفروشی، کمفروشی، عدم درج قیمت، تقلب، احتکار، عدم صدور صورتحساب، عرضه خارج از شبکه، فروش اجباری کالا و خدمات و نیز حمل و نقل، نگهداری و فروش کالای قاچاق را در اپلیکیشن (نرمافزار کاربردی) «سامانه نظارت بر خدمات سفر» فراهم آورده است.
وی ادامه داد: امکان ثبت نارضایتی و شکایات از بیمارستانها و درمانگاهها نیز در بخش «مراکز درمانی» این نرمافزار ایجاد شده است تا در صورتی که هر یک از بخشهای گفته شده اصول مربوط به هزینهها، خدمات، نوع برخورد و سایر موارد را رعایت نکردند، گردشگران بلافاصله به دستگاه متولی مربوطه گزارش دهند.