gardeshban.ir

گزارش/

آغاز اعزام کاروان‌‎های عتبات برای عرفه از ۲۱ خرداد ماه ؛ ۳ هزار ظرفیت خالی است!

در حالی که حدود ۱۰ روز از آغاز ثبت‌نام سفر عتبات در ایام عرفه می‌گذرد، همچنان ۳۰ درصد ظرفیت کاروان‌ها خالی است.برای سفر عتبات در ایام عرفه که از امروز تا ۲۷ خرداد تدارک دیده شده، ۱۰ هزار ظرفیت پیش‌بینی شده است.
کد خبر: ۶۲۷۰۰
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۳-1403 March 21
گردشبان (gardeshban.ir) :

آغاز اعزام کاروان‌‎های عتبات برای عرفه از ۲۱ خرداد ماه ؛ ۳ هزار ظرفیت خالی است!

«اعزام زائران عتبات برای عرفه از امروز ۲۱ خرداد آغاز شد.» این را مدیر دفتر زیارتی علی حسین‌نژاد می‌گوید.

برای سفر عتبات در ایام عرفه که از امروز تا ۲۷ خرداد تدارک دیده شده، ۱۰ هزار ظرفیت پیش‌بینی شده است. معاون سازمان حج حمیدرضا محمدی می‌گوید که «برای این ایام تاکنون ۷ هزار نفر ثبت‌نام کرده‌اند،» که ۳ هزار نفر متقاضی سفر هوایی و ۴ هزار نفر متقاضی سفر زمینی هستند. این در حالی است که سال گذشته بیش از ۱۲ هزار نفر در ایام عرفه با کاروان‌های رسمی به عتبات مشرف شدند.

ثبت‌نام عتبات برای عرفه ۱۰ روز قبل از آغاز اعزام‌ها یعنی از ۱۳ خرداد آغاز شد. با توجه به دیرهنگام بودن ثبت‌نام از متقاضیان، برخی در کاروان‌های غیرمجاز نام‌نویسی کردند. این در حالی است که ظرفیت‌های امسال حدود ۲۰ درصد کمتر از سال گذشته است.

هزینه سفر هوایی و زمینی عتبات در ایام عرفه با رشد حدود ۱۵ درصدی به ترتیب متوسط ۱۹ و ۱۰.۵ میلیون تومان است. با توجه به خالی بودن ظرفیت حدود ۳ هزار نفری (۳۰ درصد ظرفیت) مدیر کاروان عتبات رضا مرادی می‌گوید که «ظرفیت‌ها تکمیل نشود، کاروان‌ها لغو یا ادغام می‌شوند.»

پنجره
ارسال نظر
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار