gardeshban.ir

گزارش/

توصیه جدی سازمان حج به زائران در عربستان/کارت شناسایی «نُسُک» را در طول سفر حج، همراه داشته باشید

سازمان حج و زیارت به زائرانی که در عربستان حضور دارند، توصیه کرد کارت شناسایی «نُسُک» را در طول سفر حج، همراه داشته باشند.
کد خبر: ۶۲۶۶۵
تاریخ انتشار : جمعه ۱۸ خرداد ۱۴۰۳-1403 March 18
گردشبان (gardeshban.ir) :

توصیه جدی سازمان حج به زائران در عربستان/کارت شناسایی «نُسُک» را در طول سفر حج، همراه داشته باشید

عربستان به تازگی مقررات سختگیرانه ای را برای برخورد با حضور زائران بدون مجوز به اجرا گذاشته است.

بنا بر اعلام روابط عمومی سازمان حج و زیارت، کارت شناسایی «نُسُک» (Nusuk) از سوی وزارت حج و عمره عربستان در راستای طرح ارتقاء خدمات به زئران و برگزاری حج ایمن و با انضباط و پیشگیری از ورود حجاج غیرقانونی صادر شده است.

این کارت که از سوی کاروان ها در اختیار زائران ایرانی قرار می گیرد، حاوی اطلاعات مهم و ضروری زائر است و نشان می دهد برای شرکت در مناسک حج، از قبل ثبت نام شده و زائر به شکل قانونی وارد مکه و مدینه شده است.

افزون بر این، با ارائه کارت شناسایی «نسک» امکان بهره‌مندی از خدماتی همچون ناوگان حمل و نقل برای زائر فراهم می‌شود.

برای ورود روضه رضوان (مسجدالنبی) و مشاعر به ویژه برای استفاده از چادرهای محل اسکان در عرفات و منا، ارائه این کارت، موجب تهسیل در روند ورود زائر می‌شود.

سازمان حج و زیارت همچنین به زائران توصیه کرده است در صورت استفاده از تلفن هوشمند حتما عکس ویزا و کارت شناسایی نسک را همراه داشته باشند.

توصیه جدی سازمان حج به زائران در عربستان/کارت شناسایی «نُسُک» را در طول سفر حج، همراه داشته باشید

 

نمونه کارت نسک که برای زائران ایرانی صادر شده است

برای حفظ هویت، اطلاعات کارت پوشانده شده است

عربستان در حج امسال برای جلوگیری از حضور زائران بدون مجوز، مقررات سختگیرانه‌ای را حاکم کرده است. طبق اعلام وزرات کشور عربستان، ورود زائران بدون مجوز به مکه، منطقه مرکزی، مشاعر، ایستگاه قطار حرمین در الرصیفه، مراکز کنترل امنیتی، مراکز ایزوله و مرکز کنترل امنیتی بدون مجوز لازم (نسک) با جریمه ۱۰ هزار ریالی (بیش از ۱۱۲ میلیون تومان) برای حجاج همراه است. این قانون از یکشنبه ۱۳ خردادماه در عربستان به اجرا گذاشته شده و تا پایان مناسک حج برقرار است.

وزارت کشور عربستان تاکید کرده است افراد غیرشهروندی که دستگیر می‌شوند، اخراج و از ورود به عربستان سعودی برای مدت مقرر در قانون منع می‌شوند. همچنین اسکان دادن به زائرانی که مجوز ندارند، ۶ ماه حبس دارد.

برخی رسانه‌های عربستان در روزهای گذشته از دستگیری هفت زائر اهل نیجریه که بدون کارت نسک در مکه حضور داشتند، خبر داده‌اند.

برچسب ها:
پنجره
ارسال نظر
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار