gardeshban.ir

تصویری خاص از مدائن صالح

درخشش آسمان بر فراز شهر ممنوعه ؛ تصویری خاص از مدائن صالح را ببینید. شهری که همچنان درهای آن به روی گردشگران بسته است.
کد خبر: ۱۲۳۷۸
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۸-1398 February 05
گردشبان (gardeshban.ir) :

محوطه باستانی مدائن صالح در عربستان به تازگی مورد توجه سفرنویس‌ها و عکاسان قرار گرفته است. این محوطه باستانی خاص در کشور عربستان سال‌هاست که درهایش به روی عموم بسته است. با این وجود حدود یک سال است که مقامات عربستانی تصمیم گرفته‌اند صنعت گردشگری این کشور را گسترش دهند و درهای مدائن صالح را باز کنند.

این روزها سفر نویس‌ها و عکاسان معروفی که به عربستان سفر می‌کنند، اجازه سلطنتی پیدا خواهند کرد که به مدائن صالح بروند. به نظر می‌رسد مقامات عربستان به این تبلیغات خاص پیش از بازگشایی درصدد جلب توجه گردشگران به این محوطه باستانی هستند.

تصویری خاص از مدائن صالح

مدائن صالح یکی از آثار ثبت جهانی کشور عربستان است که پای گردشگران هنوز به آن باز نشده و ورود به داخل این محوطه ممنوع است. مدائن صالح یا حجر نام بنایی است از سازه‌های سنگی تاریخی در شمال کشور عربستان سعودی که قدمت آن به زمان پیش از نبطیان و قوم ثمود باز می‌گردد و در قرآن کریم در آیه‌های ۸۰ تا ۸۴ سوره حجر به آن اشاره شده است. تاریخ سنگ نمای خارجی استفاده شده در مدائن صالح به سده اول پیش از میلاد باز می‌گردد.

این آثار دارای حدود ۵۰ سنگ‌نوشته و نقش‌های درونی است که متعلق به مرحله پیش از نبطیان و قوم ثمود است. این بنا، در برگیرنده ۱۱۱ گور و نیز سامانه آبیاری تاریخی است که نشان‌دهنده تخصص نبطیان در زمینه سازه‌های آبی بوده است.

ورود به این منطقه در حال حاضر برای گردشگران و مردم ممنوع است اما مقامات عربستان در نظر دارند که برای گسترش گردشگری، مدائن صالح را به مقصدی گردشگری تبدیل کنند.




پنجره
ارسال نظر
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها