gardeshban.ir

ورود راه‌آهن به آموزش راهنمای گردشگری؛ خانم‌ها نمی‌توانند راهنما شوند

شرکت راه آهن ایران اقدام به برگزاری کلاس‌ها راهنمای گردشگری می‌کند.
کد خبر: ۱۳۴۹۱
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۸-1398 March 12
گردشبان (gardeshban.ir) :

شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران به تازگی اقدام به برگزاری کلاس آموزش راهنمای گردشگری ویژه تورهای ریلی کرده و استفاده از راهنمایان گردشگری دیگر را در تورهای ریلی ممنوع کرده است. در این اطلاعیه تاکید شده که راهنمایان ریلی نیز باید «آقا» باشند.

این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که راهنمایان گردشگری با گذراندن کلاس‌های آموزشی مشخص و پذیرش در امتحان، مجوز رسمی فعالیت خود را از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری دریافت می‌کنند و نهادهای دیگر اجازه ورود به موضوع آموزش راهنمایان گردشگری یا ایجاد محدودیت برای آن را ندارند.

ولی تیموری معاون گردشگری کل کشور درباره این موضوع گفت: این اقدام مستند به قانون نیست و با قوانین مغایرت دارد. از این اتفاق به تازگی باخبر شدیم و نامه‌ای به معاون ریلی درباره آن نوشته شده است.

او ادامه می‌دهد: ریل و قطار ابزار سفر هستند که در اختیار شرکت راه آهن است اما برنامه ریزی، اجرا، استفاده از راهنمای گردشگری موضوعی مربوط به حوزه گردشگری و ارائه مجوزهای آن و نظارت بر آنها انحصارا در اختیار سازمان میراث فرهنگی است.

معاون گردشگری کشور با تاکید بر اینکه بر حسب قانون آموزش و مجوز راهنمایان گردشگری در اختیار سازمان گردشگری است، می‌گوید: پیش از این هم با وزارت ورزش و جوانان مشکلی مشابهی وجود داشت. با نامه نگاری‌هایی که با راه آهن داشتیم و همکاری که وجود دارد قطعا در این زمینه تجدید نظر خواهند کرد.

همچنین، برگزاری تورهای ریلی و استفاده از قطار به عنوان بخشی از گردشگری به تازگی رواج پیدا کرده و تورهای بسیاری در این زمینه برگزار می‌شود.

چمدان





پنجره
ارسال نظر
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار