gardeshban.ir

معاون گردشگری کشور:

توسعه گردشگری منطقه غرب و شمال غرب کشور را در دستور کار داریم

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بااشاره به انتخاب ۱۰ استان برای تعریف یک محور جدید گردشگری در کشور، گفت: استراتژی این سازمان توسعه گردشگری در این استان‌های منطقه غرب و شمال غرب کشور است.
کد خبر: ۱۳۸۹۸
تاریخ انتشار : جمعه ۲۴ خرداد ۱۳۹۸-1398 March 24
گردشبان (gardeshban.ir) : توسعه گردشگری منطقه غرب و شمال غرب کشور را در دستور کار داریم
ولی تیموری در همایش گردشگری و رسانه که در هتل پارسیان کرمانشاه برگزار شد، در تشریح چگونگی واگذاری میزبانی رویداد بین‌المللی طبیعت گردی و گردشگری روستایی ۲۰۲۰ به دو استان کرمانشاه و کردستان، اظهار کرد: سال گذشته توافقی بین سازمان میراث فرهنگی کشور و سازمان جهانی گردشگری انجام گرفت که بر اساس آن مقرر شد اجلاسی با موضوع طبیعت گردی و گردشگری روستایی با مشارکت این دو سازمان، سال ۲۰۲۰ در ایران برگزار شود.

وی با بیان اینکه طبیعت گردی و گردشگری روستایی شعار صنعت گردشگری جهان در سال ۲۰۲۰ است، عنوان کرد: پس از آنکه این توافق انجام گرفت، متعهد شدیم که یک سند و چارچوب توسعه‌ای را برای گردشگری روستایی در ایران با کمک سازمان جهانی گردشگری داشته باشیم تا خروجی آن منجر به برگزاری رویداد ۲۰۲۰ شود.

معاون گردشگری کشور با اشاره به درخواست ۱۶ استان کشور برای میزبانی رویداد گردشگری ۲۰۲۰ تصریح کرد: با نظر رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور از میان این ۱۶ استان دو استان کرمانشاه و کردستان برای میزبانی مشترک این رویداد انتخاب شدند، لذا از آنها خواستیم تا طرح و برنامه خود را جهت برگزاری این رویداد به ما اعلام کنند تا ما نیز آن را به سازمان جهانی ارسال کنیم.

وی افزود: گزارش و برنامه‌ای که این دو استان به ما ارائه می‌دهند را به سازمان جهانی ارسال می‌کنیم تا آنها نیز نمایندگان خود را جهت بازدید از زیرساخت‌ها و امکانات این استان‌ها اعزام کنند.

این مسئول خاطرنشان کرد: مطمئن هستیم کرمانشاه در مسیر ۲۰۲۰ می‌تواند علاوه بر رونق گردشگری خودش محرکی برای توسعه این حوزه در سایر استان‌های غرب کشور نیز باشد.

تیموری در ادامه اعلام کرد: توسعه متوازن گردشگری یکی از سیاست‌های کنونی سازمان میراث فرهنگی است، لذا ۱۰ استان در منطقه غرب و شمال غرب کشور را با توجه به ظرفیت‌های آنان انتخاب کردیم تا یک محور جدید گردشگری را در این استان‌ها در کنار سایر مسیرهای موجود تعریف کنیم.

وی به وجود چهار تا پنج اثر ثبت جهانی شده در این استان‌ها اشاره کرد و گفت: کلیساهای ثبت شده جلفا، بازار تبریز، تخت سلیمان و بیستون آثار ثبت جهانی شده این استان‌ها هستند و منطقه اورامانات نیز در مسیر ثبت جهانی شدن قرار گرفته است، بنابراین از نظر تاریخی این استان‌ها امتیاز فوق العاده‌ای دارند.

معاون گردشگری کشور همجواری با چند کشور همسایه که تردد گردشگر زیادی بین ایران و آنها وجود دارد را از دیگر قابلیت‌های این استان‌ها خواند و عنوان کرد: همچنین در این استان‌ها تنوع عظیم فرهنگ‌ها، آداب و رسوم و خرده فرهنگ‌ها را داریم و از سوی دیگر از نظر جاذبه‌های طبیعی و اقلیمی هم قابل توصیف نیستند.

وی اضافه کرد: این استان‌ها با داشتن این همه ظرفیت به عنوان محور جدید گردشگری در کشور انتخاب شده‌اند و اتفاقات بزرگی برای گردشگری آنها در حال رخ دادن است.

تیموری خاطرنشان کرد: علاوه بر تعریف یک محور گردشگری برای استان‌های غربی و شمال غربی، چهار استان کرمانشاه، لرستان، همدان و ایلام در بحث اقتصاد مقاومتی در حوزه گردشگری مورد توجه سازمان برنامه و بودجه قرار گرفته‌اند که این یعنی بسیج همه امکانات برای توسعه گردشگری در این استان‌ها.

وی در بخش دیگری از سخنانش به نقش رسانه‌ها در معرفی جاذبه‌های گردشگری یک منطقه و جذب گردشگری به آن سمت اشاره کرد و گفت: تا زمانی که رسانه‌ها در این حوزه وارد نشوند، گردشگران خارجی تصوری از ظرفیت‌های ما ندارند و حتی ما را با کشورهای دیگر که درگیر یکسری بحران‌ها هستند، یکی می‌دانند.

معاون گردشگری کشور اضافه کرد: اگر خواهان جایگاهی شایسته در گردشگری دنیا هستیم قبل از هرچیزی باید داشته‌هایمان را معرفی کنیم و بگوئیم که چه کشوری هستیم، چه زبان، آداب و رسوم و ویژگی‌هایی داریم.

وی افزود: این رسانه‌ها هستند که به گردشگران کمک می‌کنند تا مقصد گردشگری خود را انتخاب کنند و این انتخاب قطعی شود. حتی اینکه زمانی که در مقصد حضور پیدا می‌کنند چگونه با جامعه محلی ارتباط بگیرند و رفتار کنند نیز کار رسانه‌ها است.
پنجره
ارسال نظر
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار