این در حالی ست که هیچ افزایش کیفیتی از فروردین 98 تا کنون در نوع قطار یا خدماتش اتفاق نیافته است. مردم می پرسند آیا چنین برخوردی با زندگی مردم هم به تحریم های بین المللی مربوط می شود؟ یا به ناکارآمدی مدیریتی؟
قیمت بلیط این قطار رشت به تهران در آغاز 35 هزار تومان بود.
از فروردین 98 تا خرداد 98 قیمت بلیط این قطار 55 هزار تومان شد.
از ابتدای تیر ماه قیمت همان قطار با همان کیفیت، با افزایشی به نام خدمات ایستگاهی به 57 هزار تومان افزایش یافت.
از هفته دوم تیر ماه قیمت همان قطار رشت به تهران با همان کیفیت، به 74 هزار تومان افزایش یافته است.
در حالی که هیچ خدماتی افزوده نشده و هیچ کدام از قطارها هیچ تغییری در کیفیت نداشته که هیچ، دقیقا مورخ 29 خرداد همین قطار در مسیر تهران به رشت به دلیل خرابی دو ساعته و معطلی مردم، مسیر 5 ساعته تهران به رشت را 7 ساعته پیمود.