gardeshban.ir

مدیر‌کل بازاریابی و تبلیغات گردشگری/

ابلاغ شیوه‌نامه جدید تبلیغات گردشگری/ برای عرب‌ها طبیعت و برای اروپایی‌ها جاذبه‌های فرهنگی معرفی می‌شوند

مدیر‌کل بازاریابی و تبلیغات گردشگری از آماده‌سازی «شیوه‌نامه تهیه و تولید اقلام تبلیغاتی گردشگری» و ابلاغ آن به ادارات‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری 31 استان کشور خبر داد.
کد خبر: ۱۵۰۸۳
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۸-1398 April 26
گردشبان (gardeshban.ir) :
محمد ابراهیم لاریجانی با بیان این خبر گفت: در راستای تحقق اهداف توسعه گردشگری کشور در حوزه تبلیغات به عنوان یکی از مهمترین ابزارهای بازاریابی و ضرورت "ساماندهی تهیه و تولید اقلام تبلیغاتی بین‌المللی” بویژه استانداردسازی، جهت‌دهی و اثربخش نمودن آنها منطبق با علایق و سلایق کشورهای بازار هدف، کلیه ادارات استانی متبوع و موسساتی که بنحوی از انحاء امور تبلیغاتی به ایشان ارجاع می‌شود، ملزم به رعایت و اجرای "شیوه‌نامه تهیه و تولید اقلام تبلیغاتی گردشگری” شده‌اند.

وی افزود: علیرغم تنوع قابل ملاحظه اقلام تبلیغاتی و وسعت رسانه‌های موجود در این حوزه بنابر آسیب‌شناسی بعمل آمده از اقلام تولیدات ادارات‌کل استان‌ها تولیداتی چون بروشورها،کاتالوگ‌ها، کتابچه‌ها و کلیپ‌های استانی مورد واکاوی و استانداردسازی قرار گرفت. بر این اساس یکسان بودن اقلام و عدم تطابق با نیازهای مخاطب و بازارهای هدف در اغلب تولیدات مشهود بود.

لاریجانی با بیان اینکه بر اساس نتایج آسیب‌شناسی صورت گرفته، از این پس اقلام تبلیغاتی گردشگری با رویکرد کشورهای بازارهدف تولید خواهد شد؛ ادامه داد: به منظور اثر‌بخشی تبلیغات صورت گرفته لازم است اولویت‌بندی معرفی محصولات متناسب با علایق و سلایق کشورهای هدف و پتانسیل‌های گردشگری بالفعل و بالقوه در استان تولید شود. بعنوان مثال  انتخاب عکس برای کشورهای عربی حوزه خلیج فارس با تاکید برموضوع طبیعت و مناظر جنگلی، دریایی ، کوهستانی، آبشار، دریا، حیات‌وحش و اماکن مذهبی صورت پذیرفته و در ارائه مطالب تاکید بر سایر توانمندی‌ها همچون امکانات پزشکی، ذائقه و غذاهای ایرانی مد نظر قرار گیرد، اما برای کشورهای اروپایی و آسیایی مسائل فرهنگی و تاریخی مد نظر است و موارد مشابه دیگر.

مدیر‌کل بازاریابی و تبلیغات گردشگری با اشاره به اینکه امروز”شیوه‌نامه تهیه و تولید اقلام تبلیغاتی گردشگری” به عنوان ریلی، جهت‌دهی و دستیابی به هدف غایی یعنی معرفی کشورمان در ساختاری مشخص و استاندارد را به همراه خواهد داشت، افزود: براین اساس کلیه ادارات‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری ۳۱ استان و همه افراد فعال در حوزه تبلیغات گردشگری با اشراف به نوع بازار هدف، با هوشمندی کامل از نوع مشخص اقلام تبلیغاتی، رنگ مورد نظر، زبان، محتوا، عکس و غیره استفاده می‌کنند.

لاریجانی همچنین با تاکید بر اینکه این شیوه‌نامه طی مدت زمان مشخص به روزرسانی خواهد شد، افزود: همزمان با رویکرد به روز ماندن این شیوه‌نامه، اعتبارات تبلیغات سال ۹۸ به سوی علایق و ذائقه‌های کشورهای هدف هر استان مدیریت خواهد شد.
پنجره
ارسال نظر
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار