وی افزود: طول راه آهن بوشهر به شیراز ۴۳۷ کیلومتر است که بخشی از این پروژه در حوزه استحفاظی استان بوشهر واقع شده است.
استاندار بوشهر اظهار کرد: قطعهای که در حال حاضر ساخت آن آغاز شده قطعه ۱۰ به طول ۲۶ کیلومتر و به گفته همکاران ما در وزارت راه سختترین بخش کار است.
گراوند بیان کرد: پیش از این گفته میشد ۳ کیلومتر پل در این مکان وجود دارد که با بررسیها مشخص شد قریب به ۴ کیلومتر تنها در حوزه راه باید پل سازی شود و همچنین ۲ کیلومتر تونل دارد.
مدیر ارشد استان بوشهر تصریح کرد: پیشرفت فیزیکی قطعه ۱۰ پروژه راه آهن بوشهر-شیراز با توجه به سختی کار و حجم عملیات شامل خاکریزی، تونل سازی، و ساخت پل ها پنج درصد است.
وی ادامه داد: خوشبختانه پروژه فعال است و تنها موضوعی که نیاز به پیگیری دارد انتظار مردم استان در ارتباط با اعتبارات تخصیصی از طریق سازمان برنامه و بودجه است که ان شالله به پروژه تزریق شود.
استاندار بوشهر تاکید کرد: پیش بینی اعتبار موردنیاز برای تکمیل راه آهن ۶۵ میلیارد است که در دیدار با دکتر نوبخت دستور تخصیص آن را گرفتیم و امید داریم با پیگیری های سازمان برنامه و بودجه استان این تخصیص به طور کامل محقق شود.
گراوند ضمن تشکر از پیمانکار راه آهن بوشهر-شیراز برای فعالیت با وجود شرایط سخت موجود گفت: پیمانکار پروژه راه آهن انصافا توان و ظرفیت دارد و با وجود محدودیتها پروژه را به صورت خیلی خوبی فعال نگاه داشته است.
این مقام مسئول بیان کرد: فعالیت و در حال کار بودن پروژهها باعث تزریق امیدواری و نشاط به جامعه میشود و مردم امیدوار میشوند که تحریم ها و موانع و مشکلات ایجاد شده توسط دشمنان نتوانسته جلوی پیشرفت و توسعه کشور را بگیرد.
وی با اشاره به ملی بودن پروژه راه آهن بوشهر گفت: درخواست داریم که وزیر راه و معاون ایشان کمک کنند تا در پروژه وقفهای ایجاد نشود، چون این یک پروژه استانی نیست و به دلیل وجود بنادر استان بوشهر در توسعه کشور و اقتصاد ملی بسیار تاثیرگذار است.
استاندار بوشهر افزود: موانع و مشکلات مربوط به استان باید با
پیگیریهای معاون عمرانی برطرف شود، امیدواریم در ایام پیش رو این پروژه را
به همین شکل فعال و پرکار ببینیم.