gardeshban.ir

این جملات را هرگز به مهمانداران پرواز نگویید

مهمانداران پس از خلبان اصلی‌ترین عضو کادر پرواز محسوب می‌شوند و علاوه بر پذیرایی از مسافران وظایف مهم‌تری از جمله حفظ امنیت پرواز را برعهده دارند.
کد خبر: ۱۶۱۴۱
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 23
گردشبان (gardeshban.ir) :

مهمانداران پرواز کارکنان زحمت‌کشی هستند که وظایف سنگین و مهمی در طول پرواز بر عهده دارند. اما این افراد ملزم به انجام هر کاری نیستند و نسبت به شنیدن بعضی جملات به شدت واکنش نشان می‌دهند. در واقع، وظیفه مهماندار کمک به مسافران برای داشتن سفری راحت، ایمن و لذت‌بخش است.

پس بهتر است قبل از گفتن برخی جملات به مهمانداران هواپیما قدری فکر کنید و این افراد خوشرو و مسئول را عصبانی نکنید تا رفتار بدی با شما نکنند. 

می‌توانید از بچه‌های من مراقبت کنید؟

شاید تا به ‌حال دیده باشید بعضی از والدین وقتی سوار هواپیما می‌شوند دلشان می‌خواهد قدری چرت بزنند و آرامش داشته باشند، در این میان کودک آن‌ها فرصت شیطنت پیدا می‌کند. آن‌ها با خود میگویند مهمانداران در عقب هواپیما نشسته‌اند و مطمئناً خوشحال می‌شوند از کودک دلبند ما هم مراقبت کنند؛ اما واقعاً این‌طور نیست. مهمانداران به اندازه کافی کار برای انجام دادن دارند. یکی از مهمانداران پرواز در مصاحبه با مجله پاراد می‌گوید:

مسافرانی هستند که مرتب به عقب هواپیما می‌آیند و با مزاحمت‌های خود ما را دیوانه می‌کنند، تنها به این دلیل که ما جای مخصوصی در هواپیما نداریم. مسافران دیگری هم هستند که از ما می‌پرسند کجا می‌توانند بچه خود را بگذارند تا به استراحت خود در هواپیما بپردازند! در صورتی که مراقبت از کودکان مسافران به هیچ عنوان جز وظایف ما نیست.

برو و برای من فلان چیز را بیاور!

شاید همه افراد آرزوی داشتن خدمتکاری شخصی را داشته باشند که با به صدا درآودن زنگ سریعاً حاضر شود. اما باید بدانیم که برخلاف دکمه call در بالای هر صندلی هواپیما، مهمانداران پرواز، آن خدمتکاری که ما همیشه آرزویش را داشته‌ایم، نیستند. گفتن جمله «برو و برای من مثلاً پتو بیاور» مسلماً مهمانداران را بسیار عصبانی می‌کند و شما دیگر نمی‌توانید چهره مهربان همیشگی آن‌ها را ببینید. تنها در شرایط واقعاً ضروری دکمه بالای سرتان را بفشارید. اگر لیوان آبی می‌خواهید باید به آشپزخانه بروید و از مهمانداران بگیرید، نه اینکه برای هر خواسته‌ای آن‌ها را به زحمت بیندازید.

شما یک پیشخدمت زن هستید؟

در گذشته تنها زن‌ها را به عنوان مهماندار هواپیما استخدام می‌کردند و واژه  Stewardess به معنای «پیشخدمت زن» به آن‌ها اطلاق می‌شد. اما امروزه مهمانداران زن و مرد هر دو در راهروهای هواپیما دیده می‌شوند و به همین دلیل واژه Flight Attendant به معنای «مهماندار پرواز» به آن‌ها اطلاق می‌شود. بنابراین، ما هم باید از این واژه استفاده کنیم تا موجب ناراحتی مردان مهماندار نشویم؛ زیرا این افراد نقش بسیار مهم و با ارزشی در هواپیما دارند و شغل آن‌ها فراتر از دادن نوشیدنی است.

صبر کن! چه نوع نوشیدنی‌هایی داری؟

شروع سرویس نوشیدنی در هواپیما به همراه فهرست نوشیدنی‌های آن روز، معمولاً در بلندگو اعلام می‌شود. همچنین، فهرست نوشیدنی‌هایی که می‌توانید سفارش دهید به همراه قیمت آن‌ها در کیسه تعبیه شده پشت هر صندلی قرار داده شده است.

اگر تمایل دارید نوشیدنی نسبتاً غیر معمولی را نوش جان کنید، به جای آنکه با سؤالات خود مهمانداران را کلافه کنید مثلاً به آن‌ها بگویید «من یک بطری نوشیدنی مخلوط توت، آناناس، کرانبری و پرتقال می‌خواهم!»، باید خودتان در فهرست نوشیدنی‌ها جست‌وجو کنید و ببینید نوشیدنی مورد نظرتان سرو می‌شود یا خیر. مهمانداران پرواز از اینکه فهرست نوشیدنی‌های موجود را برای هر مسافری زیر‌‌ و‌ رو کنند به شدت متنفرند و بیشتر از آن از این متنفرند که سوالی بپرسید که قبل از شما جواب آن را برای بغل دستی‌تان توضیح داده‌اند.

می‌توانید به من کمک کنید کیف خود را بلند کنم؟

تصور کنید فردی هر چیزی را که لازم بوده و نبوده در چمدان خود به زور جا داده است و آن را به شدت سنگین کرده است، اکنون انتظار دارد یکی از مهمانداران چمدانش را برای او بلند کند و در محفظه بالای صندلی جا دهد. باید بدانید این کار به هیچ‌وجه وظیفه مهماندار نیست.

در بررسی سال ۲۰۱۰ از اعضای انجمن مهمانداران پرواز، ۸۰ درصد پاسخ دهندگان به دلیل حمل وسایل مسافران در سال گذشته اظهار نارضایتی داشته‌اند؛ چراکه به دلیل انجام این کار دچار صدمات زیادی شده‌اند. از آنجایی‌ که بلند کردن وسایل مسافران و قراردادن آن‌ها در محفظه بالای صندلی جز وظایف مهمانداران پرواز تعریف نشده است، بنابراین آن‌ها نمی‌توانند در صورت آسیب دیدن به خاطر بلند کردن کیف دیگران ادعای غرامت کنند.

من این هواپیما را منفجر خواهم کرد!

جوک‌های تروریستی به هیچ عنوان بامزه و خنده دار نیستند. به جای خنده، آنچه که عاید فرد می‌شود اخراج از هواپیما و احتمالاً دستگیری توسط پلیس است. بنابراین نباید با گفتن یک تهدید بیهوده خود را به دردسر بیندازید.

این نوشیدنی بسیار گران است

نوشیدنی‌های هواپیما شاید بسیار گران باشند، اما شکایت کردن به مهمانداران پرواز چیزی را تغییر نمی‌دهد. بعضی افراد فکر می‌کنند مسئولان خطوط هوایی قبل از افزایش قیمت نوشیدنی‌ها با مهمانداران مشورت می‌کنند! مطمئن باشید مهمانداران از فروش این نوشیدنی‌های گران‌قیمت هیچ نفعی نمی‌برند و هیچ گونه حق کمیسیونی برای آن‌ها در نظر گرفته نمی‌شود. حقوق ابتدایی این قشر زحمتکش تنها ۱۴ هزار دلار در سال است و براساس افزایش تجربه قدری بالاتر می‌رود؛ بنابراین کاملاً واضح است که به خاطر این نوشیدنی‌ها پرداختی به آن‌ها صورت نمی‌گیرد و مسافران نباید به این افراد اعتراض کنند.

یک دقیقه دیگر تلفن همراه خود را خاموش می‌کنم

خطوط هوایی مختلف سیاست‌های متفاوتی برای استفاده از وسایل الکترونیکی هنگام نشست و برخاست هواپیما دارند. اما باید درنظر داشته باشید که وقتی در هواپیما هستید آنچه که مهمانداران به شما می گویند «قانون» است. بنابراین، وقتی از شما می‌خواهند تلفن همراه یا لپ تاپ خود را خاموش کنید یعنی همین الان این کار را بکنید. هنگامی که شما انگشت خود را به نشانه «یک دقیقه دیگر» بالا می‌برید، برای آن‌ها بی ادبی و سرپیچی از قوانین تلقی می‌شود؛ پس بهتر است این را دیگر انجام ندهید و بلافاصله وسایل الکترونیکی خود را خاموش کنید.

امکان دارد این کیسه‌های کثیف را برایم دور بریزید؟

مهمانداران پرواز همواره با درخواست‌های غیر محترمانه‌ای روبه‌رو بوده‌اند. مثلاً برخی از مسافران انتظار دارند که مهمانداران کیسه استفراغ یا پوشک کثیف کودکشان را دور بیندازند! شما باید خودتان به دستشویی رفته و این گونه زباله‌ها را دور بیندازید. برخی دیگر هم هستند که این تقاضاهای غیر محترمانه را ندارند و پوشک کودکشان را خود دور می‌اندازند اما سؤال دیگری می‌پرسند؛ اینکه کجا می‌توانم پوشک بچه را عوض کنم؟ لطفاً این کار را روی میزهای تاشوی جلوی خود انجام ندهید.




پنجره
ارسال نظر
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار