gardeshban.ir

سوراخ پنجره هواپیما برای چیست؟

آیا تا بحال این سوال برایتان پیش آمده که چرا یک سوراخ کوچک در قسمت تحتانی پنجره‌های هواپیما وجود دارد؟ جلوگیری از تشکیل رطوبت، مقابله با فشار جوی، تنظیم فشار هوا که در این مقاله به آن‌ها می‌پردازیم:
کد خبر: ۱۶۴۳۳
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۸-1398 May 31
گردشبان (gardeshban.ir) :
آیا تا بحال این سوال برایتان پیش آمده که چرا یک سوراخ کوچک در قسمت تحتانی پنجره‌های هواپیما وجود دارد؟ جلوگیری از تشکیل رطوبت، مقابله با فشار جوی، تنظیم فشار هوا که در این مقاله به آن‌ها می‌پردازیم:

جلوگیری از تشکیل رطوبت

این سوراخ ها باعث جلوگیری از تشکیل رطوبت در پنجره‌های سه جداره ای هواپیما میشود و در نتیجه از یخ زدگی  شیشه های هواپیما جلوگیری میکند.

مقابله با فشار جوی

نخست، باید بدانید که هر پنجره هواپیما از سه لایه تشکیل شده است: صفحه خارجی که به عنوان " ساختار اولیه پنجره" عمل می کند؛ صفحه میانی که سوراخ مذکور در آن تعبیه شده است؛ و صفحه داخلی که نزدیکترین صفحه به مسافر است. بین صفحه خارجی و میانی فضای کوچکی وجود دارد که "شکاف هوا" (air gap) نام دارد. این دو لایه به همراه این شکاف "طراحی دو لایه شکاف هوا" را تشکیل می دهند که می تواند در مقابل فشار جوی مقاومت کند.

تنظیم فشار هوا

برای تنظیم فشار هوا "سوراخ تنفس" ، یا همان سوراخ های کوچک به عنوان دریچه های تنفسی عمل می کنند که به توازن فشار هوا بین کابین هواپیما و هوای بین صفحه خارجی و میانی پنجره ها کمک می کنند. این عمل این اطمینان را ایجاد می کند که نیروی کامل ناشی از فشار هوا فقط بر روی صفحه خارجی هواپیما تاثیر می گذارد و به لایه میانی امکان می دهد در مواقع اضطراری عملکرد محافظتی خود را ایفا کند.
پنجره
ارسال نظر
گردشگری به روایت تصویر
نگاه دوم
یادداشت
مناطق آزاد
داغ
پربازدیدها
آخرین اخبار